Leandermamma Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Nå skal det sies at min lille herremann på knappe 8 mnd aldri har hatt noe godt sovehjerte, men de siste mnd har han funnet ut at å være våken i ca 1,5 time midt på svarteste natten er en fin ting. Han ligger først og prater og romsterer litt rundt, men etter en stund blir han selvfølgelig trøtt men klarer da ikke å sovne. Har prøvd med flaske, pupp, bossekker tapet på vinduet for å få det helt mørkt, nattlys i tilfelle han ikke liker mørke så godt, ignorert han, kost med han osv osv. Har prøvd å legge han tidlig og seint, men det spiller ingen rolle når han går i seng om kvelden. Har noen en velfungerende råd til meg? Overlever jo på et vis nå så lenge jeg er i permisjon, men når jeg begynner på jobb igjen er det jo lite aktuelt med 1,5 time med våkentid midt på natten....
det er berre mordi Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Ikke gi melk på flaska men tilby mini vann. Det gjorde jeg, og det var ikke spesielt populært første natta, men så lærte hun seg også at det ikke var så mye å hente om hun våknet. Ikke ta mini opp fra senga heller. Dette fungerte i alle fall her.
Vimsetrollet Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Huff, sånn har vi det også. Jenta mi er bare 5 mnd. Hun er våken fra 3-5 hver natt. Vi fikk råd av helsesøster om å legge henne på eget rom. Nå har vi ikke mulighet til det da, for har bare to soverom, og det blir vel enda verre hvis vi legger henne sammen med storebroren, men det kan jo hende det kan funke? Ellers er det vel bare å gi de minst mulig oppmerksomhet. Det kan jo hende at det plutselig går over...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå