tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 cilantro coriantro Fresh chives Fresh fenugreek shanbelileh turmeric Eller finnes det noen persisk/iransk/midtøstenbutikk i Oslo som vet hva disse tingene er? Jeg har de persiske navnene også.
Mooose Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 si de på persisk, hva heter gryteretten forresten?
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2010 Her står det på persisk i parantes, jeg har tatt bort de ingrediensene jeg vet hva er. * Fresh cilantro or 1 bunch. * coriantro (geshneez) * Fresh chives (tareh) 1 bunch, or substitute stems of one * bunch of scallions (piAzcheh). * Fresh fenugreek * (shanbelileh) 1 bunch, or substitute 1 table spoon * of dried shanbelileh. * 1/2 teaspoon turmeric (zard choobeh). Retten heter Qorme sabzi.
Rampongi Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 ikke helt stø, men prøver meg:) cilantro er koriander coriantro vet jeg ikke, trodde det var koriander chives er gressløk fenugreek er bukkehornskløver shanbelileh er vel også bukkehornskløver eller? turmeric er gurkemeie
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2010 bukkehornskløver? Har liksom ikke sett det på meny. Vet dere om en butikk som selger slikt i Oslo? Takk for hjelp så langt:)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 cilantro - koriander coriantro Fresh chives - vårløk Fresh fenugreek - bukkehornkløver shanbelileh - bukkehornkløver turmeric - gurkemeie
Mooose Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 oi oi oi, qorme sabzi er virkelig en god gryterett. nam nam mamma er persisk skjønner du.. så dette spiser jeg ofte. skal høre med henne hvor hun kjøper ingrediensene. ser du har fått hjelp til oversettelsen.
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2010 Ja, kjempefint om du kan fortelle hvor hun handler! Takk:)
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2010 Tusen takk!! Gleder meg til å lage dette. Har ikke laget noe fra denne delen av verden før.
tante grusom master of law Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. juni 2010 Ser att man kan erstatte grønnsakene med Zabsi. Blir det like godt? Så vidt jeg forstår så er zabsi tørkede blader/grønnsaker.
Gardinia Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Cilantro er de ferske bladene. Koriander er det tørkede krydderet.
Mooose Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Tante grusom master of law! sorry for sent svar men mamma er på ferie. men mi søster mente det var mange utenlandske butikker i tøyengata.. Jeg er ikke kjent i Oslo da jeg bor på vestlandet Håper du finner de ingrediensene du trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå