Gå til innhold

Hjelp til bilstol-valg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny bilstol til lillegutt, dvs et ekstra sete som skal være hjemme slik og som lett kan byttes fra bil til bil (slik at jeg har mulighet til å bli med andre i bil med ungene istedet for kun mannen).

Jeg vil altså ha et barnesete som helst festes med bilens belter, helst 5punktsbelte i stolen og bakovervendt.

Men jeg klarer ikke finne utav på tester hvilke som er bra, som er bakovervendt og samtidig uten isofix/base..

Noen som kan hjelpe litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at Britax Two Way Elite er det setet som tar minst plass og er lettest å montere (dvs. minst komplisert ... ) av de bakovervendte setene. Man kan også bruke det forovervendt, men det er jo ikke å anbefale.

Skrevet

Ville tatt en titt på Britax multitec jeg da.. den er rimelig grei å montere, monteringen ligner litt på two way elite sin. Multitec har god hodestøtte, og er en veldig god stol. men du burde kanskje tatt deg en tur å sett på litt ulike seter og samtidig få litt hjelp til hva som er lett å montere...kommer jo litt an på bilen også, om du har plass til det bestemte setet.

Skrevet

Ja, jo.. sant det.. Er bare så lei av svarene jeg får i butikkene.. Altså, om folk har vært misfornøyde med noe, så får man ikke vite det i butikken..Så må liksom sjekke ut hvilke seter som får ok tilbakemeldinger på egenhånd.

Men klart det er ok å titte litt i butikkene;)

Skrevet

Vi har Britax multitech til snuppa på 1,5 - og vi er veldig fornøyde.

Men det er stort og tungt, det er en fordel sålenge det er fastmontert, men det tar s t o r plass, så du er nødt til å ha stor bil. Og jeg synes ikke det var spesielt lett å montere... mulig det er lett når du har gjort det noen ganger.

Vil iallefall ikke anbefale det som "flytte-på"-sete, men er ellers godt fornøyd :o)

Skrevet

I siste nr av Motor har de stor test av bilstoler, og der har de med flere Britax-seter også. Vi skal selv snart bytte ut det minste setet med ett nytt og vil lese den svært grundig for å finne den som vil passe best + er sikrest.

Jeg hadde tenkt å foreslå for NAF at de åpner for at en kan komme med bil + sete + barn for å få en vurdering av at man gjør alt helt riktig.

Vi synes det er en utfordring å vite hvor barnet skal sitte for at det sitter 100% riktig, og i visse aldre hater mange å bli stroppet så hardt fast som de jo bør.

Ellers har jeg inntrykk av at Babyshop har rimelig god kunnskap om stoler, det er verdt å spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...