Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #27 Skrevet 8. juni 2010 Nå begynner du å bli veldig kjedelig! Vegetar er uaktuelt, som sagt. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #28 Skrevet 8. juni 2010 Hvorfor er du imot halalslakting? Jeg er uvitende og har ikke peiling på hva det går ut på.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #29 Skrevet 8. juni 2010 Halal betyr lovlig. Det er en kar som skal velsigne dyret mens det dør (blør). Dette skal etter norsk lov gjøres med bedøvelse. Hvis halal gjøres skikkelig, skal det være greit. Men altfor ofte er den religiøse biten viktigere enn dyrets lidelse.... Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #30 Skrevet 8. juni 2010 Herregud, skal hele opplegget styres av et par sære muslimer?! Synes du skal bruke svinekjøtt og si at det er kylling, ha ha ha ha! Hadde de kommet til meg skulle de fått baconpølser!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #31 Skrevet 8. juni 2010 Det er 20 stykker hvorav max to er muslimer. Så jeg styrer ikke med vegetar og halal, jeg tar karbonade (som vi vanligvis bruker selv også fordi det er magrere enn kjøttdeig). Takker for innspill. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #32 Skrevet 8. juni 2010 Det begynner å bli kjedelig å lese folks innlegg der de spør om meninger når de allerede har banka sin egen som den rette også. Du er ikke noen god vert hvis du juger til gjestene dine. Det er respektløst, som å bli servert bikkje i god tro på at det var lam, og etterpå få vite hva det var. Så kan jo vertskapet unnskylde seg med at de fikk dyrlegen til å sjekke kjøttet først, hvis du skulle bli sur, ikke sant? Hundekjøtt er jo ikke usunt, det er bare en smule tabubelagt i vår kultur...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #33 Skrevet 8. juni 2010 Det er altså ikke jeg som har sagt at jeg skal lyve. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #34 Skrevet 8. juni 2010 HI har da aldri skrevet at hun skal lyve. Du bør lese ordentlig før du slenger ut beskyldninger.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #35 Skrevet 8. juni 2010 Eh kikk under ditt eget innlegg! Hun skal si at hun har sagt noen "eder" over maten!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #36 Skrevet 8. juni 2010 Jeg gjentar i det kjedsommelige at det IKKE er jeg som har sagt at jeg skal lyve om hva jeg serverer. Tips er mottatt, og avgjørelsen er falt. Takk for deeeet. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #37 Skrevet 8. juni 2010 Kjerring. Kommer du til meg skal du få mensenblod i ketsjupen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #38 Skrevet 8. juni 2010 Det er bare det at jeg ikke kjenner slike mennesker som deg, så den får du og vennene dine kose dere med. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #39 Skrevet 8. juni 2010 Jeg skal si noen eder over maten, da, for det blir det jo bedre av.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #40 Skrevet 8. juni 2010 Jepp, det er hva halal dreier seg om. Viktigere er det ikke.
*dobbeltopp* Skrevet 8. juni 2010 #41 Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke det samme som å lyve. De fikk avgjøre selv om karbonadedeigen var halal nok etter at HI hadde sagt noen eder over den. Det var en spøk - haha?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #42 Skrevet 8. juni 2010 Riktig. Det var en spøk - haha! Jeg sier da ikke slikt til barn! Men som sagt, avgjørelsen er tatt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #44 Skrevet 8. juni 2010 Muslimer i Norge får jammen forholde seg til norsk mat - på linje med hva nordmenn må forholde seg til i Pakistan.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #45 Skrevet 8. juni 2010 jeg må nok også si meg litt enig i anonym over her. hi skal ikke servere svin, så om den er halal eller ikke... ja.... hadde vi vært i pakistan, hadde ikke de gått over stokk og stein for å gi oss svinekjøtt!!! men igjen... hadde jeg vært i asia og fått servert hund eller katt, hadde jeg blitt gal!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #46 Skrevet 9. juni 2010 Så lenge det ikke er svin, får de ta til takke med hva de får - som alle andre må. Mange liker ikke andre ting, så da stiller de på samme linje.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #47 Skrevet 9. juni 2010 De som er ekstremt religiøse spiser KUN halal-slaktet kjøtt,enten det er okse,kylling eller kalkun... Jeg ville gått for en vegetar pizza i tillegg til en med kjøtt for å være på den sikre siden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå