Gå til innhold

Skal servere mat til blant annet muslimer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det vel veggis som gjelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå begynner du å bli veldig kjedelig! Vegetar er uaktuelt, som sagt.

Hi

Skrevet

Hvorfor er du imot halalslakting? Jeg er uvitende og har ikke peiling på hva det går ut på.

Skrevet

Halal betyr lovlig. Det er en kar som skal velsigne dyret mens det dør (blør). Dette skal etter norsk lov gjøres med bedøvelse.

Hvis halal gjøres skikkelig, skal det være greit. Men altfor ofte er den religiøse biten viktigere enn dyrets lidelse....

Hi

Skrevet

Herregud, skal hele opplegget styres av et par sære muslimer?!

Synes du skal bruke svinekjøtt og si at det er kylling, ha ha ha ha!

Hadde de kommet til meg skulle de fått baconpølser!

Skrevet

Det er 20 stykker hvorav max to er muslimer. Så jeg styrer ikke med vegetar og halal, jeg tar karbonade (som vi vanligvis bruker selv også fordi det er magrere enn kjøttdeig).

Takker for innspill.

Hi

Skrevet

Det begynner å bli kjedelig å lese folks innlegg der de spør om meninger når de allerede har banka sin egen som den rette også.

Du er ikke noen god vert hvis du juger til gjestene dine. Det er respektløst, som å bli servert bikkje i god tro på at det var lam, og etterpå få vite hva det var.

Så kan jo vertskapet unnskylde seg med at de fikk dyrlegen til å sjekke kjøttet først, hvis du skulle bli sur, ikke sant? Hundekjøtt er jo ikke usunt, det er bare en smule tabubelagt i vår kultur...

Skrevet

Det er altså ikke jeg som har sagt at jeg skal lyve.

Hi

Skrevet

HI har da aldri skrevet at hun skal lyve. Du bør lese ordentlig før du slenger ut beskyldninger.

Skrevet

Eh kikk under ditt eget innlegg! Hun skal si at hun har sagt noen "eder" over maten!

Skrevet

Jeg gjentar i det kjedsommelige at det IKKE er jeg som har sagt at jeg skal lyve om hva jeg serverer. Tips er mottatt, og avgjørelsen er falt. Takk for deeeet.

Hi

Skrevet

Kjerring. Kommer du til meg skal du få mensenblod i ketsjupen.

Skrevet

Det er bare det at jeg ikke kjenner slike mennesker som deg, så den får du og vennene dine kose dere med.

Hi

Skrevet

Jeg skal si noen eder over maten, da, for det blir det jo bedre av.

Skrevet

Jepp, det er hva halal dreier seg om. Viktigere er det ikke.

Skrevet

Det er ikke det samme som å lyve. De fikk avgjøre selv om karbonadedeigen var halal nok etter at HI hadde sagt noen eder over den. Det var en spøk - haha?

Skrevet

Riktig. Det var en spøk - haha! Jeg sier da ikke slikt til barn!

Men som sagt, avgjørelsen er tatt.

Skrevet

Fortell hvordan dette gikk etterpå, da!

Skrevet

Muslimer i Norge får jammen forholde seg til norsk mat - på linje med hva nordmenn må forholde seg til i Pakistan.

Skrevet

jeg må nok også si meg litt enig i anonym over her. hi skal ikke servere svin, så om den er halal eller ikke... ja....

hadde vi vært i pakistan, hadde ikke de gått over stokk og stein for å gi oss svinekjøtt!!!

men igjen... hadde jeg vært i asia og fått servert hund eller katt, hadde jeg blitt gal!!!!!

Skrevet

Så lenge det ikke er svin, får de ta til takke med hva de får - som alle andre må. Mange liker ikke andre ting, så da stiller de på samme linje.

Skrevet

De som er ekstremt religiøse spiser KUN halal-slaktet kjøtt,enten det er okse,kylling eller kalkun...

Jeg ville gått for en vegetar pizza i tillegg til en med kjøtt for å være på den sikre siden:)

Skrevet

Som sagt er vegetar uaktuelt.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...