Gå til innhold

Noen her som vil gå hjemme et år ekstra med lille bånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jeg..lurer på hvor dere bor å hva dere skal drive dagene med? Vi bor på sørlandet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være hjemme et drøyt år til:) og vi skal nok kose oss masse med turer i skog og mark + masse mer.

Lykke til med ditt hjemmeår:)

Bor på østlandet...

Skrevet

Så bra at det er fler av oss! :=)

Skrevet

Jeg har vært hjemme ett år ekstra med jenta mi; hun begynner i barnehagen nå i august, 22 mnd gammel- helt perfekt alder spør du meg=) Har hatt et kjempefint år hjemme, men samtidig glad for at vi fikk ordnet det slik at jeg fikk jobbet to dager i uka fra februar og utover- deilig med LITT avveksling fra hjemmelivet, treffe kollegaer osv;)

Men for all del- det har vært kjempefine dager hjemme, og jeg skal gjøre det samme med nestemann også, helt garantert! Synes de er for små for bhg allerede ved 1 år, og jeg har virkelig kooost meg hjemme m jenta mi; fantastisk å få muligheten til å se alle de nye tingene de lærer på nært hold, hver dag, for ikke å snakke om den gode tilknytningen jeg føler vi har fått=)

Sove lenge, spise lang og god frokost- ta det helt rolig uten å måtte kikke på klokka hele tiden- deeeilig. Få besøk av andre barn eller dra i åpen bhg, leke ute, trille tur, gå på shopping osv. Mulighetene er mange, og det blir mye hva man gjør det til også tror jeg;)

Skrevet

Bare et spm til dere som blir "lenge" hjemme - hva med pensjon og økonomisk trygghet for dere selv? Inkl forsikringer osv.

Jeg og vi vurderer å bli hjemme en stund til, men da ønsker vi å dele på det. Mener vi har lik rett til både å ha mye tid med barnet + å ha god nok tilknytning til arbeidslivet.

Ellers er det rundt oss her (rimelig sentrale Østland) nesten ingen tilbud på dagtid, ingen andre barn hjemme, ingen åpne barnehager, ikke parker osv. Så det er kun dyrere tilbud som sang & musikkting, svømming.

Så heldige du som har f.eks. åpne barnehager eller parker rundt omkring, det hadde vært fint allerede nå i grunn (barnet er ca ett år nå).

Skrevet

Jeg skal gå hjemme til sønnen min er minst 2 år. Bor i Osloområdet og det mangler ikke på ting å finne på. Her i kommunen vår er det to åpne barnehager (en to dager i uka og den andre en dag i uka, og ingen overlappende dager, så man kan hvis man vil gå tre dager i uka). Kjenner et par stk som går hjemme også så vi treffes innimellom, men utenom det finner jeg og gutten min på nok av ting for oss selv.

Jeg ønsker ikke å sende en ettåring fulltid i barnehage (og når han først begynner blir det deltid), og viktigst av alt ønsker jeg å tilbringe tid med barna mine. Jeg har hele resten av livet på å jobbe, tid med barna får man ikke igjen.

Skrevet

Skal være hjemme noen mnd ekstra. Om jeg kunne ville jeg mer enn gjerne vært hjemme et helt år til. Økonomien gjør nok at jeg iallefall må begynne å jobbe 50%.

Skrevet

Jeg er hjemme enda med min sønn på 18mnd.

Planen var å være hjemme til han var tippet 2 år.

Men vi valgte likesågodt å fullføre prosjekt familie vi, så nå er tredje og siste på vei. Hun blir født når han er 22mnd, så da får han være hjemme litt lenger siden jeg skal i barsel igjen :))

Blir deilig å komme seg ut i arbeidslivet igjen etterhvert, men akkurat nå nyter jeg småbarnsmor-livet :)

Skrevet

jeg skulle ønske vi hadde råd til det, men begge barna begynner litt i barnehage ganske tidlig. storesøster var 9 mnd og lillebror blir 10 mnd når han begynner. men jeg jobber heldigvis bare 50% så de er ikke fulltid i barnehagen. det blir bare 3 dager i barnehagen. men når det er sagt så er jeg også veldig fornøyd med barnehagen vi går i. storesøster koser seg veldig der og i tillegg så er det en god venninne av meg som er ped.leder på avdelinga og det gjør det litt lettere for meg og sende de fra meg.

Skrevet

forresten så bor vi i oslo vi og, og de dagene vi er hjemme er det fint og ta turer ut i marka eller i diverse parker/lekeplasser. og så skal det sies at storesøster elsker og leke med støvsuger :-) håper det varer til hun blir litt større også!

Skrevet

Nei, jeg vurderte aldri det. Begge mine ble sendt i barnehage når de var 1 år, de stortrives. Og jeg er tilbake på jobb og stortrives med det. Jeg jobber riktignok litt redusert, men det er kun for å få kabalen til å gå opp. Jeg tror jeg er en bedre mamma av å få litt annen input i løpet av dagen, men vi er alle forskjellige.

Lykke til med hjemme-året og kos deg masse.

Skrevet

Jeg og mannen har vært hjemme annahver dag ett år ekstra. Lilleknert blir 2 i oktober, begynner i bhg nå i august.

Vi har kosa oss mye. Dratt på besøk, hatt besøk, bakt, malt, tegna, bygd lego, gjort husarbeid, vært på besøk i barnehagen, gått mange turer, sykkelturer, hatt picknik, vært på togtur, busstur, akebrettdag osv.

Kos deg:)

Skrevet

avi får faktisk pensjondpoeng for å gå hjemme med barna nå.Å det er jo bra!Hvis det var det du tenkte på da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...