Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 7 uker gammel baby, som ikke har sovet i sin egen seng et eneste sekund. Hun klarer bare ikke å sovne av seg selv. Det er bare pupp som hjeper, eller intens vugging opp og ned, som dype knebøy. Hun blir liggende i vår seng, og mannen har bortimot flyttet ut av soverommet, for at det skal bli god nok plass i sengen. Blir det for trangt dulter vi borti henne og hun våkner. Har prøvd å få henne til å sovne i egen seng mange ganger, men det blir bare gråting. En natt holdt vi på til kl. 4, uten at hun klarte å sovne i sengen. Det går ikke. Jeg må være våken på dagtid, siden jeg har en to åring som også er hjemme og mannen min er på jobb. Derfor kan jeg ikke sove sammen med babyen på dagen. Blir sliten av dette. Noen råd til en litt vanskelig situasjon????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem. da ungen min var 2 mnd begynte jeg å pumpe meg og gi morsmelk på flaske i senga uten å ta henne opp og rape. det funket velig bra for meg :)

Ho fikk ikke mer vondt i magen selv om ho ikke raper.

Skrevet

Det kan hende sengen føles litt stor for henne. Prøv å rull sammen et teppe(helseteppe funker fint) i en pølse og legg rundt henne. Altså som en oppned U fra beina og rundt hodet og ned igjen til ved beina. Om du skjønner?

Da blir det litt "lunere" på en måte og senga virker ikke like stor. Mat henne på flaske i senga så sovner hun nok. Så fort hun sovner, gå derfra og ikke se deg tilbake:) ikke dull/kos med henne.

Det hjelper litt her i allefall og er jo verdt et forsøk?

Skrevet

Min ville heller ikke sove i sengen sin,

Vi la h*n i bagen på vogna å satte den i senga vi,

funka her.

Lykke til hvertfall:)

Skrevet

Jenta vår blir 3 mnd den 12 og hun var likens. Vi hadde vugge på soverommet, men tok den ut for å venne henne til den for så å sette den inn igjen senere. Vi har ei på 3 som har soverommet rett ved, så vi kan ikke bruke skrikekur for å få henne til å sove. Vi prøvde derfor når hun var 2 mnd, kanskje litt før, bare sånn forsiktig å legge henne i bagen til vognen og det funker. Nå legger hun seg i halv ti, ti tiden og våkner ikke før nattmåltidet. Jeg tror dette har like mye med at hun blir mer og mer klar selv for å ligge alene, men kan selvsagt hende at hun syns vognen er tryggere fordi den er mindre. Vår jente får som regel flaske på kvelden slik at vi er sikker på at hun er god og mett.Mitt beste råd er vel egentlig å fortsette å prøve og gi henne tid. Plutselig så snur det :))

Skrevet

har hatt det sånn med begge mine barn, har bare lagt dem i senga med meg jeg, går over etterhvert:-) nå har minste her, på 8 uker bynt og sovne for seg selv om kvelden, var sånn med første også husker jeg, går sånn gradvis over til og sove alene. Men mine har sovet fint alene på dagen da, bare på kveld og natt de ikke har villet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...