Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt dumt spm her inne, men er det normalt att det blir vondere mellom beina etter man kommer hjem? hadde også litt forstoppelse, og slet å få av meg avføring i går, og er redd noen av stingene er gått opp eller noe da eg var på do og prøvde få ting ut. Unskyld min direkte ordbruk..;) Det gjør fryktelig vondt i dag. Og da eg skulle tisse i sted, var det vondt å sitte på do. Skjønner ikke helt hva som gjør det.. noen tips anyone?? Til att det skal gjøre mindre vondt. Hvor lenge kommer det til å gjøre vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hjalp meg:

kjøp medisinsk grønnsåpe på apoteket. Bland ut i lunkent/varmt vann i en balje (evt badekaret) og sett deg oppi. Sitt i ca 15 min, skyll med dusjen og klapp tørt. Dette myker opp huden og gjør at det ikke kjennes så vondt og stramt som det gjerne gjør siden du sikkert er litt hoven...

I tillegg er det bra med litt "lufting" ligg uten truse (på et håndkle for å unngå søl i senga).

Det er også viktig at du setter deg helt ned når du sitter på stoler - selv om det gjør vondt. Det fikk i alle fall jeg beskjed om da jeg slet med mine sting etter forrige fødsel.

Håper dette er til hjelp :o)

Skrevet

Jeg fikk forsåvidt mer vondt etter at jeg kom hjem. Men det kan ha sammenheng med at jeg trappet ned på smertestillende. Jeg måtte etterhvert bruke Xylocainsalve på noen av stingene. Jeg klarte ikke sitte(halvveis låg i sofaen i 14 dager) hadde problemer med å sette meg(legge meg)ned, reise meg opp, gå trapper, gå store skritt.

Jeg hadde trolig ett sting som satt sånn til(strammet) at det gjorde vondt omtrent hele tiden. Jeg hadde vondt i stingene i 14 dager, da forsvant alle smerter over natten(stingene løste seg opp).

Det at det gjør vondt når du går på do kan skyldes at du har fått hemoroider. Jeg hadde det også. Det gjorde infernalsk vondt(jeg holdt seriøst på å svime av første gangen) å gå på do de første ukene. Jeg brukte mikrolax for å myke opp avføringen, hadde egentlig ikke noe valg.

Skrevet

revna grad 2 og sydde både her og der. masse vondt til å begynne med, tok smertestillende første 10 dagene. Men etter ca 5 uker kjente jeg omtrent ingenting. Så gjør kanskje vondt 3-4 uker? Man glemmer utrolig fort ser jeg.

Bruk gjerne noe mykjgjørende for avføring første 2-3-4 ukene (masse vann, duphalac, biola, svisker, linfrø etc. Brukte du noe i slutten av graviditeten?).

Er det fryktelig vondt kan du ta kontakt med lege/gynekolog/fødeavdelinga og få en sjekk om alt er "riktig"?

Skrevet

Takk for svar. Er vel mulig det er noen hemorider inni bildet også ja. Prøvde microlax i dag, fikk da av meg noe.Men tror ikke den tok alt. Sikkert fordi det som satt fast rett innenfor kom nesten med en gang etterpå, og kanskje all oljen kom da også... Gjorde endelig ikke så veldig vondt i stingene i dag, helt til da...., da klarte eg ikke sitte på doen lenger..hehe.. men kom da noe ut i det minste.. får prøve noen runder til en annen gang om det ikke kommer seg. Og prøve få i meg noe som kanskje løser opp ting. Hadde ikke det problemet når eg var gravid. Er nå de siste dagene det er komt. lillegutten er bare 10 dager, så er jo ikke så lenge siden fødselen heller..:) Har vel gjerne vert litt for lite flink å spise ting eg burde, og mer flink å spise ting eg ikke burde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...