Gå til innhold

hva skal barnet hete??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har dere tenkt å kalle barna deres??

vi har noen alternativer, alle dobble:

Theo Johannes

Linus Nathaniel

Rachel Eleah

Emelie Christine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på navn stadig vekk ;-) Det er vel en del av det å drømme om bebis det :)

Hvis vi får en jente en gang så skal hun hete Everleigh. Det er oppkalling etter bestemoren i så fall. Veldig spesielt, men jeg har gode assosiasjoner til det, og vil ikke ha et navn som alle andre har :)

Guttenavn vet vi ikke enda :)

Skrevet

det var et nydelig navn :) spessielt som du sier, men absolutt nydelig :)

Skrevet

Førstemann var en uke før han fikk seg navn så nå har vi kontraktfestet navn før vi begynte å prøve...:-)

Det blir Emil eller Sara....

Skrevet

jentenavn:elia,gida,Leah

guttenavn:Leon,Leander,Linus

Skrevet

mange fine navn:) er veldig glad i enkle navn jeg da.

jente: leah,mie/mia,millie,ella

gutt: dennis,niklas,max.

vanskelig å si hvilket navn man velger,før man ser nurket tror jeg;)

Skrevet

Saa klart tenker vi paa det! Skifter mening litt av og til da, men akkurat naa er det AURORA hvis jente (kosleig navn og har litt symbolikk til barndommen min i nord-norge, som er koselig naa som vi bor i Spania) og ADRIAN hvis gutt (har alltid likt det navnet, og ligner paa pappaen sitt.) Smatter av og til litt paa Adriel ogsaa, som er litt annerledes og spesielt...

Skrevet

Gutt: Bjørn

Jente: Ane

Skrevet

hvis vi får en gutt : August

hvis jente så har jeg ikke bestemt - men tenker på Kaja, Erle, Nora

Jeg har en Sebastian fra før av.

Vi har nemlig en avtale på at han får bestemme hvis gutt, og jeg hvis jente :) navnet må selvsagt godkjennes av det andre, og jeg ville aldri valgt et navn han absolutt ikke likte og omvendt - men vi er enige i dette :)

Skrevet

Navn tenker jeg på konstant tror jeg. Samboeren er også ivrig når vi snakker om navn - men dessverre er han ALT for opptatt til å finne måter å mobbe navnene på.. :s

Men jeg gir meg ikke så lett ;)

Her er noen av navnene vi har snakket om:

Johannes

Benjamin

Joakchim

Adrian

Audun

Aksel

Leah

Nathalie

Jannicke

Ronja

Sandra

Lilja

Cassandra

Elieen

Linneah

(jentenavn har en tendens til å være lettere en guttenavn - fatter ikke det der, hehe)

Det er flere av disse navnene som sambo ikke liker, men som jeg liker... Men av de navnene som er her, er det Sandra og Benjamin vi favoriserer for øyeblikket.

Det er sjans for at vi får tvillinger, så etterhvert må vi kanskje bli enige om tvillingnavn - er litt opptatt av at navnene skal kle hverandre =)

Skrevet

ja...er noe rart med det :P alltid når jeg prøver å finne et fint guttenavn, så sklir jeg sakte med sikkert over på jentenavn :P

et jentenavn jeg ELSKER er erica, og vis jeg får to jenter så skal den ene hete det...men navn til jente nr en har vi klart :P mangler bare barnet :P

jeg må bare si det...jannicke er verdens fiiineste navn, og jeg tar gjerne imot en ny navnesøster :D

vis vi får ei jente engang skal hun hete savannah emelie

også har jeg har fallt for to nye guttenavn:

Linus chrisander

lucah alexander

Skrevet

Utrolig mange fine navn dere har i tankene! :)

Vi har også snakket masse om navn, og på listene våre står:

Jente:

Mathilde

Mathea

Tirill

Eline

Isabella

Gutt:

Matheo

Oliver

Emil

Nikolay

Vi har også bestemt oss for dobbeltnavn på alle barn, som feks

Tirill Eline og Emil Nikolay.

Ellers er det ingen helt klare favoritter enda, og heller ikke alle dobbeltnavn som står klare, tror man må spare litt av moroa til man blir gravid også ;-)

Skrevet

Her var det mye rart :P Om det er lov å være så ærlig.. syns Chrissander og Nathaniel og sånn blir bare for rart... Og alle disse dobbeltnavna da, heller ikke min smak..

Men vi har tenkt på Georg om det blir en gutt, og Maja er bestemt dersom det blir ei jente.

Skrevet

Her er det fult lov å være ærlig, regner jeg med. ;-)

Vi har alle våre favoritter.

Jeg kunne aldri valgt sånne "enkle" navn, de er som hentet ut av generasjonen hakket over meg, og høres ut som godt voksne 45++ ;-)

Skrevet

Sarah Emilie

Mia Madeline

Jørgen Elias

Jonas Emiil

:-)

Gjest LilleDina + 2englebarn
Skrevet

Vi har ikke pratet stort om det nå mens vi prøver..

Sitter jo fortsatt med navnene siden forige graviditet:

Marcus og Amanda

De to engle barna våre fikk navna: Amalie og Peder (Peder etter sin oldefar på farsiden!)

Ellers sitter jo jeg og tenker på navn ellers da *kremt* er ikke baby syk si ;) hehe

Jente navn:

- Ronja

- Mathilde

- Ingrid Louise

- Ylva

- Cornelia

- Magdalena

- Kajsa

- Estrid

- Eina

Guttenavn:

- Abel

- Nataniel

- Henning

- Brand

- Vendel

- Vetle

- Heike (fint, gammelt norsk navn)

- Odd Andrè

- Trym

Tror jeg virkerlig har sansen for de gamle norske navnene =) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...