Gå til innhold

Jeg vil gifte meg, men samboeren får aldri ut fingern! Flere som har treige menn?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare være gift! Trenger ikke stort bryllup eller noe som helst! Tinghuset er mer enn bra nok! (Men brudekjole vil jeg ha, altså!)

Han hadde tenkt å fri forrige sommer, men jeg avslørte ham, og siden da har jeg ikke hørt noe.

Han er liksom typen som må få et spark i ræva før han gjør ting.

Han har sagt at han kommer til å fri, men hvis jeg kjenner ham rett kan det fort ta fem år eller mer :-S Jeg blir sprøøø!

Ikke vil jeg fri selv heller, for jeg vil oppleve å bli fridd til, og jeg vil ikke at folk skal tro at jeg "presser ham" til å gifte seg.

Jeg vil at han skal vise hele verden hvor mye han elsker meg!

*tåpelig, jeg vet*

Er det bare meg, eller er vi flere som venter i spenning på treige mannfolk?

Jeg vurderer nesten å hviske i øret hans "husk å fri, husk å fri, husk å fri" mens han sover, men det er kanskje litt juks? ;) Hehehe...

Skrevet

Her er det omvendt, han vil gifte seg, mens jeg vil ikke. Jeg vil ihvertfall vente i mange år til. Vi er forlovet da, så det er ikke det, men jeg får fnatt av tanken på å planlegge bryllup. Han vil jo ha et stort, tradisjonelt et. Jeg vil helst bare gå på et kontor og signere noen papirer :P

Skrevet

Har for min aldri skjønt meg på dette frieristyret. Vi var enige om at vi ville gifte oss vi og så giftet vi oss. Enkelt og greit.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ......gjett om jeg kjenner til det. Har mast om å bli firdd til i 6 år nå. Han sier at det er han som ksal gjøre det. Men som resten av familien hans så rir de ikke den dager de saler;)

Men jeg venter og venter............

Skrevet

hehe, jeg sliter veldig ed samme problem mann.

Vi har vært sammen i 17 ÅR!!!!!!!! Har 2 barn,hus,2 biler,felles økonomi og alt det der. Men faenskapet (kaller han det innimellom når han er teit:-P) er nok redd for å binde seg,haha

Prøver å forklare han at løpet er kjørt uansett;-),men han er like treig.

Så nå fortalte jeg han i caps lock at jeg skal gifte meg om 3 år. Når vi har 20 års jubileum. Han flirer litt av meg,men jeg skal dra han til byfogden (han liker ikke kirken) etter ørene!

Den oppriktige grunnen til at han ikke vil gifte seg er at han tror ikke på ekteskapet,det er bare en papirbit liksom. Men jeg skal trumfe dette igjennom om 3 år,basta bom:-D

Skrevet

Hehehe... Way to go, Ellen! :-D

Etter 17 år begynner det jo å være på tide. Må si meg enig med deg der, altså!

Ang. frieri, så er ikke det såååå nøye (men selvfølgelig koselig), men han har jo sagt at han skal gjøre det, og ergo blir jeg ikke gift før han har fridd ;)

Jeg lurer på om jeg må overtale Norsk Tipping til å la ham vinne noen tusenlapper, slik at han kan kjøpe ring uten å måtte spare og planlegge i noen mnd først. Det er han rett og slett ikke "langtenkt" nok til å gjøre, tror jeg. Han tar liksom en dag av gangen...

Skrevet

Jepp, føler det AKKURAT slik som deg! Vil bli fridd til og alt det prinsesseeventyrbryllupet :)) Hehe, men jeg har sagt til han for noen år siden at jeg vil gjerne gifte meg innen jeg er 30, vil at vi fremdeles skal være ung og fresh,haha.

han har sagt at hvis han gifter seg er det for min del, han kunne like godt leve ugift, ser ikke helt poenget i og bruke masse penger på bryllup og stash, uromantisk,jaa. Menmen, er vel bare å vente:)

Skrevet

forstår deg kjempe godt jeg.. du får gjøre som du sier å hviske i øret når han sover, hehe..

Skrevet

Vi har nå vært forlovet siden desember 2008..Og ikke var det noe romantisk frieri heller. Det var vel mer: skal vi forlove oss? ja ok!

hehe..

Jeg går å håper, hinter og spør når jeg kan kjøpe kjolen.

får til svar "Senere"..

Han er så treig, jeg vil gifte meg!

så nei det er ikke bare du som har tregt mannfolk!!

Skrevet

Jaaaaaaaaa, jeg vil også. Maser og maser, og han flirer mer og mer:-P Sier at vi skal gifte oss, men "vi har ikke hastverk". NEIDA JEG VET, men jeg vil likevel:-p

Vi har "bare" vært sammen i snart 5 år da, men jeg vil likevel. Vi bor jo tross alt sammen, har barn sammen OG marsvin:-p

Mine foreldre var sammen i 20 år og forlovet i 19 år før de giftet seg:-O Det syns min høres helt fint ut, men jeg har sagt at jeg SKAL gifte meg før jeg blir 30:-p Siden jeg er 25 nå, mener han at da har jeg fortsatt god tid, hehe;-)

Vi er ikke forlovet heller, han er typen som ikke vil fri før bryllupet skal planlegges. *utålmodig*

Skrevet

Ble fridd til i august i fjor etter 6 års venting (og masing og hinting).

Han er som de fleste mannfolk kjempe treg og ikke så veldig romantisk hehe, men han slo skikkelig på stortrommen når han først kjøpte ring da så jeg er rimelig fornøyd med den ;):D lønner seg vel å være litt tålmodig kanskje,, selv om det er veldig vanskelig..

Og ELLEN F, du burde hatt en medalje! Hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt meg en helsikes svær diamantring, satt den på fingeren og bare gitt han beskjed om at vi var forlovet og at det bare var å finne en dato innen det neste året. MAKAN til tregfis da! 17 ÅR??

Gjest Yunie
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg å være gift?

Så viktig kan det ikke være hvis du ikke vil fri selv...

Gjest Yunie
Skrevet

Helt enig oktaviastar. Vi var også enige. Hadde et lite frieri for oss selv. Ikke noe big deal. Fint å være gift:)

Skrevet

Er noe slik her også. Vi har to barn og vært sammen i 7 år og jeg vil gifte meg. De fleste av vennene våre giftet seg for lenge siden (bare vi som er så trege) Men jeg har sagt jeg godt kan fri... det er ikke greit for han, for han skal gjøre det på den gammeldagse måten. Han skal fri og gifte seg innen ett år etter frieriet!!! Og han skylder på at vi ikke har råd. Jeg har sagt vi ikke trenger bruke så mye penger på det, men han har så mange unnskyldninger!!!

Han venter enda lenger hvis han blir mast på

Vi har ikke råd

Vi kan likegreit vente til etter at 3 mann er kommet (ikke gravid enda)

+++++++

Skrevet

Har vært sammen i 6 år og samboerer like lenge, synes jeg fortjener et frieri snart ja..

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år...venter i spenning jeg også...

Skrevet

*rekker opp hånda og mumler noen banneord*

Skrevet

Vi snakka om det og ble enige i felleskap, ikke noe romantisk frieri, men fikk et fint bryllup med våre nærmeste venner og familie, giftet oss i kirka.

Så det går an å gjøre det på den måten også :-)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det her. Vi ble bare enige. Vi er like mye gift selv om jeg eller han ikke ble fridd til... :)

Skrevet

Jo, men siden HAN VIL fri, blir jeg jo ikke gift før han har fridd. Ergo må jeg bare vente...

Det er ikke så nøye sånn ellers.

Men jeg vil ikke gjøre det selv, for det første fordi han vil, og for det andre fordi jeg er redd andre (les:svigermor++) vil tro at mannen min er en tøffel som eeegentlig ikke vil, men at jeg har overtalt ham til det.

(Ja, jeg er rar, men jeg har en litt ekkel følelse når det kommer til svigermor og familien hennes, og hvilket syn de har på meg...)

HI

Skrevet

Om HAN vil fri, men ikke får ut fingeren, så kan det jo hende han bare ikke vil enda? Evt er han så treig at han trenger kraftigere hint. Ha ha:) Vil jo tro han egentlig vil siden dere har to barn sammen og alt.

Skrevet

Akkurat det der sa samboeren min også, og etter flere års venting kom faktisk frieriet. Nå har vi vært forlovet i halvannet år, og jeg venter fortsatt på at vi skal fastsette dato for giftemålet, slik at vi kan begynne å planlegge. Jeg så egentlig for meg å gifte meg til neste år, men det har jeg gitt opp nå. Sukk, tror egentlig at han bare utsetter og utsetter så lenge han kan i håp om at jeg en gang vil gi opp drømmen om å bli gift. :(

Gjest eelis+kian
Skrevet

HAHAHA, Rååååsa, kjempegodt forslag!

Skrevet

Haha, hadde det vært meg hadde jeg aldri fridd om jeg ble mast på, i hvert fall! Men så er jeg verken mann eller så veldig opptatt av frieri, så jeg skal kanskje ikke uttale meg. Det er 10 år siden vi møttes nå, og jeg venter ikke på noe frieri. En dag kanskje vi bestemmer oss for å gifte oss, og det går helt fint uten frieri.

Skrevet

Jeg tror sånne uberromantiske frierier finnes kun i filmer og hos de ekstremt heldige.

Vi ble på en måte enige vi..eller det høres ikke riktig ut.. det var rett og slett naturlig for oss å ta forholdet et steg videre, så det gikk av seg selv. Men gubben gikk ned på kne da..søt som han er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...