Gå til innhold

Spenningsutblåsing:

Kvitveis

Anbefalte innlegg

Oi, skal på sjukehuset og snakka med spesialisten min no snart, vedrørande koss eg skal forhalda meg til neste graviditet - går i spinn av nervøsitet her! Om å gjør å huska alle spørsmål eg har; om sjukemelding, blodfortynnande medisin, hormonar, immunforsvar osb.

Hehe, tenkte dette var plassen å lufta tankeboblene mine på :) Skal oppdatera seinare om eg får fornuft ut av meg og legen!

Fortsetter under...

Hei Kvitveis, lykke til hos legen!

Vil gjerne høre om du får noen kloke ord å ta med som du kan dele?

Jeg har hatt 2 MA og 2 SA på et år, den siste forrige uke. I dag begynte jeg behandling hos akupunktør. Skal gå en gang i uken i hvert fall en stund fremover. Gynekologen min oppdaget Leiden heterozygot etter jeg mistet for 3.gang, så gikk på Fragmin og Crinone denne siste graviditeten. Men satt ikke da heller. Når skal jeg vente 3 sykluser før jeg prøver igjen... for jeg har ikke gitt opp helt ennå, men det skal bli godt med en pause etter å ha vært gravid sammenhengende ett år uten baby i sikte.

Oppdater oss veldig gjerne om hvordan det går!

Takktakk!

Akupunktur høyrtes spennande ut! Er det behandling for å styrka heile systemet du tar? Merkeleg med den alternative medisinen - plutselig så virkar den på noko skulemedisinen har oversett... :)

Off, leit å sjå kor mange gongar folk har mysta. Det slit jo veldig på ein å gå gravid igjen og igjen uten resultat! Unner deg veldig ein pause no, då. Den må du bare nyta og gjer masse kjekt!

No har eg då vore på sjukehuset. Ved UL fann dei faktisk masse små cyster på begge eggstokkane. Ein teori legen kom med var at dette kunne vera teikn på at eggløysinga mi ikkje gjorde egga sterke nok til å overleva ein heil graviditet. Dette kan altså forklara abortane eg har hatt, og ei løysing kan bli å ta hormonar som stimulerer eggløysinga.

Det var så godt å finna ein mogleg årsak! Har jo gått og grubla på alle mulige løysingar i evighetar no... Så dette blir spennande. Tenk om det virkar, då! Nesten litt skremmande, hehe.

Alltid spennende å føle at man prøver noe nytt. Hva slags hormoner er det snakk om? Pergo?

Enig med deg, er litt greit at de finner noe - så lenge det er noe man kan gjøre noe med. Ja, jeg prøver akupunktur for å styrke hele systemet og se om vi kan gjøre livmoren mer motakelig for å holde på egget. Akupunktøren vil sette nåler litt ulike steder hver uke, etter som syklusen utvikler seg. Og i tillegg sliter jeg litt med nattesøvnen. Så det er litt avspenning i det også.

Og blir det en graviditet til etter hvert skal jeg sykemeldes hele første trimester. Her skal alt prøves...

Eg veit ikkje namnet på hormonane, men det er snakk om nokon som kan stimulera modning av egg, sånn at egga på ein måte blir sterke nok til å halda seg på plass eit heilt svangerskap. Blir spennande å prøva!

Eg har igrunn veldig tru på sjukemelding (og alt anna som kan hjelpa, hehe) sånn at ein kan ta det med ro både fysisk og psykisk. Og skulle det gå gale igjen, så er det så utruleg godt å veta at ein har gjort det ein kunne for å halda seg gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...