Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurer på om det er noen her som har litt greie på dette med foreldrepenger. Har vært hos Nav og snakket med de men var en ting jeg glemte å spørre om:

Er det sånn at jeg må ha jobbet meg over halvparten av folketrygdens g.beløp, + i tillegg å ha hatt over 50%stilling, samt jobbet 6 av de 10 siste mnd ?

Eller holder det at jeg har tjent over 35.000 kr, og jobbet 6 av de 10 siste mnd ?

For jeg har ikke fast jobb, så det er blitt vikariat i tre forskjellige jobber med forskjellig stillings% frem til nå. Har jobbet hver mnd dette året og har jobb frem til perm i oktober så den 6 av de 10 siste klarer jeg, samt at jeg når over 35.000, men er bekymret for om jeg kan bli nektet foreldrepenger fordi jeg ikke har hatt over 50% i alle månedene, det har gått opp og ned..

Blir glad om noen vet noe om dette og håper på det sterkeste at stillings% ikke skal velte hele grunnlaget til kravet på foreldrepenger :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjaldt ikke kun den 50% tidligere ved fars rett til foreldrepenger?

Det skal forresten holde så lenge du har tjent over halv g. Jeg har en stilling under 50%, men var ingen problemer for meg å få støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...