Gå til innhold

Kan 2-åringen min spise hvalkjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at gravide og ammende ikke skal spise hvalkjøtt grunnet høyt kvikksølvinnhold. Kan det være trygt for ei på 2.5 år, da? Noen som vet fra sikre kilder? Klarte ikke å finne noe om det da jeg googlet det.

Er bedt på middag i dag, serru;)

Skrevet

Ser ikke noe i veien for det nei..

Skrevet

Ja, hvis du vil ham så vondt så;-)

Synes hvalkjøtt er oppskrytt og smaker tran og ekkelt. Og seriøst, jeg elsker all mat fra havet (øster, skjell, all fisk osv.), men hvalkjøtt er ikke godt..

Skrevet

Enig med Mom2Two

Skrevet

Jeg synes heller ikke hvalkjøtt er godt, så stiller meg tvilende til om jeg skal spise det selv heller... Tror kanskje jeg tar med pølser eller noe :)

Skrevet

Hvis det er vel laget og god kvalitet på kjøttet skal det ikke smake tran. Jeg har hatt både dårlig hvalkjøtt og deilig ferskt, det er en stor forskjell.

Tror ikke det er farlig for en 2-åring, det er ikke snakk om mange kilo. Du kan evt. ta med deg noe annet, men jeg ville la babyen smake, bare for å la den prøve noe nytt. Vi sluttet å ta for gitt at Trollet på 15 mndr ikke liker noe den dagen han oppdaget oliven med chili. ;-)

Skrevet

Ja, klart det kommer an på kjøttet om det smaker ekkelt eller ikke. Godt ferskt hvalkjøtt som er tilberedt bra smaker jo ikke tran da.

Jeg tror små barn kan smake litt ja. Hvertfall når de er så store som 2,5 år.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen må spise hvalkjøtt. Disse stakkars dyrene blir torturert før de "endelig" dør. Men det var jo ikke det du spurte om...

Skrevet

åh! nam nam nam! tror barnet fint kan spise hvalkjøtt! kos dere massevis!

Skrevet

åh! nam nam nam! tror barnet fint kan spise hvalkjøtt! kos dere massevis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...