Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det ca hver 2 - 2 1/2 t. Glemmer jeg meg litt fordi jeg er i fin form, så kommer det plutselig over meg. Og da er det vanskelig å spise også. Slitsomt å måtte ha med masse mat på jobb, er også redd noen skal legge merke til det.. har eget kontor heldigvis, men folk er jo ofte innom. En liten stund etter jeg har spist, føler jeg meg tipp topp igjen. Men det varer jo bare en liten stund. Så er det på an igjen.. skal ikke klage da jeg har funnet en måte å "reparere" kvalmen på, men åh så tjukk og mett jeg blir :P

Andre som har det sånn? Tar gjerne i mot tips som kan lette denne spisingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn og jeg tror det bare er å spise. Om jeg hopper over måltider eller prøver å neglisjere sult-følelsen ender det med at jeg liksom "ligger etter" og kan våkne sulten på natta.

Jeg har lest at man som gravid skal spise ca 6 brødskiver om dagen. Passer jo fint da med 2 til frokost, to til lunsj og to til kvelds. Så en god middag. Og mellom disse måltidene frukt eller yoghurt.

Jeg spiser også mye på jobb. Har funnet ut at det er bra med variasjon (for jeg spiste veldig mye knekkebrød en periode og nå blir jeg kvalm bare av tanken) så jeg har begynt å kjøpe sånne nøtte-og tørket frukt-blandinger. De funker fint når man må hive nedpå et eller annet og allerede har spist sine hovedmåltid.

Slik ser en dag ut for meg:

frokost, 2 skiver og kaffe

en banan etter 2 t

lunsj, gjerne varm mat

en frukt etter 2 t

middag rundt kl 16-17

kveldsmat i 20-tida, 2 brødskiver og urtete, om jeg jobber kveld har jeg med meg rundstykke frukt og nøtteblanding som jeg småspiser litt på under hele kvelden

banan eller yoghurt før jeg legger meg om jeg legger meg sent.

Spiser man sunt er det jo ikke noe ivelen for å bare spise. Det er energi du trenger og når man er gravid kan sulten-følelsen liksom erstattes av kvalme-følelse.

Lykke til! :)

Skrevet

Pinapple, samme her. Må også spise ofte selv, minimum hver 3. time, helst 2. time ellers kommer kvalmen. Da er det ikke mengden jeg spiser, men ofte holder det med en banan eller lignende.

Muffinsmamma; Jeg har ca samme mat-timeplan som deg, bare at jeg har flere mellommåltid. Banan, eple hjelper, det metter mer enn en hvetebolle og sånn der type mat. ja jeg har også testa dette med nøtter og frukt, det hjalp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...