Gå til innhold

De 5-7 ukene vi tvillinger foreldre får ekstra.

cmilla80

Anbefalte innlegg

Noen her som kan fortelle meg hvordan man får lagt inn de ektra ukene?? Har akk sendt søknaden til Nav, og det ble jo ikke nevnt noen ting der.

Vi har bestemt at far skal få de 7 ukene( vi har valgt 80%)

som han skal ha sammen med meg rett etter fødsel.

Men hvor søker man om det???????

Noen som kan hjelpe??

Milla

Fortsetter under...

Du får 7 uker etter at babyene er født.. De begynner ikke telle før det.. De første ukene etter fødsel (3 før og 6 etter) er forbeholdt mor, og her brukes det ikke av tvillingkvoten, men vanlig permisjon slik har alle det.. Om far vil ta tvillingukene når barna blir født, vil jeg tro at både nav og arbeidsplass kan tilpasse dette.. Så det blir 5 eller 7 uker uansett åssen du regner på det..

husk at om du har planlagt keisersnitt og fått dato kan du få permisjonen din til å vare allerede fra tre uker før den datoen.. Men permisjonspenger og svangerskapspenger/sykemeldingspenger er kanskje ikke så stor forskjell på, så vet ikke om det har noen betydning.. De aller fleste tvillinggravide har vel, slik som jeg, også litt vanskeligheter med å jobbe helt på slutten ;p

Skal snart sende inn mitt regnestykke til nav jeg også, begynner å nærme seg slutten =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...