nurke84 *mamma til alma* Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 verken når jeg ligger eller står, hjelp! skal man ikke kunne kjenne denne nå??? har en del mage fra før så vet ikke om dette kan være i veien for og kjenne noe enda?? var på ul for 2 uker siden og da var det i allefall liv. Blir jo små rar av dette...
mammasgull Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Jeg fikk et bra tips til hvordan jeg kunne kjenne livmoren. Førtrykka jeg liksom litt innover med fingertuppene, kjente liksom ingenting, syns at alt kjentes likt ut på en måte. Så var det ei som skrev at det beste var å kjenne med hele håndflaten liksom, da skal den "runde ballen" kjennes, og det gjorde den jammen når jeg prøvde. Jeg kjenner den best når jeg ligger på ryggen med strake ben, og uten å røre hodet, da dette strammer magemusklene og da kjenner du den ikke. Nå er jeg slank fra før, så det er godt mulig det har noe å si, om du har litt ekstra på magen. Du skal nok ikke bekymre deg, du var jo som du sa på ul for bare to uker siden, og alt var i orden Når skal du til lege/jordmor for å høre hjertelyd?
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2010 ska på en 3d ultralyd neste uke (håper og få se kjønn, sjekke om allt er bra) skal til jordmor for første gang den 30 juni. ja jeg tenker at enten ligger den langt bak/inn eller at jeg kjenner på feil måte eller feil plass. men man blir jo bekymret for masse, i allefall jeg, hehe. derfor fint og høre erfaringer og tips
mammasgull Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Jeg kjenner til det med bekymring, er like nervøs foran hver kontroll, for at den ungen i det hele tatt lever liksom.... uff Kjenner jeg grugleder meg til torsdag, da er det jordmor på meg Så du skal på 3D såpass tidlig ja?
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2010 ja samme hær. er det liv enda? har jeg mista enda en gang?? tenke tenke tenke, å glede seg til man forhåpentligvis kommer så langt at man kan kjenne liv hver dag Ja skal ta 3d da. tanta mi tok i uke 12 og syns det var spennede oh de fikk se kjønn (stemte til og med selv om det ikke alltid gjør det så tili) så håper jo bare og få se så mye som mulig og om allt er bra
*NordNorge* Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Hadde d på aaaakkurat samme måte kjære venn!!! Klarte faen ikkje å kjeinn denne livmora å livmorkanten som alle snakka om.... Men, da æ kom t jordmora fant ho den med eeeen gang, ho sa den va ganske så tydelig åsså..... Men, nu kjenn æ den sjøl åsså, men e jo 19+4... ) Alle bekymra sæ førr et eller anna, e heeilt naturligt, men du skal se frøken, at alt e bærre lækkert ) <3
delphi Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har problemer med å kjenne den enda og jeg er 18 + 6, men var på ordinær ul i går og alt var bra:) jeg har også litt ekstra på maven og tenker at det er nok derfor...
*NordNorge* Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Men, husk at hver baby og hver kropp er så forskjellige. Har masse ekstra på magen jeg også, men kjenner godt at d er noe hardt inni dær. Sto å lente meg til dørkarmen i går, kjente d gått da ) + at jordmor sa til meg at det er lettere for andre å kjenne fra den vinkelen som f.eks jordmor står fra når hun kjenner livmoren...
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2010 okei, ja e spent. vil åsså kjenne kul nu, hehe. leite å leite, men nooope. ikke no kul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå