Rampongi Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Min lille pirat sover mange og korte dupper om dagen. Hun sovner i 1900 på kvelden og sover til 0600. Er klar for første dupp en time etter at hun har stått opp. Sover mellom 30-60 min da. Kan være våken alt fra en time til 2,5 timer for så å sove en like lang dupp igjen. Det foregår hele dagen føler jeg. Siste duppen er gjerne fra halv fem og utover og kan vare i opptil en time den også. Hun skal begynne i barnehage i august og jeg tviler på at hun kan sove såpass mye der. Noen som har tips for å korte ned antallet dupper og få de få duppene som er igjen til å vare lenger? Hadde jo vært kjekt med en formiddagsdupp og en ettermiddagsdupp feks.. Om vi er ute på noe, feks barselstreff ol kan hun holde ut lenger, så jeg vet hun kan, men om det er dager det skjer lite, feks bare trilling, så er hun fryktelig sur om hun ikke legges når hun er trøtt.
Prinsesse Kuul Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Hvis du vil snu det, så må du nesten tåle at hun er ganske sur i en time eller to før hun kan få en hvil. Slik vil det være til nye rutiner er etablert. Begynn med å utsette første hvilen med en halvtime. Når du føler det går greit, så utsetter du enda en halvtime. Fortsett slik til første hvil blir i 9-10-tiden. Når det er etablert jobber du mot at neste og siste hvil blir rundt 2-3. Forøvrig hadde jeg ikke bekymret meg i forhold til barnehagestart i august riktig enda. Mye vil forandre seg innen den tid. Og det er rart med det - barna tilpasser seg nye rutiner utrolig fort når de må og alle de andre barna gjør likt. Hilsen tidligere barnehageansatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå