Gå til innhold

Hjeelp! Noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sitter nå med pos EL-test for fjerde dagen på rad...?? Vet at jeg hadde EL for nesten en uke siden (var hos gyn og han så det), og hadde en liten blødning noen dager etter det. Pleier ikke ha det.. Hva skjer?? Jeg er 6 DPO og har neg gravitest.. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Milla Tilla!

Jeg synes det høres ut som om at du kan være gravid.

Den blødningen du hadde, kan være en festeblødning, og det at du har pos el tester, kan også være en pekepinn.

Siden du er bare 6 dpo så er det veldig liten sjans for at du tester pos på gravi.test - fordi hcg mengden er for lav enda.

Jeg anbefaler deg om å styre unna alkohol o.l og at du tar en ny gravi.test rundt den tiden du venter menstruasjonen din.

Legg merke til at jeg bruker ordet KAN mye i teksten, det er fordi det du kjenner på kroppen kan komme av andre ting. Men jeg synes du bør ta forhåndsregler mht at du KAN være gravid.

Nå vet jo ikke jeg om du ønsker barn, men jeg krysser fingrene for at du får det som du selv ønsker =)

Stor klem

Skrevet

Hei du! Tusen takk for svar. Jeg vil veldig gjerne bli gravid.. Så dette er utrolig spennende. Men hvordan kan EL-testene slå ut og ikke gravi-testene hvis jeg faktisk er gravid? Er det ikke samme nivå hormoner de krever? Blir jo utrolig gira av dette, men føles fryktelig frustrerende å ikke få svar før om kanskje en uke.. Har jo ikke IKM før om ca 8 dager.. Men det kan jo ikke være EL de slår ut på??

Skrevet

Hei igjen =)

Om du er gravid, så kan grunnen til positive el tester være at det hormonet henger fast lengre (om ikke ut hele sv. - det aner jeg ikke ) når det er et befruktet egg der.

Hormonet som påvises ved el er ikke det samme som påvises på graviditetstester. El har LH hormonet (LH = luteininserende hormon) mens graviditet har HCG hormonet (HCG = human chorion gonadotropin).

Så, som du sikkert skjønner nå, har det ingenting med hormonNIVÅET som du lurer på. Det er jo forskjellige hormoner ;)

Jeg anbefaler deg å vente til IKM, da er du mer sikret et reelt svar (slik at du ikke får falske negative). Om TR ikke kommer, og du ikke får pos grav. test - så er det "bare" å vente 2-4 dager for å prøve på nytt. Det kan ta tid før HCG nivået er høyt nok til at testene gir utslag.

Siden du prøver å bli gravid er det lurt at du tar folat, som du får kjøpt på apoteket. Dette forhindrer ryggmargsbrokk hos barnet, og det er kun kvinnen som skal ta dette - det er jo der barnet er ;)

Jeg er spent på dine vegne, og håper du oppdaterer når du vet mer ;)

Krysser fingrene mine for deg - LYKKE TIL :)

Skrevet

Tusen takk! Det var veldig hyggelig med svar. Da får jeg bare vente tålmodig til IKM.. Men en uke er jo såå lenge! Måtte jo ta test i dag morges også.., fortsatt pos EL-test og neg gravi-test. Rare greier. Da får jeg løpe og kjøpe folat! Off må ikke få forhåpninger nå..

Skrevet

Hei Milla Tilla...

Nå er jeg spent... hvordan har det gått???

Skrevet

Hei!

Tja, jeg er faktisk ikke klokere. Hadde IKM på onsdag, dvs jeg er nå to dager over. Ingen tegn til TR. Så EL hos gyn torsdag for over to uker siden, så er sikker på EL. Men jeg har fortsatt neg gravitest! EL-testene har så og si vært positive hele tiden siden EL, men skjønner virkelig ingenting. Har faktisk hatt mye symptomer som jeg ikke tror er helt vanlig for meg (sluttet på p-pillen for 2 mnd siden, så ikke helt sikker på hvordan kroppen fungerer..) Har virkelig trodd det kanskje var noe på gang, men mistet trua nå med neg gravitest to dager over IKM. Er det vanlig å gå over 14 dager fra EL til mens?

Skrevet

Endelig svarte du - føler jeg har ventet i evigheter siden jeg er så spent, hehe ;)

Noen kan gå over 14 dager fra el til mens ja - men dette er ikke sånn supervanlig, for å si det slik.

Det høres mer og mer ut som om at du er gravid. =)

Men det er ikke sikkert du har nok HCG enda - til at det vises på testen. Det med el testene fortsatt er positive, er jo fordi at LH henger lengre i kroppen ved graviditet - men det betyr heller ikke at du kan ta en el test for å bekrefte graviditet. Men det er jo et godt tegn =)

To dager over IKM er "ingenting"!

Ta en ny test i morgen du, og om den er negativ - venter du et par dager til (ser du skrev dette på fredag - og da skal det gå bra på mandag=). Om du blir usikker etterhvert kan du jo dra til lege på slutten av uken for å ta en test der, evt en blodprøve. Om du og legen bestemmer dere for å ta blodprøve - så ha det i bakhodet - at det tar en uke før du får svar..

Har du begynt med folat siden sist?

Og, hva er det du kjenner på kroppen som kanskje er tegn på graviditet?

Masse lykke til framover - gleder meg til å høre fra deg igjen ;)

Skrevet

Hei igjen! Veldig hyggelig at du lurer på hvordan det går med meg! :)

Da er jeg i dag 18 DPO og fortsatt ingen TR.. Neg gravitest i dag også, men fikk ikke sjekket med morgenurin. Veldig rart dette assa, men jeg har bare kanskje lang fase fra EL til TR.. Jeg har en del billigetester liggende :P, så tar en gravistest om dagen nå. Klarer jo ikke la være.

Har hatt noen rare tegn som mulig overtolkes, men har hatt mensmurringer litt "der nede", ikke i magen, men litt lenger ned siden to dager etter EL. Har en følelse av feber som kommer og går, uten at jeg blir syk. Har også hatt minimalt med energi siste tiden, men det kan være grunnet så mye annet. Men begynner å bli litt spent på hva som skjer!! Men mister jo virkelig også trua med kontinuerlige negative tester..

Men hva med deg? Hvordan er ståa med deg?

Skrevet

Hei =)

Klart er lurer jeg på hvordan det går med deg - er spent på dine vegne her jeg sitter ;)

Hmm, rart at du ikke får no' svar snart - enten i form av TR eller positiv test! *klør meg litt i hodet*

Har du fått prøvd med morgenurin i det hele tatt? Mulig du får et annet resultat da ;)

De tegnene du beskriver, kan jo være tidlige tegn på graviditet da, så jeg synes ikke du skal miste troen enda.

Så lenge TR holder seg vekke - er det håp!

Fortsett testingen du milla =)

Skrik ut så snart du vet noe mer.... *krysser fingrene mine*

Men, om det går så mye som en uke til uten noe skikkelig svar, vil jeg anbefale deg å dra til legen ;)

De har andre tester - så er det jo den blodprøven de kan ta...

Her i gården er det rolig. Har snart gjort vårt for at vi skal få klaff denne mnd, har ikm på tirsdag uke 27 - er spent ;)

Håper jo så inderlig at det skal gå bra =)

Skrevet

Hei! Da håper jeg virkelig det klaffer for dere denne mnd! Jeg heier på dere! :)

Men du, plutselig har jeg begynt å lure på om blødningen (kun spotting) to dager etter EL kan være denne rundens TR..?? Kan jo være at kroppen min virkelig er i ulage, men det er så rart, for de første rundene etter pilleslutt var så regelmessig og riktig. Hmmm..

Gravitestene er tatt med morgenurin, så jeg kan jo virkelig ikke være gravid.

Skrevet

Hei ;)

Takk for at du heier på oss =)

Dette er pp2 for oss, så vi har fortsatt is i magen - for å si det slik.

Men jeg sliter MYE med smerter som henger tett sammen med syklusen min. Har vært sykmeldt siden midten av februar pga disse smertene. Har også vært utredet for endometriose - selv om de ikke fant noe, kunne de heller ikke utelukke det.

Så da jeg var på sykehuset sa gyn at vi bør klare å bli gravid innen september.. om vi ikke får til det - fikk vi beskjed om å dra til legen.

Hun kunne også love en tidlig ul når en graviditet er bekreftet =)

Det er jo betryggende å ha i bakhodet ;)

Blødningen du beskriver, kan være, som du sier, denne mnd's mens.

Men det kan også være festeblødningen...

Det er rett og slett ikke godt å vite!

Men, så lenge en vanlig mens ikke har dukket opp - vil jeg si det er en sjans for at du er gravid.

Enkelte får ikke positiv g-test før 14dager etter ikm.... så jeg fortsetter med fingerkryssingen min for deg ;)

Er du usikker - dra til legen. Du kan jo også spørre om en gu - der kan de se om livmoren "passer på" en spire.

Det de ser da, er at fargen på livmorstappen din har forandret seg, og om den er "lukket".

Samtidig så er det jo urin- og blodprøven du kan ta der ;)

Det er bedre å dra til legen en gang for mye enn for lite vet du =)

Ha en fin dag Milla =)

Skrevet

Hei hei jeg har testet positiv el nå i 9 dager holder på å bli sprø da vel er det mulig da. Jeg tok ut p stav for 3 mnd siden og har bare hatt mens 1 gang er ikke gravid. tar vel litt tid da :-)

Skrevet

Hvordan går det Milla Tilla???

Er spent nå :)

Skrevet

Tar dere EL testene på riktig måte - altså blir de skikkelig positive? Husk at på EL tester kan det komme strek og være negativ.

Men, over til graviditet. Jeg tror nok ikke du er gravid. Jeg hadde også en runde i mars? hvor jeg ikke fikk mensen. Hadde som deg en liten blødning noen dager etter EL, og det var det. Jeg har også hatt ALLE tegn i våre prøveperioder. Når spira satt hadde jeg faktisk minst tegn. Merket det da på sinnsykt ømme pupper og trøtt. Men alle er jo forskjellige, så jeg skal ikke si ting for sikkert.

Men slapp av og kos deg med masse sex i neste pp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...