Gå til innhold

Dere med babyer på ca 6-7 mnd. Hva slags grøt gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merke og smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi slet litt med hva magen hennes tålte på den tiden og gjør det enda (hun er straks 9 mnd). Hun kan ikke spise havregrøt, så vi endte opp med holle sin melkegrøt med banan. Mild og god.

Ellers bruker vi hipp sin mildgrøt med frukt (grøn eske mener jeg) og har prøvd oss på småfolk sin mild fruktgrøt, sistnevnte med havre og det går ikke så bra. Magevondt på kveld/natt.

Ellers går småfolk sin godnatt med ris og pasta ned. Særlig med frukt. Svarer deg selv om min er eldre, da hun spiser og har spist de samme grøtene siden hun var 5-6 mnd, siden hun tåler så få av dem.

Skrevet

Jenta mi som akkurat har blitt 6mnd spiser Nestle havregrøt me fruktsmak, nestle risgrøt , nestle havre med ris og hvete og maisgrøt (trapper ned på maisgrøten siden hun er 6mnd nå ) har også prøvd hirse grøt fra helsekost...alle glir rett ned...og ikke magevondt av noen...

Skrevet

Knøttet på 7 mnd. får Nestlés havregrøt med banan og aprikos og hvetegrøt med eple. De går ned på høgkant. Havregrøt hvete (eller var det hvetegrøt havre?) faller ikke i smak, tror det er fordi den ikke har like søt smak som de andre.

Skrevet

Takk for svar :)

Vi har prøvd maisgrøt og ris grøt med banan uten særlig hell. Hvetegrøt med eple er hun ganske interessert i. Tenkte kanskje vi skulle teste havregrøt med banan og aprikos i kveld (fikk en prøvepose i posten i dag) og se om den er bedre.

Skrevet

Vår spiser hirsegrøt fra Holle (med sviske- eller aprikosmos i) og Småfolk kveldsgrøt på kvelden (ofte litt sviske i den også). Sistnevnte liker han veldig godt, og spiser en god porsjon før han legges (Heldigvis, så blir det lettere å fortsette å ikke amme han så mye om natta ;). Han var skeptisk til kveldsgrøten i begynnelsen, men så begynte vi å ta litt sviske oppi, og da gapte han. Var vel godt med en kjent smak oppi.

Skrevet

Sønnen min spiser det meste.

Nestle:

- Hvetegrøt med eple

- Havre grøt med aprikos og banan

- Havre godnattgrøt

Småfolk:

- Mild grøt med banan og eple

Hipp:

-Mild grøt med banan og aprikos

Skrevet

Lille snuppa her er skeptisk til det meste av fast føde, og har prøvd de fleste grøttyper. Nå ser det ut til at vi kanskje har funnet en som faller litt i smak. Nestle sin Hvetegrøt med eple, 6 mnd. Mildgrøt med frukt fra Hipp går også an av og til, i tillegg til Småfolk sin Kveldsgrøt med ris og pasta.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg gir det aller meste, jeg. Både fra Nestlé, Hipp og Småfolk. De med lite smak blander jeg med litt fruktmos, så funker det fint. Gutten min er ikke særlig kresen på grøt, og får ikke vondt i magen. Nå har vi begynt på 8-mnd-grøt, han blir 8 mnd i neste uke.

Skrevet

Vi har gått tilbake til 4 mnd grøt.

Hipp og nestle sine risgrøter.

6 mnd grøt med gluten ble for sterk kost for magen.

Nå har vi klart å stabilisere magen igjen, så fra i morges av begynte jeg å blande inn litt hvetegrøt i risgrøten. Spent på hvordan det kommer til å gå.

Så hvis noen har tips om andre grøter uten gluten tar jeg i mot med stor takk :)

Skrevet

Gutten vår blir 6 mnd om noen dager, og er en skikkelig grøtgutt, alt går ned på høykant... :) Vi startet med Nestles maisgrøt blandet med mme, og etter hvert risgrøt/risgrøt med banan. Nå har vi kuttet ut maisgrøten, og gitt havre/ris/hvetegrøten til Nestle i tillegg til risgrøten.

Og i dag fikk han havregrøt med banan og aprikos for første gang, den likte han godt. Så det har gått mest i Nestles grøter, men har kjøpt inn Småfolks god natt-grøt med ris og pasta, som han skal få prøve nå når han blir 6 mnd om 5 dager tenkte jeg ;)

Skrevet

Holles hirsegrøt er uten gluten. Småen her tåler den godt. Den smaker lite og ingenting, men sklir ned med litt fruktmos (jeg blander bare med vann da, den kan blandes med både vann og mm/mme.)

Skrevet

Hvor får jeg tak i den grøten?

Kan ikke huske jeg har sett den på butikken?

Den nattgrøten som det snakkes om ,er den uten gluten?

Skrevet

Snuppa vår er snart 7 mnd. Startet med majsgrøt (blandet først med mm, deretter gradvis mer mme, nå bare mme). Prøvde den hvete/havre/ris, men hun fikk vondt i magen av den. Sluttet da med den, og prøvde sinlac. Den er uten gluten og uten melk og det gikk bra. Tenkte å finne en annen grøt å prøve for å introdusere gluten, men har ikke begynt med det enda.

Når dere introduserer en ny type grøt, gir dere først en smaksprøve av den, og så en porsjon av gammel grøt, eller blander dere alt i en skål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...