Gå til innhold

Planlagt KS Riksen

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt planlagt ks på Riksen som kan fortelle litt hvordan det foregår? Har fått dato 12. juli. Får man feks rom på barsel før man trilles til operasjonsstuen? Hvor "plasseres" mann og barn mens mor er på overvåkningen? Hadde hastesnitt sist, da var de på rommet vårt på fødestuen. Lurer egentlig på alt mulig rart, og må vente med spørsmålene til forberedelsen som jeg har skjønt er en uke før inngrepet. Alt for lenge til, gruer meg, jeg...

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141948812-planlagt-ks-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg lurer på det samme som deg. har hatt et akuttsnitt på riksen og skal ha planlagt snitt 24 juni. skal inn 15 juni på forbredende samtale, så jeg tipper jeg får svar på alle disse spørsmålene da. kan oppdatere deg etter det!

Hei

Jeg har hatt planglagt snitt på Riksen (skal ha det igjen i august)

Jeg fikk rom på føden der jeg lå å ventet før jeg ble trillet inn på operasjonsstuen. Fikk kateter av jordmor på føden. Alt annet ble gjort inne på salen. Mann og barn satt på et rom på barsel de timene jeg lå på PO . Er det noe annet du lurer på så er det bare å spørre.

i følge legen jeg spurte er spinal og epiduralrommene to forskjellige steder i ryggen. spinal er en lettere bedøvelse som varer kortere og brukes derfor ofte til planlagte snitt. epidural kan fylles på og vare lenger og brukes derfor ved fødsel der man ikke vet hvor lang tid det vil ta..........

det var ihvertfall den enkle versonen jeg fikk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...