Gjest Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Noen som er så dårlige at dere ikke klarer å gå på jobb? Vært sykemeldt lenge? 100% eller?
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Hei Jeg har vert sykemeldt siden uke 6+. Kraftig bekkenløsning, så det blir mest sannsynlig ut svangerskapet! Litt kjipt men... :/
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har vært sykemeldt siden uke 4+4 ( er nå 6+3), fullt sykemeldt fra 75 % stilling som sykepleier. Dette av to grunner: Hadde SA for halvannen mnd siden, og er livredd det skal skje igjen. Har en utrolig stressende jobb med skifting mellom dag, kveld og natt. I tillegg har jeg perioder der jeg blir veldig svimmel, og ser ikke helt for meg hvordan dette skal gå i jobben. Er i tillegg veldig kvalm, men det skal jeg alltids leve med, klarte det iallefall forrige gang. Satser på å prøve meg fra neste uke igjen, svært spent på hvordan det går, men satser på det beste. Blir tullete av å gå hjemme
*smula* Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Er 50% sykmeldt (for noe annet) og det passer veldig bra. Vet ikke om jeg hadde klart 100% jobb nå. Er veldig kvalm, og synes det er noe tull at det kalles "morgenkvalme".... her er det "heledøgnetkvalme"
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Jeg er også 100% sykemeldt, er 7 uker på vei, å vært symeldt en uke nå.. er kvalm, svimmel å veldig slapp, sover mye... kommer meg såvidt opp av sofaen! huff. slitsomt..
InsomNina Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Men dere.. får man sykemelding "bare" av at man er kvalm? Er 6+2 idag og føler det er for tidlig å begynne å syte. Ikke ønsker jeg at jobben skal vite noe enda. Men det er tungt å være på jobb i blandt. Er utrolig kvalm om morgenen, tungt å stå opp. Kommer seg utover dagen etter frokost, og så må jeg spise ca hver 2 time. Men kjenner jeg ikke klarer å yte fullt. Føler meg pinglete om jeg skal sykemelde meg allerede for jeg hører om så mange andre som er kvalme hele tiden og likevel går på jobb. Er litt trøtt innimellom, men ellers i fin form. Når jeg er hjemme og har spist, kan jeg plutselig være pigg nok til å gå en tur f.eks. Hvordan er det da å sykemelde seg, for så å være ute i naturen og f.eks på butikken? Hmm.. Går det kanskje ann å sykemelde seg 30% og fordele det på timer til dagen? Jeg begynner kl 7, men hadde vært fint om jeg kunne komme kl 9 når formen er bedre. Noen med erfaring... ?
En Prins + Prinsesse Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 da jeg var gravid med min forrige sønn hadde jeg morgenkvalme, å ble sykemeldt 50% å var på jobb siste halvdel av dagen.. det funket bra for meg.. var jo bare nødt til å si det på jebben, men de sa ingenting utenom barnehagen, så ingenandre fikk vite det.. noen MÅ jo bare vite det om man er dårlig... ikke lett å unngå det altså!! så jeg råder deg kanksje til å dra til legen å spørre om den sykemeldingen du ønsker..
lurer på Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 Hei.. Jeg jobber 40 % nå, fungerer fint for meg.Gjort det siden 7+4, er nå 9+0. Jobber fra kl.10-15, tre dager i uken. Mindre morgenkvalm når jeg kan ta det rolig på morgenen, men ettermiddag/kveld kvalmen er der fortsatt. Synes det er godt jobbe litt.
Lykkelig, venter en til Skrevet 8. juni 2010 #9 Skrevet 8. juni 2010 Ja, i første svangerskap jobbet jeg 60 % fra uke 8 til 14, jobbet fult etter det helt fram til den dagen jag fødte. Da jobbet jeg reduserte dager, og det fungerte kjempefint. Så det er ikke slik at om du sykemelder deg nå, så må ikke det vare helt ut, eller at du kan begynne å jobbe litt mer igjen hvis kvalmen gir seg. Det er jo ikke alle den gjør det hos, men hos veldig mange blir det mye bedre mellom uke 12-14.
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 8. juni 2010 #10 Skrevet 8. juni 2010 Heisan! Synes kanskje det skal litt meir til enn kvalme eg då? Eg var sjukmeldt ein del i starten på mitt første svangerskap (to veker 100 %, og så litt redusert for å starte litt seinare på morgonen), men eg brakk meg berre eg skulle gå frå stolen i stove og ut på kjøkkenet, eller når eg sto i dusjen om morgonen. Då er det ikkje så lett å gå på jobb og undervise ein gjeng ungdommar Kunne nesten ikkje springe til vasken i eit klasserom i tide og utide :S Og sidan du seier du er trøtt, men ellers i fin form så treng du kanskje ikkje jobbe noko særleg redusert endå vertfall?
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 8. juni 2010 #11 Skrevet 8. juni 2010 Mener at det er ikke å syte om du blir sykemeldt! Forrige svangerskap var jeg kvalm med mye oppkast, svimmelhet, slapp og synsforstyrrelser, hadde også elektrolytteforstyrrelser pga oppkast og vekt reduksjon. Var ikke mulighet å komme seg på jobb. Nå er jeg også sykemeldt 100%, men var det i utgangspunket før jeg oppdaget at jeg var gravid. Sliter med voldsom svimmelhet og startet med utredning før jul, holder på ennå. Ble verre etter jeg ble gravid, så nå mente legen min at jeg absolutt burde ta det med ro. Er SM til 5 juli. Er kvalm nå også, men holder det fint i sjakk med litt småspising denne gangen. Gleder meg til å komme tilbake i jobb, blir langt svangerskap om ikke! Sist fikk jeg neste ikke jobbet. Når kvalmen ga seg fikk jeg forkortet cervix hals og måtte holde meg i ro, og deretter kraftig bekkenløsning. Sleit med å komme meg fra senga til badet! Bank i bordet, går på et nytt svangerskap med godt mot og håper å gå løpet ut!
AO3 Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Foreløpig går det greit, men jeg venter bare på kvalmen... Blir jeg like kvalm som jeg ble i forrige svangerskap, kommer jeg til å be om gradert sykemelding. Forrige gang gjorde jeg det ikke, selv om sjefen ba meg om det (da jeg, grønn i ansiktet, klamret meg til dørkarmen). Denne gangen akter jeg ikke å tyne meg selv så mye som jeg gjorde da, det er ikke verdt det. Dessuten har jeg jo nå en liten knott hjemme som krever at mamma er 100% til stede! Jeg skal snakke med sjefen ang tilrettelegging når hun er tilbake på jobb på torsdag - med små tilretteleggingstiltak håper jeg å kunne være i jobb helt til siste slutt, slik jeg var i første svangerskap. Da jobbet jeg 100% fram til fire uker før fødsel, og 80% fram til en uke før fødsel. Det er jammen viktig med en sjef som tilrettelegger - hvis jeg ikke hadde fått tilrettelagt jobben, hadde jeg vært sykemeldt fra uke 6. Jobben min innebærer delvis hardt fysisk og statisk arbeid, farlige situasjoner og mye ekkel lukt, noe som hver for seg og spesielt sammen ikke passer så bra i et svangerskap. Men fjerner man disse arbeidsoppgavene, klarer jeg meg kjempefint hvis jeg er like heldig med svangerskapet denne gangen!
Monica_83 Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 Har siden uke 6 vært veldig plaget med kvalme, (er nå nå i midten av uke 7), er 30 % sykemeldt siden begynnelsen av denne uka. Har en veldig grei sjef som er inneforstått med situasjonen. Er jeg dårlig på morran kan jeg komme senere, er jeg ikke det drar jeg på jobb til vanlig tid, og kan heller legge meg nedpå om det blir for ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå