Mirja35 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Etter ca 8 måneders prøving, har jeg ennå ikke kommet noe lengre. De siste månedene har syklusen blitt noe korterere for hver gang og mengden har omtrent blitt halvert fra det som pleide å være normalt. Jeg føler at hormonene er i ubalanse, men legen har tatt blodprøver av meg og sier at det ikke feiler meg noen ting. Disse forandringene i syklusen skyldes derfor stress (har mye å gjøre i jobbsammenheng). Jeg er for tiden sliten og fryktelig tung i kroppen. I dag begynte jeg å gråte hos legen - det har aldri skjedd før. Er sliten av en stressende jobbsituasjon og det å stadig prøve for så å få beskjed om at det ikke gikk denne gangen heller. Vurderer å be om å bli sykemeldt noen få uker, for å få en liten pause. Vi har heldigvis vesla vår på 5 år, men vi ønsker oss så veldig en søster eller bror til henne. Legen sier neste skritt er å ta en sædprøve av mannen min. Selvom jeg ikke tror problemet ligger der, leverer han nok en prøve en av dagene (noe han synes er kjempeflaut ). Om vi ønsker kan vi komme inn til videre utredning ved en fertilitetsklinikk, men der er det flere måneders ventetid. Er det noen av dere andre som har lignende problematikk eller noen idéer til hva en kan gjøre?
LHHR Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 Da er vi nok litt i samme båt! Har prøvd på nr. 2 i snart 2 år. Hatt 2 SA i løpet av det siste året. Ingenting feil hos fastlege eller gynekolog. Bare stress sier de begge to (og litt høy vekt...) Ingen vits å ta noen prøve av mannen min heller da han har gjort meg gravid 3 ganger, ligger ikke feilen der.. Vet ikke helt om man får sykemelding fordi man vil bli gravid pga en stressende jobb, man må heller gjøre noe med jobb situasjonen tror jeg. Enten bytte jobb eller be om å jobbe mindre i en periode (kortere dager eller ha fri 1-2 dager i uken). Har du forsøkt Pergo? I utgangspunktet er det ikke noe feil med mens / eggløsning hos meg, men fikk tilslutt Pergo likevel for å se om det kunne hjelpe. Lykke til med prøvingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå