Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte for 5 dager siden og nå har jeg så sinnsykt melkespreng. jeg kan ikke huske det var så ille sist.

han får melk hver 2-3 time for da vil han som regel ha.. men jeg kunne gjerne pumpet meg innimellom det og.

men da går jo produksjonen bare enda mer opp! hva skal jeg gjøre da?? jeg blir helt fortvila.

puppene mine er steinharde hele tiden uansett om han nettopp har fått melk.. det er så vondt..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sånn jeg å, det er helt forferdelig. Føles ut som at brystene skal falle av for det er så tungt. Ble ikke bedre av amminga heller te meg, like hard og vond etter det å. Håndmelka meg bare for å løsne opp på brystknoppen iallefall. På den 8 eller 9 dagen ble alt pluttselig bedre og puppene ble myke igjen etter amminga. Utrolig deilig. Tror rett og slett det er bare å holde ut og trøste seg med at det går over snart!

Og som du sier så tror jeg neppe at det å pumpe seg hjelper, da øker du bare produksjonen.

:)

Skrevet

Jeg tror at så lenge du pumper litt, og ikke tømmer brystene helt, så påvirker det ikke produksjonen. Er visstnok sånn man skal holde på når man slutter å amme også, dersom man opplever spreng... Men jeg er ikke sikker..

Skrevet

da prøver jeg å pumpe littegran.. når han har ligget til puppen så er det like sprengt uansett hvor lenge han ligger der..

de er jo blitt så tunge. vondt at noen kommer borti de og.. så er jeg redd jeg skal få betennelse i de og siden det er melk i de hele tiden og så spreng..

Skrevet

Lykke til :) Det er ikke noe godt med spreng, så jeg håper det funker! Ellers så er det jo sånn at babyen din er veldig liten da, så han og produksjonen din må jo samkjøres en liten stund før produksjonen er helt perfekt tilpassa hans behov. Men det visste du sikkert :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det går over! Amm så ofte han vil, og la det være resten av tida. Eventuelt kan du håndmelke i ca 20 sekunder (for å fjerne den verste sprengen), da øker du ikke produksjonen.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Jeg fikk tips fra ammepoliklinikken at jeg skulle stå i dusjen under varmt vann og pumpe meg bare "litt", pumpe for å få i gang stråla, så kunne jeg bare stå der og renne til det sluttet å renne av seg selv.

Jævla vondt når det sprenger ja ! :(

Pass på så du ikke får betennelse, DA er det bedre om du heller pumper og risikerer og øke mengden. For betennelse er VONDT :(

Lykke til i alle fall !

Skrevet

hadde det samme problemet selv å var helt fortvilet. jeg var hos ammepoliklinikken å fikk følgene råd. sitte med varm omsalg i ca 10 min før amming.Tok hormonspay som jeg fikk av de 5 min før amming.Etter amming satt jeg å pumpet meg men max 10 min. Jeg spurte om dette med pumpingen om det ikke bare kom til å øke produksjonen men hun sa at det var viktig å få ut melken å at så lenge jeg pumpet etter amming å ikke mer en 10 min så skulle det gå greit. skulle forresten ikke pumpe i mer en 3 dager. Så sa hun å at det var vikitg at man pumpet rett etter amming. Dette virket i hvertfall for meg, å jeg var mye bedre bare etter en dag. lykke til

Skrevet

Jeg var sånn med førstemann. Pumpa slik at den verste sprengen forsvant. Etter det gikk det helt fint:)

Tror du skal pumpe ganske ofte og mye for å øke produksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...