*LillaMeg* Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Hvordan er deres hverdag? Har dere noen rutiner på søvn og mat? Hvor ofte gir dere mat? Mm eller mme? Tid står dere opp? Osv.. Vet jo at det kanskje er litt tidlig med ordentlige rutiner, men merker at de samme tidspunktene på mat og søvn går igjen, men har ikke noe mer rutine enn det. Føler han kanskje sover en del, og er noen ganger redd for at det skal ødelegge nattesøvn, men kan ik tvinge han til å være våken heller. Har gått bra i d siste, men de siste nettene har han hatt en skrikeperiode/våkenperiode fra 3på natta til 6. Slitsomt.
Rampongi Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Kan det være luftplager som plager han på natta? Gi ga mme og hadde få rutiner på ting. Eneste var at hun ofte sov fra 2400 og til gjerne 04/05/06 før hun spiste igjen. Hadde 7 måltider i døgnet tror jeg og hun sov store deler av dagen. Så små babyer må jo få sove og spise når de vil. Vanskelig å få rutine på så små har jeg inntrykk av. Men de blir jo gjerne sultne og trøtte på samme tid, men så skjer det noe som endrer dette, feks luftplager/tenner osv. Så om rutinen er på plass nå, kommer den til å forandre seg flere ganger, antagligvis.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Mini er 9 uker og vi har ikke mange rutiner.. Han spiser alt fra 50ml-150ml pr måltid og noen ganger hver 2.time, andre ganger kan det gå 4-5 timer mellom måltidene. På natta spiser han kun en gang tidlig om morgenen som regel. Noen ganger må han ha litt ekstra. Eneste rutinen vi har er at til siste stell på kvelden(mellom 21 og 00, litt avhenging av når han har spist i løpet av dagen), legger vi han opp i senga si på rommet sitt:) Så spiser han en gang i 24-01 tida.. Da holder han som regel til kl 06-07 dagen ettepå. Da får han mat og vi ligger å slapper litt av i senga 1-2 timer før vi står opp:) Dagen er litt variert, kommer ann på om vi er hjemme eller avgårde. Han er som regel våken i 1-2 timer etter mat, så sover han litt på krabbeteppet sitt på gulvet(sovner mens han leker litt), og sover 1-2timer igen før det er mat:) Så prøver jeg å holde han våken litt før han skal spise igjen:) Rutinene krasjer litt innimellom på kvelden for pappan kommer ikke hjem fra jobb før sent på kvelden:P
Prinsesse Kuul Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Min er akkurat fire uker og vi har ingen rutiner, men legger henne på soverommet når hun sovner for kvelden i 8-9-tiden, slik at hun får det stille rundt seg. Hun er ganske lydsensitiv i grunnen. Hun kan være et slit på natten og starter gjerne dagen klokka fire om morgenen (for da begynner det å bli lyst). Akkurat det er grusomt. Ellers øver vi allerede på å finne søvnen selv, uten at det betyr at hun får ligge og skrike.
2005&2010 Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Vi har rutiner, prøver ihvertfall..hehe Slik går dagene vår stort sett ihvertfall: Rundt 7 våkner hun, og får en flaske med MME. Så sovner hun, og da sover vi til rundt 10 tiden. Står opp, bader og får en flaske til med MME. Etter det triller vi som regel en tur og da sover hun til rundt 2-3 tiden. Får en ny flaske med MME og etter den sover hun til 5-6 tiden. så er det flaske igjen med MME, og da er hun som regel våken leeenge, får en ny flaske rundt 8 tiden og sover litt igjen. Siste flaske for dagen er rundt 11 tiden, og da sover hun hele natten, til rundt 7 igjen... Må nevne at mellom sove øktene og maten, så er hun også våken litt ;o) Hun er 6 uker gammel. Håper bare at det fortsetter (bankibordet)
Mammaaaaaa Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Ingen rutiner på babyen her i huset! Han har faste soveperioder, blir trøtt etter morgenstell og sover litt da, og i 8 tiden tar han kveld og sover ofte til 3-4 om natta. Pluss en del soving på dagen, men ingenting fast. Noen dager kan han være mye våken og neste dag kan han sove omtrent heile dagen. Går alt fra 30 min til 3 timer mellom hver gang han vil ha mat. Ammer han, så han styrer det heilt sjølv! Har du prøvd med sukkervann til babyen din? Det fikk min eldste når han var baby, og det hjalp! Han hadde vondt i magen, men ikkje kolikk.
amk1 Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Har baby på 8 uker, han styrer dagen selv. ammer. Vi legger oss mellom 22 og 23 og står opp mellom 07 og 09. Han styrer søvn og mat selv enda, men er mye våken på kvelden.
Lunda med lillegutt Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Vi har en rutine med bading og kveldsstell kl 21.30 hver kveld, og siste kveldspupp etter at pysjen er på. Lillegutt sovner da rett etter maten, altså i 22 tida. Jeg har nesten kunnet stille klokka etter når han vil ha pupp på natta, altså i to tida, fem tida, syv tida og i ni tida, etter det er han våken og vil opp. Men i det siste har han strukket det første nattmåltidet helt til i tre-fire tida, og neste måltid til seks. Deretter har det variert på hvor ofte han våkner og vil ha mat og nårtid han vil stå opp. På dagtid har vi ingen rutiner på verken soving eller spising, men han har som regel en lengre soveøkt på formiddagen og ettermiddagen innimellom alle små-duppene, mest fordi jeg da triller tur. Ellers er sover han veldig lett. Han er 8 uker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå