Lene72 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Foreløpig har gutten bare "lest" pekebøker. Føler det er på tide med bøker med litt mer handling. Noen som har noen tips?
Thea <3 Lotte Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Hei Jeg har akkurat begynt å lese for min 2 åring, og det går supert. Vi leser litt hver kveld, og da er bøker med korte fortellinger i VELDIG bra! Tror ikke hun hadde husket noe som helst, dersom vi leste videre fra kvelden før.. Nå leser vi Mick Inkpens skattekammer, men Den store godnattboka inneholder også slike korte historier. Emma&Thomas bøkene falt også i smak, så nå skal vi snart prøve Lillesøsterbøkene også Lykke til:) Jenta mi sitter som et tent lys og følger med, med stor iver:) Det er SÅ herlig! Koser oss skikkelig..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Jenta mi elsker God Natt, Albert Åberg. Den handler om Albert Åberg som ikke vil sove og roper på pappaen sin hele tiden. Startet vel å lese den da hun fylte to år og den har blitt morsommere og morsommere etterhvert. Nå roper hun "pappa, jeg er tørst", "pappa, jeg må tisse" etc når vi leser og hun kjenner igjen bildene
lille sprelle Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Tassen, Nysgjerrige nils - det er slagere hos oss. Det samme er den store hvite sangboka. Vi synger og synger og synger... Rim og regler begynner også å bli morsomt i den alderen - så rart-boka er bra. Det samme er de gode gamle eventyrene. Husker ikke hva boka heter, men geitekillingen som kunne telle til 10 er stas. Litt før de bøkene der, så kan thomas og emma bøkene og en om vesle anne (en liten serie på nynorsk) være artige. Den siste serien har skikkelig god humor som de setter pris på.
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 2 åringen her i huset elsker barbapapa, det lille spøkelset laban og ole brumm. Og bøkene "jeg er ikke søt" og "den lille larven aldri mett"
TinaP Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Her kan vi lese hva som helst. Har en Ole Brumm bok fra jeg var liten. Den er tykk, lite bilder (helst sort/hvitt) og mye tekst. Denne går helt fint å lese i, selv om det er kjekkest med side 2 og 3 og de bakerst for der er det kart over hundremeterskogen. Men da dikter jeg bare opp en liten historie og "tripper" med fingrene mine over kartet. Ellers kan vi lese donald-pocket. Dikt og godnattsanger. Eventyr. Gruffalo er veldig kjekk synes han. Meld dere inn i en bokklubb, så får du bøker tilpasset hans/hennes alder.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Mini er drøyt 2 og elsker bøker med tekst og fortellinger (Karsten og Petra, Johannes Jensen o.l.) Særlig hvis de handler om noe han kjenner seg igjen i. Når det blir for avansert tekst, så bare hopper vi over litt og snakker om det som er på bildene. Men han digger også å "lese" reklamebrosjyrer, så det er mye forskjellig som faller i smak :-)
Bebés'ilvousplâit Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Det beste tipset jeg kan gi er bøker i kartong som tåler en støyt, med kun litt tekst. Kan anbefale bøker om: -Tassen -Postman pat -Lokomotivet Thomas -Ole Brumm -Ludde (riktignok ikke i kartong, men kan lokke frem latter hos både store og små!) Alle disse er hits hjemme hos oss:)
....mammatilto... :))) Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 jenta våres elsker Gubben og Katten , Mamma møø, Godnatt bøker, regler og rim..Båten Elias, Lokmotivet Thomas .....
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 det spørs jo veldig hvor langt barnet er kommet i utviklingen. eldste min elsker å lese bøker. når hun var 2 år leste vi lange bøker. kardemommeby, jungelboken, askepott osv.... hun var tidlig ute med språket og kunne snakke helt flytende da så hun fikk med seg alt jeg leste.. yngste er akkurat fylt 2 år. han syns også det er kjempe gøy med bøker. vil helst se i en bok heletiden. men han liker fremdeles best å se på bildene. liker veldig godt slike bøker med slike luker man kan åpne osv... han har egentlig fått språket sitt de siste 2-3 mnd. men er blitt veldig flink og kan gjøre seg veldig godt forstått nå... men jeg tenker jo at bøker som tassen thomas toget Lillesøster Emma bøkene Lille larven aldri mett vi har en del bøker fra go boken. de er veldig greie. ikke så lange og masse bilder..
lille sprelle Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Noe jeg ikke nevnte som også er veldig stas og har vært det siden ca 1,5 år - aftenposten, claes olsson-katalogen, all slags reklame, foreldre og barn, snø og ski...... Det er masse å snakke om ifht bilder, bokstaver og tall.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå