Gå til innhold

Skal flytte til Oslo, men hvor er det fint å bo? Ønsker mange svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått jobb ved Ryen.. Vil gjerne bo slik at det er lett å komme seg til jobb kollektivt, evt i sykkelavstand. Vil ha matbutikker og det aller mest nødvendige i nærheten, men også litt fine omgivelser som parker, turområder o.l..

Supert hvis noen Oslo-kjente vil komme med tips og argumenter for og mot ulike områder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsal?

Jeg hadde uansett ikke bosatt meg i byen men kanskje litt utenfor. Skedsmo?

Skrevet

Oppsal er jo et flott område, men kanskje litt tungvindt å komme seg til Ryen med kollektivtransport. Med t-bane må man jo ned til Brynseng først og deretter bytte bane. For langt å sykle.

Abildsø er jo et fint område også. Derfra er det jo sykkelavstand til Ryen. Evt Manglerud.

VIlle nok satset på områdene Abildsø, Manglerud eller Høyenhall kanskje. Evt Ekeberg. Der er det jo også fint :) Alle de områdene ligger jo ikke langt fra Ryen

Skrevet

Takk for svarene så langt! Tror jeg skal sjekke ut ledige leiligheter i Oppsal. Når jeg ser på kartet, så er jobben nær brynseng, så da passer det egentlig ganske fint med banen dit. (Er lite kjent i området, trodde Ryen var lenger nord jeg...)

Skrevet

Manglerud. Her har du alt du trenger i umiddelbar nærhet. Jeg bor på manglerud og jobber på Ryen. Bare tusler ned til jobb på et blunk.

Østensjøvannet m fine tur og treningsmuligheter, SATS på senteret osv osv. Alt du trenger og litt til:-D

Skrevet

Jeg bor selv på Oppsal så defor er det jo selvfølgelig best å bo her..:-)

Ellers er Ulsrud fint synes jeg.

Skrevet

Skal du jobbe på ryen så burde du ogsá vurdere Lambertseter! Der bor jeg og vi stortrives! Det er 3 tbanestopp fra Ryen! Du burde bo sok at du kan bruke kollektivtransport til ryen, enten bane eller buss!

Men hva slags prisnivå skal dere ligge på? Kjøpe eller leie? Slike ting er jo litt avgjørende for tipsene du mottar;)

Skrevet

Kan dere anbefale noen barnehager i området? Har barnehageplass i den kommunen vi bor nå, men må prøve å få plass i Oslo fra høsten, når vi flytter dit... Vet ikke helt hvordan jeg går fram da, har vel ikke rett på noen plass der før neste opptak? Så tenker at jeg bare må ringe rundt til de ulike bhg, og høre om de har ledig plass. Så lurer på hvilke bhg jeg skal begynne med:)

Skrevet

Blir lambertseter samme stedet som nordstrand? Synes det virker som nordstrand bare er masse boliger, og langt mellom matbutikkene o.l.

Vi leier i starten. Minimum 60 kvm og 2 soverom, også bør det ikke koste særlig mer enn 11 000..!

Skrevet

Nei, Nordstrand er lenger unna Ryen enn det Lambertseter er (se på trafikanten.no og søk på Lambertseter t-banestasjon). På Lambertseter åpner det snart et nytt stort kjøpesenter. Det skal bli kino og bibliotek der også, så det blir veldig sentralt og fint.

Både Lambertseter og Manglerud er veldig sentralt både i forhold til jobb på Brynseng, men også i forhold til resten av byen. Abildsø er litt mer isolert (rolig, lite butikker osv.), men hyggelig område. Oppsal er også litt roligere, men der har du jo t-banen rett til byen. Og Oppsal senter skal visst også oppgraderes.

Skrevet

Aha, interessant.. Da føyer jeg manglerud og lambertseter inn sammen med oppsal og bøler, på min foreløpige liste:)

Skrevet

Hvis du har tenkt å finne plass i barnehage på Oppsal, så tror jeg du bare kan se laaaaaaangt etter ledig plass her. Masse barn og VANSKELIG å få barnehageplass. Snakekr av erfaring. Ingen jeg kjenenr har fått plass i barnehage de har søkt i. Dette gjelder bydel Østensjø generelt tror jeg...

Skrevet

Det var da som bare! Da kan jeg ikke være kresen hvertfall...! Usj, det var dumt. Får vurdere dagmamma eller noe da...

Skrevet

Lambertseter blir knallbra når det nye senteret åpner:-) vinmonopol, hm, clas ohlson, kino, restauranter osv!

Leieprisene ligger på rundt det du er ute etter! Leiligheten i 1 etg i blokken min er helt nyoppusset, 71 kvm og leies ut for 11.000kr! Vet ogsá at den blir ledig snart, hehe!

Skrevet

Barnehagesituasjonen i Oslo har bedret seg betraktelig bare det siste året, også i bydel Østensjø.

Men å velge å vrake mellom barnehager kan man nok ikke. Du må nok belage deg på å fylle opp lista med de 7 barnehagene som blir nærmest der du skal bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...