Gå til innhold

Jeg har spist....gulp:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hennig Olsen sin Creme Jubileum med Bjørnebør/eggelikør.

Jeg tenkte ikke over det før jeg hadde spist litt, at hjelp, er det alkohol i dette? I innholdsregisteret står det: Bjørnebærrippel (7%) og Eggelikørrippel (7%). Er det alkohol i dette??

Er dette farlig? Mulig jeg er litt hysterisk nå....men drakk alkohol før jeg visste jeg var gravid og det stresser meg ennå....

Ang. egg så er det vel det i de fleste isprodukter...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: ser det ble litt mye gjentakelse av spørsmål overfor;))

Skrevet

Jeg spiste et mikroskopisk stykke tiramisu (italiensk dessertkake)på hotellseminar i helgen. Tror ikke det er farlig med så små mengder. Kom på det etterpå jeg også at her kan det jo ha vært både "rar" ost og alkohol oppi, men vi får håpe det går bra ;)

Skrevet

Kan aldri verden tenke meg at det er alkohol i denne....men bare essensen/smaken av eggelikør. Er jo sikkert barn til og med som spiser den isen. De kunne jo ikke solgt denne med mindre de opplyser tydelig om at isen inneholder alkohol.

Skrevet

Tror helt ærlig ikke det finnes alkohol i dette ! ;) Tenk på alle ungene som spiser det, alkoholikere.... Nei. Ville helt ærlig ikke ofret det en tanke engang! ;)

Skrevet

Er ikke alkohol i det. Da hadde jo ikke butikkene kunne selge det til barn og ungdom under 18 år. Tror ikke det er noe vits i å bli hysterisk...

Skrevet

he he he...

tenkte tanken jeg også her om dagen...lov å være hysterisk...man vil jo bare lille skatten det beste...

men jeg tror som over at det er bare smaken de har gjenskapt....ikke så mye alkohol...

men unngå ting som uroer deg...det gjør jeg...

:-D

Skrevet

Hysterisk ja ;p

På Rema har de en sånn tiramisuis som jeg likte kjempegodt, men så plutselig på en plakat (håndskrevet av personalet) at denne ikke burde bli spist av gravide.. Må jo le litt også, sikkert noen som har vært litt hysteriske på de i butikken el noe.. For de kan jo umulig selge den til alle om det faktisk er alkohol i den ;p Vet ikke jeg, men Norge har jo ganske strenge regler så tror ikke en is me alkohol kan bli solgt sånn uten videre..

Skrevet

Tiramisu inneholder mascarponeost og likør, ja! Vet ikke med isen, men kaken gjør i alle fall det. Ikke de helt store mengdene, tror du i så fall må snavle i deg alle kjeksene i kaken (de som trekker likøren) for å få i deg noe særlig med alkohol.

Tror (men er ikke sikker) at den mascarponeosten som selges i Norge er pasturisert. Den er i alle fall ikke en muggost, men en smørbar mykost på linje med Philidephiaost som trygt kan spises. Hvis jeg har rett i at den er laget av pasturisert melk, vel og merke.

Summa summarum: Tiramisukake kan mest sannsynlig spises med god samvittighet med mindre kokken virkelig har gått berserk med likøren. Og da smaker den ikke no godt, så da gjør det ingenting å la det være heller!

Skrevet

Jeg spiste en sånn irish cream is eller hva den het, men whisky i... Jeg må innrømme at etterpå regna ut hvor mye sprit jeg fikk i meg...(~0,4 ml whisky) skikkelig dårlig samvittighet! Tror vi kanskje kan bli litt hysteriske egentlig, er jo alkohol i kefir også:)

men viss du ikke spiste enorme mengder, så tror jeg egentlig at fettet og sukkeret er mer skadelig enn det vesle du fikk i deg av alkohol...

Skrevet

Men kjære dere, hadde det vært alkohol i disse isene skulle man jo måtte vise legitimasjon når man kjøper den. Og den skulle ikke vært lov å kjøpe etter kl 20 på hverdager og kl 18 på lørdager.....til og med sønnen min på 4 år har spist disse.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...