Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Hun blir 10 mnd nå til helgen og er absolutt ikke noen liten baby lenger, og det er bare helt herlig! :-) En ting er det motoriske, der var hun litt vel tidlig ute etter min mening, men nå har vettet begynt å følge etter og det er kjempegøy. Det vet nok dere andre med så store babyer også. Snur seg når jeg roper på henne, snur seg mot brødrene når jeg spør "hvor er...?", klapper og vinker, peker på koppen når hun er tørst, sier de første ordene, kan gi henne en go'morgen youghurt om vi er ute og hun blir sulten og jeg har glemt mat, eller et rundstykke, spise mye av vår middag ... Endelig, endelig er den "verste" babytiden over! Dette har jeg ventet på :-) Vet at mange liker det best når de er små og savner babytiden. Jeg på min side klarer ikke en gang å oppdrive det minste snev av vemod over at den tiden er forbi, er bare glad det er over, hehe... Joda, hun våkner fortsatt på kvelden og natten, dessverre, og er voldsomt plaget av tennene som kommer, men ellers er alt så mye enklere nå synes jeg. Aldri mer baby! Men nå skal jeg kose meg med smårolling og store barn i sommer :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Hehe, jeg savner nyfødtperioden når han bare sov og spiste, det passet meg bra! Babytiden kommer jeg nok ikke til å savne noe særlig, jeg fryder meg for hver dag som går og småen blir mer selvstendig :-) Det skal bli godt når han lærer å gå og snakke! Men jeg skal nok ha flere barn likevel ;-))
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er jo på nr 4 jeg da, så er nok ganske mettet kan du si :-) Joda, når de sover og spiser hele tiden er det egentlig ok, men den tiden varer jo i bare noen få uker, så er det forbi. Min eldste er nå 7,5 år og mellomste 5,5 år (minstegutten blir 3 snart), og jeg kjenner at jeg stortrives når de er såpass store. Tror jeg er mest en store-barn mamma jeg, hehe... Altså, jeg koser meg jo masse med de to minste også, men nyter det når de blir store og selvstendige. Deilig når de springer ut med venner, man kan spille (gøye) spill med dem, diskutere ting med dem, forklare dem om ting som skjer i verden, følge opp lekser osv. Bytte bleier, gi grøt, tørke neser, gi smokk, løpe etter og passe på...synes det er ganske slitsomt det jeg da ;-)
Gjest eelis+kian Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Haha, ja hvis du ikke er lei etter nummer 4, så blir du nok aldri lei ;-) Ikke sant, jeg ser frem til å for det første sove hele natten!! Og så å gjøre morsomme ting med gutten min, dra på hytteturer sånn helt uten videre, ta han med på ting jeg gjør (og vi begge får noe ut av det), føre en samtale med han, osv. Du er nå litt heldig som er ferdig "allerede", aldri mer nattevåk eller tannfrembrudd! Det er nesten så jeg vurderer å si meg ferdig etter bare han her, hehehe. Babytiden er slitsom ja! Men så må vi jo ikke glemme at det er mye moro også :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg syns også at det blir bare bedre og bedre jo større hun blir. Jeg savner ikke nyfødtperioden i det hele tatt, det er mye lettere nå. Nå sover hun på dagen i det minste og kan leke litt for seg selv på gulvet. De første månedene måtte hun bæres på eller ammes heeeeele tiden og hun sov maks i 20-30 minutt tilsammen på dagtid. Så det er jeg virkelig glad jeg er ferdig med. Selv om det snart er på'n igjen Det eneste jeg kan bli en smule sprø av nå er at hun sutrer en del, og det er ikke sånn tann-sutring. Det er bare for å sutre. Hun sutrer hvis jeg ikke sitter på gulvet og leker med henne, eller at hun ikke får lugge meg i håret og denslags. Eller hvis jeg bare skal på do en snartur.... da kan jeg virkelig bli sprø!
Rampongi Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Jeg hiver meg på jeg også. Piraten er straks 9 mnd og hun begynner da å bli litt større. Jeg gleder meg masse til vi kan snakke sammen toveis og ikke minst til hun går og spiser selv og alt det der. Nyfødtperioden var knall (bortsett fra at dette var så nytt at vi ofte stressa mer enn kosa oss-er det ikke typisk at man først ser dette i ettertid). Vi kommer nok mest sannsynlig bare til å ha ett barn, og jeg er ikke vemodig for at jeg ikke skal gå gravid, ikke skal skjæres opp og ikke skal slite med luftsmerter og alt det der igjen Hurra for ungene våre som vokser til!
Irene Adler Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Å er det bare meg som liker spebarnstiden? Jeg ser hvor den "store" gutten min på 7 mnd utvikler seg fra dag til dag, og tenker litt nostalgisk tilbake på den første tiden. Kunne gjerne hatt en på 1,5-2 mnd leeenge:) Blir nesten babysyk når jeg ser en baby som er nyfødt eller yngre enn 7 mnd....
Gjest eelis+kian Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 vestlandsfanden! Er du på tjukka igjen? Åh, ser jeg har gått glipp av noe her ja. Jeg som sitter og øøøøøøøønsker meg en til graviditet. Sjalu jah! ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Ja, er nok det ja. Har jo prøvd å holde det hemmelig, men er 11 uker på vei nå, og har allerede vært og diskutert på 1. trimester Har ikke vært på noen kontroll ennå, men det blir UL på fredag, så håper det er liv der da jeg ble gravid litt tidligere enn planlagt, men når jeg nå først har blitt det så er det greit. Men jeg vet ikke om det blir en 2010 og eller 2011 baby. Har foreløpig regnet at terminen blir den 31. desember, altså på nyttårsaften Jeg er i det minste mer forberedt på nyfødt-tiden denne gang...får vi håpe og tro;) Vet ihvertfall litt mer hva det vil si å ha en baby i hus
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 PS: Eelis: Det blir nok din tur også med tiden Men du er ihvertfall heldig som kan nyte den ene ungen du har. Akkurat nå så tenker jeg: ALDRI MER!! Har vært så slapp og trøtt i det siste, og det er noe helt annet å være gravid, når man skal ta vare på en baby samtidig :/
Gjest Kira06 Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Første og fremst GRATULERER! Og for det andre; herregud så tøff du er! Hadde jeg blitt gravid nå, så tror jeg at jeg hadde blitt vettskremt. To så tette er modig gjort. Krysser fingrene for at det blir en bra UL på fredag. Hold oss oppdatert da:)
Gjest eelis+kian Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Hehehe, nyte sier du, mens babyen ligger og HYYYYYLER inne på soverommet. Du er tøff, det skal du ha! Håper alt er fint på ul på fredag, du må fortelle hvordan det går. Gratulerer så mye!!! :-D
Gjest Kira06 Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 Hvis du hadde bodd nærmere, så hadde jeg stukket innom deg med en gave Eelis. Sier bare en ting: hørselsvern fra Forsvaret som har vært nesten daglig i bruk her hver kveld de siste mnd. Og vi har to par, så du kan godt låne det ene:)
Gjest eelis+kian Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 Hmm, kanskje jeg skal vurdere å kjøpe et sånt et..? ;-))
cathy 2 på under 1 år Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 Får gratulere deg, du kjenner ikke meg men tror du er den som er nærmest min situasjon no!!! Jeg har en jente som var født 23/8-09 og neste har jeg termin med den 20/7-10. Jeg kjenner at det er veldig annerledes og veldig slitsomt nå som høygravid med en liten på 9 mnd.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. juni 2010 #16 Skrevet 9. juni 2010 Godt at det ikke bare er meg!! Du får de enda tettere Jeg ser for meg at det kan bli stress i starten, men jeg håper virkelig at de får stor glede av hverandre når de blir litt større da. Jeg føler meg ikke så tøff, jeg tror også det kan være tungt å få baby med en 2-3 åring i hus. Da er de høyt og lavt og kanskje maser de om alt mulig. Jeg er forsåvidt glad at jeg foreløpig slipper å løpe så mye Jeg skal holde dere oppdatert ja. Jeg er fryktelig spent!
Overraskelsen Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 Jeg synes de siste 3-4 månedene fram til 10 mnd har vært kjempekoselige! Lillemann veier faktisk opp for et litt usympatisk søvnmønster på natta, med utstrakt sjarmørvirksomhet på dagtid Han er en skikkelig godklump! Synes det er deilig at han ikke er avhengig av puppen, og dermed meg som mat lenger, selv om vi fortsatt koser oss med amming. Og så jeg som var så bekymra for at han ikke ville ligge på magen! Nå kan han reise seg opp og gå langs møblene... Når det gjelder søsken, så velger jeg å stole på moren min når hun sier at det var helt flott å ha tre år mellom meg og broren min. Vi hadde mye glede av hverandre i barndommen, vi og! Ingen planer her i huset med det første... Men masse respekt, og ikke minst gratulerer til dere med tette barn på vei!
Trultetryne Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 Gratulerer Vestlandsfanden! Jeg ble også litt misunnelig nå kjenner jeg.. Jeg har ikke fått tilbake mensen etter fødsel enda, så jeg får vel bare være tålmodig.. hehe Men jeg er også egentlig er glad for at Snuppis begynner å bli større (snart 7 mnd). De 3 første mnd var helt pyton. Mye skriking, magevondt og hun ville bare sove på fanget mitt. Slitsomt! Nå er hun bare snill og god, og smiler stort sett. Jeg gleder meg til hun blir enda litt større, og forstår litt mer og begynner å prate
ormeynglet Skrevet 10. juni 2010 #19 Skrevet 10. juni 2010 Ååhh, jeg er så enig. Snuppa her har blitt 8 mnd og jeg savner absolutt ikke de 5 første mnd. Ekstremt klengete til meg, gråt bare jeg kikket en annen retning, kunne ikke ligge alene på gulvet, ikke sitte i vippestolen osv. Ingen av de andre 3 har vært så krevende som baby som hun var. Nr. 3 var ekstremt rolig og fornøyd og en sann glede å være hjemme med, så var ikke helt forberedt på denne varianten;) Nå derimot så er hun blid og glad stort sett hele tiden, har kommet seg opp og går litt vaklende langs møblene, har tydelig humor og kan "leke" litt med søstrene. En helt annen unge, og ikke så avhengig av meg lenger. Deilig!! Sliter med legging igjen siden hun reiser seg opp i sengen hele tiden, men hun sover endelig hele natten uten mat. Kjenner at jeg er sjeleglad for at dette er siste gangen for min del. 4 små var nok metningspunktet mitt også ja-)
supersalg Skrevet 11. juni 2010 #20 Skrevet 11. juni 2010 GLEDER meg til minsten her blir litt større !!!! Vil ha to barn, men kjenner at jeg ikke akkurat gleder meg til å gå gjennom en graviditet og bebytiden en gang til. og neste gang har jeg en ungen å ta vare på i tillegg. huff bebytiden er slitsom, og man mister seg selv litt. Jeg er så glad i ungen min, men det har vært tøft. og jeg gleder meg til hun begynner å krabbe, si pappa, mamma osv, og spiser mat. For akkurat nå er hun 6mnd, og jeg må opp 3 ganger i løpet av natten for å amme. ungen er ikke no fan av verken middagsglass eller grøt, bare pupp Kjenner at jeg trenger en dag for meg selv. Hun vil ikke ha flaske heller, så da er det vanskelig å kunne ha barnevakt, for hun vil jo BARE ha puppen! :/ vet ikke hva jeg skal gjøre... Si at det blir bedre snart ! *hulk
Trultetryne Skrevet 11. juni 2010 #21 Skrevet 11. juni 2010 Jeg skjønner deg godt Supersalg! Jenta mi er snart 7 mnd, og her er det også omtrent bare puppen som gjelder. Vi har endelig fått innført grøt på kvelden, men hun er ikke superivrig på den heller..
supersalg Skrevet 11. juni 2010 #22 Skrevet 11. juni 2010 Rina og Snuppis hva gjør du om du vil ha barnevakt?
Trultetryne Skrevet 11. juni 2010 #23 Skrevet 11. juni 2010 Det har i grunnen ikke vært aktuelt enda. Men hun sover stort sett fra 19 til 02.00 før hun trenger påfyll.
LinnK87 Skrevet 11. juni 2010 #24 Skrevet 11. juni 2010 Eg trodde det var bare meg som som ikke var glad i spebarn og den tiden. Gleder meg til jenten min blir større som dere andre, spise selv og spise vår mat. Kan snakke til hun og alt som hører med. Hun er 5 1/2 mnd da=)
Tigerpote Skrevet 11. juni 2010 #25 Skrevet 11. juni 2010 Jeg tenker at man mister noe og man får noe hele tiden med de små. Jeg kjenner at jeg blir litt vedmodig innimellom av å tenke på da hun var liten baby og hun ammet og sov i armene mine. Hun gjør jo det fortsatt, men på dagtid har vi ikke tid til den slags småbabysyssler - det er altfor kjedelig! Så det blir helst morgen og kveld, og da må jeg håndmelke innimellom for ikke å miste melka og bli kvitt brystsprenget når hun ikke vil ha. I forhold til maten var det MYE greiere før, da var det bare pupp dagen lang! Nå får hun 4 måltider pluss amming pluss at jeg håndmelker nå og da. Masse mosing og mating mao;) Også bekymrer jeg meg for om det er nok/riktig mat osv. Det morsomme nå er jo at hun ler masse, skikkelig hjertelig, prater og beveger seg, og forstår mye av det som blir sagt og det at vi nå har en helt spesiell og annerledes kontakt enn før. Vi kan også si: "Hvor er pusen? Hvor er pappa?" Og hun snur seg. Utrolig artig! Og jeg gleder meg også til hun kan gå og snakke, og vi skal kose oss i helgene og på ferieturer osv. GRATULERER SÅ MYE VESTLANDSFANDEN!;P Det er så utrolig morsomt og koselig at dere skal ha enda en! Jeg vil også... Gratulerer til de andre nygravide også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå