Gå til innhold

Herregud, så drittlei jeg er!!!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Guttungen holder på å få tenner, og jeg blir seriøst helt gal. I en hel uke var han drittsur fra morgen til kveld. Han sutret når han la seg, og han sutret når han stod opp. Så kom det en tann, og selvfølgelig tenkte jeg at nå var det endelig over. Det gikk to dager før han begynte igjen. Og nå har han sutret og sutret og sutret, og våknet midt på natten og våknet midt på natten i tre dager igjen. Jeg smører med Dentinox, men det funker jo ikke lenger enn i ett minutt eller så. Dessuten vil han ikke ha fast føde i det hele tatt, og våkner følgelig for å få pupp på natten. Dritt altså, nå som han var nattavvent og alt!!!! (jeg blir så frustrert at tårene snart triller)

Akkurat i dette øyeblikk frister det å sende han til Afrika, eventuelt selge han på Ebay. Kommer det noen gang til å bli bedre...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da det blir bedre... De blir jo voksne en gang.....

Føler med deg!!! ;o)

Gjest lillemamsi
Skrevet

kan ikke annet enn å si at : Det går over! Og da kommer du til å se tilbake på det hele og le:)

Jeg syns det var et rent hælvette når min datter var baby (hun er snart 5) når vi hadde sånne perioder så ville jeg levere henne tilbake til fødeavdelingen !!

MEN NÅ.. har jeg en sønn på 6 mnd, og jeg tenker hele tiden:" Det går over"

lykke til, og pass på deg sjøl så du ikke flyr i flint !

Skrevet

hehe, det er alltid skikkelig dritt når man står midt oppi det, og det føles som om det aldri vil gå over. Men vi har vel opplevd håpløse perioder før, også har det alltid blitt bedre:)

Her har jenta vår hatt dager hvor hun ha sutret noe sinnsykt og klødd i munnen. Vi har sikkert vært sikre 10 ganger på at nå kommer det en ny tann, men neida, ingen tann i sikte. Så mye sutring og gråt for ingenting??? Hun fikk 2 tenner da hun var 5.5 mnd, siden har vi ikke sett snurten av resten og hun er 8 mnd. Jeg lurer på om hun i det hele tatt får flere tenner??

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg må allerede forlate rommet og telle til ti noen ganger for dagen. Nervene er så tynnslitte at åhhh... Heldigvis er det pappadag i morgen, så slipper jeg unna maset hans i noen timer. Jeg håper jeg kan le av det en dag, men akkurat nå tviler jeg!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Drittunger altså, hehe. Sutrer og bæljer for ingen ting, det er så irriterende at det er til å spy av ;-P

Det som gjør meg aller mest frustrert er at jeg må nattavvenne igjen. Og jeg vet i hjertet mitt at det ikke kommer til å gå like lett som sist gang. Jeg blir så irritert og frustrert og sint av tanken at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. *klistre på seg et smil igjen*

Skrevet

åå jeg føler me deg! Her sitter jeg fordi mini bare gråter og sutrer! Oppe er pappan å prøver å få han til å sove! han er i ferd med å få noen tenner(han klør i gommen i allefall,men om de er på vei ut eller skal torturere meg enda mer, det vet jeg ikke)!

Er så frustrert at tårene spratt i stad! tenkte at jeg vet ikke hvordan jeg skal orke dette her framover!

Detta klarer vi! :D

Gjest Kira06
Skrevet

Huff, sender en "håper-det-blir-bedre-snart-klem"!

Det er så kjedelig å være så frustrert, been there! Enkelte ganger har jeg hatt lyst til å kaste ungen i veggen, har bare ikke klart å bestemme meg for hvilken vegg:)

Men jeg tror faktisk at nattavveningen kommer til å gå bra denne gangen. Du vet jo nå at han egentlig ikke har behov for mat på natten, når han allerede har vært nattavvent. Og da er det lettere å være bestemt. Tror barna merker på kroppsspråket vårt at nå har mamma/pappa bestemt seg. (Sier jeg som har en jente som ligger og hyler til ca kl 21 HVER kveld. Skal pokker ikke legge seg!)

Så hvis jeg noen gang skal ha flere barn så skal jeg adoptere en kjekk brasilianer på 18 år:)

Skrevet

Slitsomt når de plages sånn med tannfrembrudd! Min yngste var også veldig plaget med dette. Jeg ga han en paracet. Vet at ikke alle liker å ty til det. Og han fikk det ikke 3 ganger i døgnet, men en på kvelden før han skulle sove, og det hjalp veldig! Han roet seg og kunne sove godt!. Men pass på å bruke rett dose for vekten hans hvis du vil prøve!!

Skrevet

Det kan jo hende at sover natten igjennom uten mat, så fort han ikke har vondt gommene lengre:) ikke sikkert det blir noe problem:)

Håper det blir bedre snart da:) imponert over deg som er alene om dette. Håper du får slappet av litt idag da, når det er pappadag:)

Skrevet

Sende han til Afrika, det har jeg ikke vurdert ennå. Men å slenge han i veggen, ut fra balkongen osv har jeg vurdert. Tenner på gang her også tror jeg. Jeg blir faktisk GAL av sutring og søvnproblemer og mer! Å være mamma er virkelig en tålmodighetsprøve innimellom...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Paracet har jeg faktisk ikke tenkt på, men det er jo verdt et forsøk når det står på som verst.

Det var deeeilig med litt fri i dag, selv om stakkars pappa var ganske svett da han kom tilbake. Trollet hadde visst ikke vært særlig snill, hehe. Men matlysten er tilbake da, han spiste nesten en hel brødskive til frokost i dag. Jeg må si jeg er imponert.

Det er nå "godt" (dere skjønner hva jeg mener...) å se at jeg ikke er den eneste som blir sprø. Jeg våknet i morges og tenkte at jeg måtte jo være verdens verste mamma som ønsket ungen dit peppern gror. Ja, det er en tålmodighetsprøve!!!!

Gjest Kira06
Skrevet

Haha, har en mann med pappaperm nå, og vet hva du mener med en svett pappa:)

Jeg vet at det er mange som er veldig skeptiske til å gi ungene sine for mye piller, og absolutt med god grunn. Men husker selv hvor vondt jeg hadde når jeg fikk visdomstennene, så skjønner jo at disse små blir utilpasse. Hvis man vet at det er tennene, og barnet ikke har det noe godt i en kort periode, så ser ikke jeg noe problem med å gi en Paracet. Tror ikke vi gjorde det selv, men har foreløpig ikke hatt de store problemene med tenner. Men har hatt endel runder med infeksjoner og høy feber, og da sa barnelegen på sykehuset at så lenge man ikke overskred dosen og hold på over lengre tid, så var det bare å kjøre på. Så en pille i ny og ne skader nok ikke Kian.

Enig med deg at det er litt "godt" å se andre i samme situasjon. Men at du ønsker ungen dit peppern gror noen ganger er du ikke alene om. Husker jeg våknet med et sånn stikk i magen noen ganger når kolikken stod på som verst, og tenkte at i dag har jeg bare lyst å trekke dyna over hodet og ikke se på ungen engang.

Uansett, disse ungene kommer til å skape hodebry for oss i MANGE år. Tenk deg når du sitter opp og venter på 15-åringen din som er på grøftefylla:) I følge far her i huset så får ikke dattern min lov til å ha kjæreste før hun er 30, så han kommer til å få kjørt seg i årene fremover...hehe!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehe, huff altså, barn er virkelig på godt og vondt :-P Forhåpentligvis blir Kian min et sånt et englebarn som IKKE er på grøftefylla, men det er vel forsvinnende lite sannsynlig. Haha, han mannen din kommer nok til å slite litt ja, eller vil han ikke ha barnebarn? Gratulerer som kone forresten :-)

Jeg har egentlig heller ikke noe problem med å gi paracet en gang i blant. Når de små har det vondt og plages syns jeg nesten det er bedre å gi dem noe smertestillende, enn å la dem pine seg gjennom det. Som du sier, vi vet jo selv hvor vondt det er å få tenner!

Skrevet

Det er bra det er flere enn meg. I stad ble jeg missunnelig på vennina mi som kunne sette sin irriternde bikkje ut i bånd i hagen. Det hadde vært noe å gjøre med Kasper tenkte jeg for meg selv (uff).

I dag har vi hatt en sånn dag hvor han er stup trøtt, men VIL ikke sove. Bare gnidd seg i øya, sutra og gnidd seg i munnen.

Jeg betalte tantabarnet mitt på 10 år 20 kroner for å trille han i vogna til han sovna, beste 20kr jeg har brukt på lenge ;)

Skrevet

Er i nøyaktig samme situasjon for tiden... Holder på å miste vettet.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hmm, mirjam, det har jeg ikke tenkt på. Kanskje jeg skal ansette en trillepike?

Hehe, sette ungen ut i bånd ja, hadde det bare vært så enkelt :-) Jeg har vurdert å flytte sprinkelsenga ut på trappa, men jeg fant ut at det kanskje ikke er så bra når naboen står der og røyker på kveldstid.

I dag gadd jeg faktisk ikke å styre med leggingen av småen, så jeg lot han gråte seg i søvn (de siste to ukene har jeg brukt ca 2 timer hver kveld). Det tok bare noen få minutter, men jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet likevel. Jeg måtte inn og stryke han litt over håret for å si unnskyld etterpå :-/

Skrevet

Ååh,uff. Nå tok jeg meg selv i å sitte og le når jeg leste denne tråden. Snuppa ligger på gulvet å sutrer til den store gullmedaljen(!!!), og jeg gidder bare ikke å bry meg. Nå skal jeg lese dette her, tenkte jeg! Her må jeg også telle til ti enkelte ganger, for jeg kan også bli helt snål av all den sutringa! Har MANGE ganger virkelig vurdert å legge henne ut for salg, eller bare kaste henne på sjøen, stakkar ;p Men så kommer det en dag, hvor hun er blid som en sol. Og da er hun virkelig mors lille skatt, verdens hærligste, og så ufattelig elskverdig! Da er liksom de andre dagene glemt. Hehe, jeg må bare le av meg selv!! Men jeg må jo da også bare nevne at jeg selvfølgelig er glad i henne, uansett hva -slik at ingen missforstår meg!

Jeg føler virkelig med deg altså! Men du skal se at det går seg nok til etterhvert. De kan jo ikke drive på med å få tenner i all evighet heller ;)

Da snuppa her har vært noe grinete i det siste, så har jeg såklart vært en "smule" lei. Men her om dagen bestemte jeg meg for å prøve og endre tankegan. Hver gang hun sutret, tenkte jeg; "...så var det på'n igjen! Helvette!" Nå prøver jeg heller å smile, (selv om det til tider er beinhardt, og nesten fysisk umulig) og tenke at nå ser hun morsom ut. Hun lager nemmelig de beste grimasene og ser faktisk ganske så rar ut! Jeg prøver selvfølgelig å finne grunnen for sutringen, så det er nevnt.

Det siste året har ufattelig mange barn tragiskt omkommet i kommunen vår. Jeg tenker ofte, hva om det hadde vært jenta mi? Da hadde jeg villet angret fælt på at jeg ikke hadde kost meg mere med henne, enn det jeg har gjort i det siste. Så litt derfor jeg også har prøvd å endret litt tankegang.

Nå er hun kanskje ikke av de verste, og skjønner VELDIG godt at man fort kan bli sprø!! Men tenkte uansett jeg skulle nevne det. :)

Skrevet

ååå så herlig! trodde faktisk at jeg var alene om disse følelsene :/

opp 3 ganger om natten for å amme min 6mnd lille.

hun sutrer og skriker og går meg på nervene. Ikke vil hun ha fasf føde heller, ikke flaske, BARE PUPP!

Så da går det liksom ikke med barnevakt heller, og hun vil bare være hos mamma og pappa, ingen andre, da gråter hun :/ Blir gal!!!

Virkelig gleder meg til hun blir større ! :)

Hvordan vet dere om sutringa er at det er tenner på vei?

Vil ha to barn, men vet ikke hvordan jeg skal klare å gå gjennom en graviditet og en bebytid en gang til!! og en unge oppå der i tillegg...

Godt med en slik tråd. Følte meg så alene med følelsene mine, for alle mødre med sine små så ut til å leve i eventyrland. Følte meg som verdens verste mamma.

Nei bare å bite tennene sammen å komme seg igjennom det, blir bedre snart, og alt er verdt det.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Neeeida, her kan du klage til du blir blå :-)

Jeg kjenner i tannkjøttet hans at det er tenner på vei. Det blir liksom skikkelig steinhardt, og jeg kjenner fra dag til dag at tannen kommer høyere opp. Og plutselig er den der. Men det tar jo så lang tid!!

Nå har vi hatt et par dager der alt har gått gæli ved leggetid. Jeg gav han en ny type grøt (8 mnds fullkornsgrøt), og jeg tror han har fått vondt i magen av den. For i går når jeg gav han en av de andre typene (6 mnd fra Småfolk), sov han som en stein igjen. Og det gjorde godt, endelig fikk jeg noen timer for meg selv. Jeg så en film og drakk et glass vin og koset meg. Dessuten har han vært i strålende humør i dag. Deilig!

Vi kan jo adoptere nummer to? Så får vi en fiks ferdig unge i 4-årsalderen :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...