Lillemor&Gutta Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Mini på 7 mnd er ganske så lei av grøt nå. Prøver å variere så mye vi kan men det er et veldig begrenset utvalg av grøter. Det beste han får er grøt med grønnsaksmos. Enda hvertfall. Har prøvd brødbiter. Det nekter han totalt, og brød oppløst i melk og da brakk han seg så han spydde. Frukt er han ikke noe spesiellt glad i heller så jeg vet snart ikke hva jeg skal gi han. Grønnsaker og middag er det han liker best men det blir vel litt i overkant med 4 måltider om dagen av det vil jeg tro. Tips noen?
Gjest Kira06 Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Her i huset har vi en på 8,5 mnd som også begynner å bli rimelig lei av grøt. Har forsøkt å putte både banan, blåbær og svisker i grøten, og gjort som deg, testet forskjellige typer. Men ser ut som om grøt er blitt "kjedelig". Heldigvis er datteren min veldig glad i brød, men hun er fast bestemt på at hun skal putte inn bitene selv. Så da går det ikke så fort, og hun får ikke i seg de helt store mengdene. Frukt er også heller ikke helt tingen her, da hun får så mye luft i magen av det. Det vi gjør foreløpig er å gi maks to grøtmåltider, dvs morgen og kveld. Til lunsj spiser hun grønnsaker, avokado og banan most sammen eller brød og til middag et eller annet middagsglass. Men ser ut som om vi snart må finne på noe nytt, slik at hun kanskje kun får grøt til kvelds. Så dytter opp dette innlegget i håp om tips jeg også
anso Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Kanskje du kan prøve å sette han ved matbordet sammen med deg. De vil jo gjerne ha den maten du spiser. Jeg er ingen matekspert, men har hatt lignende problemer med min datter på 10 mnd. Hun ville ikke spise noen som helst form for middag, inntil jeg satt henne ved bordet sammen med meg. Utrolig hva som går ned nå. Jeg gir noen små biter av forskjellige ting, men passer på at det er ting som smaker godt i kombinasjon. Lykke til:-)
Oktobermamma09 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Havregryn med melk her også. Gjerne med rosiner og kanel )
FrøkenSprøken Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Da vår første ble lei av grøt, begynte jeg å koke grøt selv. Jeg brukte enten havremel, eller havremelk. Gjerne mme eller melk sammen med, hvis barnet er gammelt nok til det. Vaniljeekstrakt gir søtsmak, og mange barn liker kanel. Lykke til, jeg vet godt hvor irriterende det er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå