★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 kan ta ut sin perm samtdig som jeg har perm eller MÅ han ta ut når jeg er tilbake i jobb? kunne litt tenkt oss en uke her og der sammen også at han utenom det har fri hver fredag eller mandag så vi får lang helger sammen en god stund....drømmer jeg nå eller er dette mulig? hørtes så fint ut syns vi:D
mamma.for.2♡ Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Du kan lese litt om fedrekvoten her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote
surfepia Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Er nok ikke mulig... Men det kan fikses med at du eller han tar ut ferie de ukene det er aktuelt :-) Man har jo 5 ukers ferie hver som kan tas ut. Det tenker jeg at vi gjør. Vil jo ha noe tid sammen også i tillegg til de 2 første ukene da. Men nå synes jeg det var så vanskelig med papirene og alle valgene man har at vi tar det rett og slett med oss på NAV(etter streiken!) og ber om hjelp og veiledning :-) Bare et tips :-)
engel81 - g08, g10 Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Dere kan ikke ha permisjon samtidig, men en kan ha ferie og den andre permisjon. Med førstemann hadde far kun et par uker alene, og det var for lite. Anbefaler veldig at begge får en del uker alene!
barn-er-lykke Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Har vært på møte ang. foreldrepenger i dag og der sa de; Far KAN ta ut fedrekvoten samtidig som du er hjemme. Men dere vil ikke få penger fra NAV samtidig. Dere kan gradere/ ha flexibelt uttak, men dere vil ikke få penger samtidig fra NAV. NAV legger seg derimot ikke oppi hva du gjør når far tar ut fedrekvoten sin, men dersom han bruker permisjon utover fedrekvoten må du jobbe, studere eller lignende. Håper dette var litt mer oppklarende?
*Nøtta* Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Så det betyr at pappa ikke kan være ta ut 14 dager permisjon rett etter fødsel det da? Da får ikke begge to penger fra NAV,er det rett forstått? Om pappa skal være hjemme da(uten å tape penger),så må han bruke av ferien sin?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 De to ukene rett etter fødsel tror jeg heter omsorgspermisjon, og om han får betalt for den eller ikke er avhengig av arbeidsgiver om jeg ikke tar helt feil. Mannen min f.eks får utbetalt lønn som vanlig iløpet av disse 2 ukene, og trenger følgelig ikke ta ut ferie, mens andre arb.plasser gir bare perm uten lønn.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2010 tusen takk for svar dere...men helt ærlig skjønner jeg nesten ikke en lyd av dette greiene hehehe:) uff..... nei.. får ta ett møte med nav etterhvert ja...når bør jeg forretsen gjøre det osv? er 19 uker nå......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå