Gå til innhold

Dere med babyer på rundt 2-3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover deres babyer? Hva slags rutiner har dere på dagen`? hvor mye spiser de?

Hvordan ser en typisk dag ut for deg med en på 2-3mnd?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 3 mnd å enda er ingen dager like.

Hun sover hele natten og det er det eneste som er likt hver dag :)

Prøver å få rutiner på henne men det er ikke enkelt.

Hun våkner mellom 7 og 10 en gang (kommer ann på når hun sovnet dagen før), får ny bleie og mat. så sover hun igjen etter 1,5-2 timer, da sover hun alt fra 30 min - 2 timer. Er våken igjen 1-2 timer, så er det 1-3 power naps på 30 min før jeg prøver å få henne i seng mellom 20 og 21. Inni mellom der er det 4-5 måltider også :)

Skrevet

syns mini sover så mye..

men han gjør kanskje ikke det. Er ikke våken mer enn en times tid etter mat før han sovner. Er umulig å holde han våken:P hehe...

også spiser han alt fra 50ml-140ml pr måltid.

Spiser han lite? han spiser vel alt fra hver 2.time til hver 4-5. time.

På natta spiser han en gang eller ikke i det hele tatt.

Skrevet

Hun er 2 mnd rett rundt hjørnet.

Hun står opp og får frokost kl 06:45-07. Er hun ikke våken da så vekker vi henne, men nå er dette innarbeidet så hun er uansett halvvåken på tidspunktet.

Deretter spiser hun hver 4. time ca med kveldsmat da kl 19. Da er det kvelden etterpå og vi legger henne i sengen for å sove; det varierer hvor raskt hun sovner.

Hun tar en lur mellom måltid 1 og 2 og sover et par timer minst mellom måltid 2 og 3 som også er tiden vi pleier å bruke ute på tur i butikker, trilletur, møte barselsgruppa etc. Er vi hjemme da sover jeg selv eller rydder/leser/ser på tv. Mellom måltid 3 og 4 forsøker vi at hun ikke sover så mye for det går utover nattesøvnen hennes.

Hun våkner i 2-3 tiden på natten for et måltid. Er bleien veldig våt/bæsj eller hun har fått sovet for mye mellom måltid 3 og 4 våkner hun en gang eller to til på natten og er survete.

Hun spiser mellom 130 og 190 ml nan til hvert måltid.

Når vi ikke er på tur og det er våkentid så leker hun selv i babygymen sin (som hun elsker), vi synger sanger eller bare skravler og sånt. Hun liker å ha en del "alenetid" mellom slagene der hun ligger i ro og ser på feks planter eller bilder.

Skrevet

Jenta mi er 2,5 mnd.

Hun sover fra ca 11-12 til kl ca 9 om morgenen. Dette har hun gjort siden hun var 6 uker og hun trenger ikke ,mat på natten.

På dagtid sover hun veldig forskjellig. Noen dager sover hun mye, mens andre sover hun nesten ingenting. Vi har ikke innført noen rutiner på dagtid enda.

Hun spiser ca 200ml ferdigblandet mme (180ml ublandet) ved hvert måltid. Hun spiser 4 ganger om dagen med ca 4-5 timers mellomrom.

Når hun er våken ligger hun mye under babygymen sin å leker. Vi triller noen turer og synger en del. Hun kjeder seg lett på egenhånd så blir mye snakking og synging iløpet av dagen. Hun har blitt en skikkelig tvslave også, blir heelt stille og fornøyd når hun får sett det. Vi setter henne aldri nær tv for å se, men stua er slik at hun får sett det på litt avstand uansett hvordan vi setter henne nesten.

Skrevet

hei:)

dagene er fortsatt veldig forskjellig... kommer veldig an på om vi er hjemme eller ute på tur. ho sover i bilen og da blir alt forskjøvet... men fler og fler av dagene blir som dette

08 mor står opp, dusjer og våker litt

09 frøkna står opp og får frokostflaske etterfulgt av morgenstell

11 flaske igjen og sover 30-45 min

13-14 flaske og sover 3-4 timer

16 flaske

18 flaske og sover 30-45 min

20 kveldstell flaske og kosing (store søster har lagt seg, hun ligger i min armkrok med sutten mens jeg ser litt tv med lav lyd, dempet belysning, stryker og småprater litt...)

20.30 - 21 natta

04 nattmat

det hender jeg vekker henne og gir flaske når jeg legger meg sent for da sover hun 7 timer til og det syntes mor er godt:)

hun spiser alt fra 180 til 90 ml... nå som måltidene er blitt så hyppige ligger det som regel rundt 100 ml, bortsett fra frokostflaska som er ihvertfall 150 ml... snur seg vekk når ho er mett. prøver å drøye de til 2,5 timer men funker skjelden... før spiste hun hver 3-4 men etter hun fikk så lang sovetid om natten tar ho det igjen på dagen og det er helt greit, får mat når ho er sulten.

men må bare legge til at det er kjempe forskjell på dette... eldstefrøkna sov hele natten, spiste (ammet) hele tiden, 30-60 min mellom hver gang, sov nesten ikke på dagtid, cowboystrekker på 10-30 min ett par ganger om dagen...hun var high need baby som måtte vugges, stelles med hele tia, grein en del... yngste er fornøyd og griner aldri.... bare ho får mat og bleie er alt greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...