Lykkemin Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 får man mindre utbetalt når man er i permisjon fordi man har vært sykemeldt i svangerskapet? Jeg har fått streng beskjed fra legen om å ta livet veldig med ro pga diverse helseproblemer så måtte be om å få jobbe 50 % for med 100% sykemelding hadde jeg nok gått på veggen hjemme.. men i dag var dete ei som spurte om jeg ikke var redd for å få utbetalt mindre penger i permisjonen.. det har jeg aldri hørt om og min delvise sykemelding er det legene som insiterer på..
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Nei, sykepenger stiller på lik linje som vanlig lønn.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Jeg ender opp en del under det jeg ville hatt om jeg hadde jobbet hele tiden. Jeg får ca 4000kr mindre pr mnd i sykepenger og dermed blir det mindre til permisjonen.
Lykkemin Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2010 jeg får like mye i sykepenger som min opprinnelige lønn så da bør jeg kanskje få like mye når jeg er i permisjon..
Mrs Preggie Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Sykepenger likestilles med arbeidsinntekt når det gjelder beregning av foreldrepenger. Så får du enten 80% eller 100% avhengig av hva du velger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå