MammaHåpet Skrevet 7. juni 2010 #1 Del Skrevet 7. juni 2010 er det noen her som har hatt blödninger under graviditeten, men som det har gått bra med likevel? hvordan har blödningene artet seg? har dere hatt smerter eller ikke? hva slags blod har det värt? (er ikke redd for detaljer) i hvilken forbindelse har dere blött? hvor lenge, osv.. jeg fikk en liten blödning i dag, etter jobben, og synes det er ekkelt. det er 2.gang , og jeg er 7 uker på vei. nå blir jeg redd for å jobbe, for hver gang virker det som det har blitt utlöst av stresset på jobben. noen som vet om man kan bli sykemeldt av sånt? jeg har ingen smerter derimot, så håper at dette er ufarlig...:/ uff, sliten nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141950784-dere-som-har-hatt-bl%C3%B6dninger-men-det-har-g%C3%A5tt-bra/
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 8. juni 2010 #2 Del Skrevet 8. juni 2010 hei:) ike noe kjekt når sånt skjer:( hvor langt er du på vei foresten? jeg blødde alt fra brunt,rosa nesten svart og mørkerødt....noen ganger bitte litt og ett par ganger stooore styrtblødninger hvor ne av de ført til ul sjekk på kk pga mengden.... alt dette hadde jeg fra uke 6 ca til uke 13-14 husker ikke helt nøyaktig lengre...men rundt der... hadde myye strekksmerter/murringer i livmoren og kunne ofte blød litt i forbindelse med det....så jeg har vært innom lat når det gjelder blod og vondter og ikke vondter og blod.... men alt har gått bra og ikke fått noe pesifikt svar på hvorfor det ble sånn...var på ul igår og fikk vite at vi vnetre en frisk liten gutt:)) jeg var sykemeldt en periode da stress og mye bevegelse utløste det...etter det begynte ryggen å krangle så nå er jeg 50% sm fram til perm tenker jeg.....lykke til....håper det går bra for deg!xxxxxxxxxxxxx klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141950784-dere-som-har-hatt-bl%C3%B6dninger-men-det-har-g%C3%A5tt-bra/#findComment-141951213
missM79 Skrevet 8. juni 2010 #3 Del Skrevet 8. juni 2010 Samme dag som jeg fikk positiv test etter vårt 2 IVF førsk fikk jeg en stor blødning. Mer enn en vanlig mens. Trodde alt håp var ute. Tok blodprøver over en periode og de viste stigning på HCG men litt lavere enn "vanlig", om noe er vanlig i dette gamet. Det fortsatte med blødninger frem til uke 12-13. Nå er jeg i uke 36 og venter bare på at nurket skal komme å hilse på oss! De fant aldri ut hvorfor jeg fikk blødningene. Jeg hadde sterke smerter av og på i denne perioden, både i forbindelse med blødning og ellers. Ble hentet av ambulanse en gang pga av dette. Fortsatt ingen svar. Det var muligens smerter grunnet arrvev i buken etter fjerning av endo. I forhold til det å stå i arbeid vil det i følge mine leger ikke ha noe å si på blødninger eller ikke, kanskje med mindre du har et tungt fysisk arbeid. Men jeg la meg rett ned hver gang det skjedde likevel... Det føltes feil å presse meg da. Vanskelig nok om en ikke skal gå rundt å lure på om en gjør det verre. Løsningen for meg ble å bruke egenmeldinger det dagene jeg følte for det, ellers var det godt å komme på arbeid når jeg var i form til det. Det kan være godt å få noe annet å tenke på, og som legene sier, det er egentlig ikke noe v kan gjøre til eller fra uansett... Er det liv laga, så er det liv laga. Kjenn etter hva som vil fungere best for deg og ta det opp med din lege! Lykke til! Håper du har noe å prate med om alt dette. Tøffe tak... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141950784-dere-som-har-hatt-bl%C3%B6dninger-men-det-har-g%C3%A5tt-bra/#findComment-141951872
MammaHåpet Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 8. juni 2010 å tusen takk for laaange fine svar!! men jeg har veldig gode nyheter: i dag dro vi inn til legen , og for förste gang, så kunne vi se et pittelite hjerte som banket!!! ååhhh for en lettelse!!! å sååå fantastisk!!! nesten uvirkelig ! er uke 7 nå , og det lille nurket var bare en cm lang, hihi, det viste seg at jeg hadde hatt en graviditet til, dvs en tvilling, og det var derfor jeg blör, trodde legen, for kroppen driver å kvitter seg med de "gamle" restene fra denne. så dette var som det skulle. og alt var normalt og fint med den andre. fikk med bilde hjem og greier:) jeg satte jo inn to egg, og det ene hadde tydligvis festet seg, men gått til grunne i et tidlig stadium, for det var knapt synlig. men jeg er mer en fornöyd med ett lite mirakel, det holder leeenge for oss hadde jo blitt veeelig slitsomt med to :S dessuten sykmeldte legen med til og med uke 12! =D han syntes at i og med at jeg jobber i et sånt veldig fysisk krevende og stressende jobb, så skulle jeg ta det med ro frem til uke 12. nå er jeg såååå himmla glad, dette ble en av de beste dagene i mitt liv!!! =D 5 uker sommerferie for meg i år;D jipppiiiii Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141950784-dere-som-har-hatt-bl%C3%B6dninger-men-det-har-g%C3%A5tt-bra/#findComment-141955414
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå