Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Tveita (er vel egentlig ikke så veldig aktuelt), Hellerud, Trasop, Oppsal, Ulsrud, Bøler, Abildsø....??? Positive og negative sider ved disse stedene.
Gjest ->>- Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Er vel i grunn helt ålreite steder alle sammen, ganske like både hva angår befolkningsmasse, skoler/barnehager, boligpriser etc. Hellerud, Tveita og deler av Oppsal er kanskje hakket lavere på rangstigen enn noen av de andre - Abildsø og Ulsrud er litt sånn vestkant på østkanten, noe jeg mener også er litt reflektert i boligprisene.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Oppsal begynner jo å bli veldig dyrt da. Mener Abildsø er hakket billigere... Stemmer det? HI
Gjest ->>- Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Njei, jeg hakke egentlig det inntrykket. Men jeg er ikke særlig inne i hva enebolig-rekkehuskjøret går for på Oppsal. Det er langt flere leiligheter der enn på Abildsø, men typisk østkantsmå. Jeg hadde gått for Abildsø eller Østensjø skoler om jeg skulle på de kanter, men det er mest basert på hearsay fra lærere jeg kjenner.
Dunder Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jo, Oppsal har steget veldig i pris de siste årene, og er faktisk et av de dyreste stedene i Oslo nå. Av de stedene du nevner så er Hellerud, Trasop, Oppsal og Abildsø mest "vestkant på østkanten" slik jeg opplever det. Det vil si et godt etablert bomiljø, mange ressurssterke familier, og forholdsvis få minoritetsspråklige. Trasop skole er en av de skolene som gjør det svært godt på nasjonale prøver. Litt snobbete, men personlig synes jeg ikke det er FOR snobbete (ikke enda i hvertfall). Bøler og Tveita er områder som tidligere var litt "dårlige", men som er på full fart inn nå. Tveita ligger nærmest byen, kort t-banetur, og du har Tveita senter med mange butikker rett ved. Det er nok litt flere innvandrere på Tveita og Bøler enn f.eks. på Abildsø. Jeg synes alle de stedene er fine. Alle områdene har umiddelbar nærhet til marka. Men Abildsø ligger litt isolert til i forhold til offentlig kommunikasjon, det er nok derfor det er litt billigere. Ettersom Oppsal, Trasop og Hellerud er veldig dyrt, så stemmer jeg for Ulsrud eller Bøler.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Hvordan er Høyenhall da? Noen som er kjente der? HI
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Høyenhall er vel et ganske lite område, mener du egentlig Manglerud? Sentralt område, litt lenger unna skog og mark enn de andre områdene. Ganske store kjøpesentre både på Manglerud og Bryn. Sånn sosio-kulturellt er det vel omtrent som Bøler. Området har fått et oppsving de siste åra, men det er ikke et snobbested. Passe blandet befolkning, tror jeg. Flerkulturellt, men ikke dominert av innvandrere.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Ville nok valgt enten Oppsal eller Ulsrud, men sånn generelt er jo disse stedende forsåvidt ganske tett i hverandre Abildsø - Bøler - Ulsrud - Oppsal - Trasop - Hellerud - Tveita .. Ghetto-områder ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå