Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på metformin i ca 6 år men sluttet pga gastritis, har tenkt å begynne igjen, men er fremdeles for mye plaget med magen.

I allefall følgende har skjedd siden jeg sluttet:

Litt mer hårvekst i fjeset, nå er jeg heldigvis blond og ikke spesielt plaget, men det er ikke kjekt å merke hår på haken altså.

Rett før siste mens, flere kviser, noe jeg også var kvitt med metformin.

Mens syklus:

Vel første måned etter jeg sluttet, fikk jeg mensen etter 1 måned. Altså helt greit. 2 uker senere kom mensen igjen..

Så hadde jeg en måned før den kom og nå, 2 uker etter sist gang, har jeg pms, mini blødninger og menssmerter de luxe.

Jeg skal begynne på metformin igjen til helgen og ikke lage noen planer slik at hvis jeg blir dårlig, kan jeg slappe av hjemme.

Så for meg er det tydelig at tilt ross for at jeg nå er normalvektig, går regelmessig til osteopath, spiser stort sett low/slow carb osv, uten metformn, tuller kroppen seg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141951101-livet-uten-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såpass, ja. Da skjønner jeg at du begynner igjen... Jeg fikk verken mens, bedre hud eller midre hårvekst av metformin.. Kun skikkelig vondt i mangen, så jeg sluttet etter 3-4 måneder... Ønsker deg lykke til med metformin :)

Har du forresten brukt crione? Fikk du evt bivirkninger?

KLEM

Har du prøvd å gå på melkesyre tabletter når du bruker metformin?

Jeg tåler de ikke spesielt godt selv. Men tar melkesyretabletter og sørger for å ta metformin kun ved de tyngste måltidene. Da går det greit.

Kan jeg spørre hva progestan er og hva tar du de for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...