minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 som tobarnsmor syntes jeg det er vanskelig å finne tid og motivasjon til husarbeid.... får bare gjort det jeg må og ikke det jeg bør.... har ingen mann som avlaster meg så når barna først har roet seg til kvelden så har jeg lyst å ha litt voksentid...hvordan blir dere motiverte? det er liksom så vanskelig å komme i gang.... hvor ofte får dere vaska ned? flytta på store møbler? vaska vinduer? sukk, tungt å være husmor, men moro også da:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 nå har jeg bare en liten en på 2 mnd så foreløpig er det ikke noe problem.. Drar fram støvsuger og mopp når han sover, ellers så legger jeg han på leketeppe på gulvet og setter i gang:) pusse vinduer skal jeg få fjort i løpet av helga som kommer for det irriterer meg, all den pollen som er på vinduene nå! Ellers er det ikke mye husarbeid jeg får gjort annet enn i helgene:) da har pappan ansvaret for å passe mini mens jeg svinser rundt i huset med vaskebøtta:) HATER å ha det rotete så rydder hver dag,støvsuger annenhver dag og holder det generelt ryddig og rent hele tida:) Motivasjonen min må være at jeg hater rot!
Rampongi Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Uff, vinduene vasker vi sjelden og vi har bare ett barn. Jeg er hjemme i permisjon og har i den tiden tatt litt hver dag, men ikke snakk om bak sofaen og flytting av kommoder og slikt så veldig ofte da. Kanskje bare til jul og sommer. Regner med at når høsten kommer og piraten er i barnehage, så kommer vi vel til å ha en fast dag, slik vi hadde før hun kom til verden. Bruker gjerne torsdag evn fredag, så det er sånn passe ok her i helgene. Men jeg regner jo med at ukene blir slitsomme nok når høsten kommer og vi plutselig har barnehagebarn, så mulig jeg er på viddene. Daglig nå tar jeg kjøkken og spiseområdet, gulv swiffer jeg annenhver dag, støvsuger en gang i uka, vasker gulv på bad og kjøkken en gang i uka sånn cirka. Tørker støv når jeg ser det har samla seg litt opp :/ ellers når det trengs og jeg er ikke av den ryddige sorten.
p-in-the-snow Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har en på 8mnd og ingen man som avlaster. Har også en hund. Det jeg gjør av husarbeid hver dag er: 3 ganger jif tørrmopp= baby kravler og hunden røyter mye. oppvask 2 ganger vaske/ henge klær lage mat til meg og baby vaske hundeskåla Resten tar jeg ca. en gang i uka. Jeg har ingen teppe, ingen støvsuger, kjøper aldri blomster, for da blir det ekstra arbeid Får bare ha det sånn til han blir litt mere selvstendig og klarer å leke alene en halv time eller mer *håpe,håpe*
Romeren Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Dere er utrolig flinke... Her vaskes det annenhver helg! Vi har ingen husdyr da. Koster litt gjør jeg etter behov. Støvsuger den helga vi ikke vasker. Rydder litt gjør jeg når det trengs. Oppvasken bytter vi på! Så jeg tar den annenhver dag. Husarbeid er ikke sånt jeg orker å bruke så mye tankekraft og energi på å uroe meg over! Og nekter å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke rekker det når jeg har permisjon... Skulle likt å se samboeren min gjøre masse husarbeid ved siden av å passe barn når han har perm!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Frem til nå har det vært veeeldig overflatisk med husvasken (har tatt så det så noenlunde ut, og i hvert fall oppvasken). Har hund vi også, og masse sølete vær... Huff, hår og sand overalt! Men nå kommer det fine: Jeg måtte plutselig tilbake i jobb, og for at jeg skal ha anledning til å bruke mest mulig tid på jobben har sjefen min skaffet meg hushjelp :-D Hun var her første gang i forrige uke. Jeg var litt flau over all skitten hun fant, men du verden så deilig å få vasket skikkelig!!! Håper jeg får beholde henne LENGE :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 jeg rydder hver dag,støvsuger annenhver dag(har ikke tepper inne om sommeren men støvsuger gulvet),rydder inn og ut av oppvaskmaskin flere ganger daglig, vasker min 1 maskin med klær hver dag og tørker støv/vasker gulv en gang i uka. Vinduene pusses en gang i mnd ca:) Må ha det ryddig,ellers får jeg anfall:)
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har ei tulle på 6mnd og 2hyperaktive bikkjer, får aldri gjort noe sånnt på dagtid så her vaskes, ryddes og støvsuges det på kvelden og natten:) Annenhverdag i verstefall 3 hver dag! Motivasjon til å vaske/rydde eier jeg egentlig ikke, men etter en del kopper kaffe så bare MÅ jeg gjøre noe, så kaffen blir motivasjonen min:O) Men det er jo veldig godt når man er ferdig og det er skinnende rent, er jo ingen andre som gjør det .. Vi husmødre er utrolig flinke syns jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå