Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helgen skal vi ut på flytur med lille gullet for første gang (innenlands). Er det noen som kan litt regler om frakting av barnemat? Babyglass og grøtbokser? Kan jeg ta det med i håndbagasjen?

Gullet er 7 mnd. Trenger babyer idpapirer på innlandsreiser?

Noen som vet om prampack passer til trehjulinger? Står at den ikke passer til lange trehjulinger, men hva er langt.. har en easywalker og den er jo ikke av de lengste...

Ellers noen gode råd dere vil dele?

på forhånd Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemat er lov å ta med - men de kan be deg om å smake på maten for å være sikker på at det ikke er eksplosiver du har med deg, men jeg har aldri blitt bedt om det.

Tror ikke du trenger idpapirer.

Prampack har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Ta med alt du vil av mat til baby. Ikke noe problem. Flyvertinnene varmer vann/melk for deg.

Prampack har jeg ikke erfaring med

Ta med leker og gjerne noen nye evn med lav lyd

Gi gjerne smokk ved take off og landing.

Tror ikke du trenger id-papirer på innenlandsreiser, men ring selskapet å hør.

Skrevet

har fløyet to ganger med med baby å vi har ikke trengt id-papir til hun på innenlandsreiser. Om du går inn på prampack sin hjemmeside kan du søke på hvilke vogner som passer i prampacken:)

Gjest Kira06
Skrevet

Vi fløy til Spania for to uker siden når vesla var 8 mnd, og det gikk kjempe greit å fly. Ser at du har fått endel svar ang barnematen, men det er viktig å huske på at alt av maten må pakkes i egen pose. Vi kjøpte sånn pakke med ziplock poser på matbutikken. Vet ikke om det gjelder for innenlandsreiser også, men greit å være på den sikre siden.

Ellers vil jeg anbefale deg å ha med et teppe inn på flyet, ettersom det kan blåse litt kaldt pga airconditon. Jeg forsøkte å amme henne både opp og ned, men hun var ikke så veldig interessert. Fikk ikke noe problemer med ørene, men greit å forsøke amming/flaske/smokk.

God tur:)

Skrevet

Du kan ta med alt du vil av barnemat og drikke i håndbagasjen når du reiser med baby, ikke noe problem. Legges i gjennomsiktig pose separat i sikkerhetskontrollen.

Trenger ikke id-papirer innenlands.

Vi har Prampack til en trehjuling, Teutonia Spirit S3. Vet ikke hvordan easywalker er ift denne.

Vi har flydd masse med Knerten som nå er 6,5 mnd. Har aldri hatt problemer med ørene hans, men har alltid en vannflaske på lur.

Noen spennende leker å se på når de må sitte på fanget er kjekt.

Babybjørn eller bilstol som dere kan bruke frem til boarding er også bra å ha.

Dersom det er ledige seter går det an å spørre om å få ha bilstolen inne på flyet, det går av og til.

God tur!

Gjest Kira06
Skrevet

Signerer Abella her, og må si at Babybjørn var det smarteste vi hadde med på flyplassen. Når vognen var sjekket inn, så var det utrolig deilig å plassere ungen på magen. Veldig kjekt å ha mens man venter på bagasjen også!

Skrevet

Vi reiser masse med fly.

Som de andre har sagt det er helt greit å ha med barnemat. Du kan ha med så masse du vil, har aldri fått reaksjon på det.

Ta med bæresele hvis du har, det er kjekt.

Det jeg vil skrive er at det er lurt å ta med vann på flyet. Jeg har opplevd to ganger på innenlandsflyet at de ikke hadde med vann (trheim-oslo) og ytterligere noen ganger de ikke ville varme flaske. Det er pga at de ikke kan sette flaska inni noe. Lurt å ha med en plastskål hvis du vil få maten varmet opp. Du får ikke vann gjennom sikkerhetskontrollen, du må blande ferdig på flyplassen. Jeg pleier å ta tevann fra en kaffemaskin (det får man gratis til barn, de er greie altså), og blande i termos med kaldtvann slik at det blir rett temperatur. Litt pes, men tro meg, det er enda mer pes å ha en gråtende småbarn som vil drikke :( Ammer du, ta med mat som ikke trenger å blandes med vann.

Gjest Kira06
Skrevet

Eller gjør som oss, kjøp vann på flaske etter at du har gått igjennom sikkerhetskontrollen. Brukte bare det vannet på flasken hennes....

Skrevet

Jopp, men da blir det ikke varmt. Har de ikke vann på flyet kan de heller ikke varme noe. Småen kan kaldtvann med sportstut nå, så det er lettere, men hun kunne ikke når hun var 3 mnd.

Skrevet

Ikke noe problem å fly med babyer. særlig ikke innenlands ettersom det da ikke er snakk om så lange turer. Det er faktisk vanskeligere å fly med unger som er litt større. En ettåring vil ikke sitte stille så lenge (har blant annet prøvd 5-timers flytur med en på 15 måneder som helst ville løpe hele tida...)

Det viktigste på flyplasser synes jeg er å ha bæresjal/bæresele. Når du har levert fra deg vogna i innsjekkinga, er det genialt å ha noe å bære ungen i.

Ellers sies det jo at det er lurt å amme når flyet går opp og ned fordi det reduserer risiko for dotter og vondt i ørene. Blir jo som når vi tygger tyggis. Smokk kan gi samme effekt.

Skrevet

Jeg skal også ut å fly (innenlands med flybytte) med jenta mi på 7 mnd. Hvordan er det med bagasje? Hvor mye kan man egentlig ha med? :) Jeg må ha med trille og bilstol i tillegg til koffert og håndbagasje (stelleveske). Jeg så godt som fullammer enda, så mat er ikke noe problem.

Skrevet

Hvor mye bagasje barnet kan ha med varierer fra selskap til selskap, anbefaler at du sjekker deres nettside, hvis det ikke står på biletten din eller prøver å ringe de (det tar sikkert tid). Trillen går bra, men jeg er skeptisk til å ha med bilstol innsjekket. Det er pga at de håndterer ikke bagasjen pent. Bilstolen er laget slik at den tar opp en del av energien ved sammenstøt og dermed beskytter barnet. Blir det støt pga håndteringen blir stolen svekket og dermed kan ikke ta opp enegi ved en eventuell bilkrasj. Det er derfor stolene må byttes som om de hadde vært med på krasj. Dessverre ser du ikke hvordan den har blitt behandlet og heller ikke om det har oppstått indre skader i den. Jeg hadde prøvd å leie/låne på ankomsstedet. Vil du ha med, prøv å ta med inn i terminalen og legge fra deg når du går ombord, eller hvis ingenting annet går, pakk inn veldig-veldig godt helst i boks eller noe hardt, og ikke krasj med bilen etterpå :)

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips og smarte svar! Nå føler vi oss litt mer forberedt og er klare for tur. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...