Gå til innhold

To hjertelyder (?!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så før vi skulle finne senga var det å sjekke hjertelydene da det var ei stund siden sist, og at jeg har vært noe unormalt dårlig den siste uka.

Spent, glade og fornøyde fant vi hjertelyden til lille spiren som er 19+5.

Har vært på ultralyd i uke 10, og vi fikk se lille nurket med armer og bein. Lettelsen over at han hadde det godt på turen hjem! :)

Nå derimot, fant vi to hjertelyder på to vidt seperate plasser, med ca. 20cm mellomrom. Hjertelyden vi har hørt siden uke 14 har sågodt som vært på samme plass hele veien, så vi regna med han hadde flytta seg siden sist. Men da vi får hjertelydene på vel 10cm på den ene plassen, og 20cm bortfor finner vi en ny som går andre vei lurer vi.......!!

OM det var to, skulle vi ikke sett det i uke 10? :-O

Fler som har opplevd dette?

eller som har noe mening?

Herregud... Glad vi har ordinær UL rett rundt hjørnet... *Puste litt ut*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke din egen dere fant ? jordmor mi fant min og babyen sin på meg da jeg var der... men uansett lykke til.. spennende da :)

Skrevet

Hei:)

Vil tro at det er din egen og barnets hjertelyd du har funnet. Din lyd er mye mye langsommre enn barnets vertfall, så om begge hjertene slår rundt 140(?)slag i minuttet er det to bebier, din puls er mye lavere enn dette, men vil tro at de hadde sett to stk i uke ti om det var to der ja, var selv på tidlig ul i uke 9, å de ser jo ting godt da:) Men lykke til, spennende:)

Skrevet

hmmm.. Det kan jo være din egen hjertelyd, eller det kan være sirkulasjonen i navlestrengen. Ble litt skremt selv første gang jeg hørte den, tenkte det kunne være to der. Enda vi så jo bare en på ultralyd i uke 13.

Så det kan jo være den du hører da =)

Skrevet

Siden dere så bare en baby på UL i uke 10, er nok sannsynligheten stor for at det bare er en der inne- de pleier å kunne se klart og tydelig antall babyer på tidlig UL=)

Skrevet

Glemte å skrive at den lå på 156.. og nummer to på ca 140 :)

Skrevet

Snik leser fra 1. trimester.

Var på tile ul fredag,var da 10+1 å dei fant to fine bitte små babyer..

Skrevet

Hei hei!

Dette har jeg også opplevd.. du må ikke glemme at lyden forplanter seg og at du kan høre den flere plasser. Jeg begynte også å lure da jeg plutselig fant flere hjertelyder. På første ul i uke 13 fant de en bebid, og på ordinære i uke 17, fant de fremdeles bare en bebis :) Og at den ene er lavere enn den andre, kan rett og slett ha med at den plukker opp både din OG bebisen sine hjerteslag og viser et noe "rart" resultat. Nå er ikke vi trent i å bruke disse babywatcherne heller, så tar det meste med ei klype salt, så lenge jeg hører raske hjerteslag der inne. Her har hjerteslagene variert fra 135-155 fra en dag tl en annen. Men alt er normalt :)

Lykke til videre :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Trodde ikke helt selv på dette med de to hjertelydene, da vi ikke minst fikk se en baby på ultralyd i uke 10. Men var noe rart å høre to forskjellige hjerteslag på hver sin side av magen, og man ble usikker :P

Har uansett ordinær UL neste onsdag, så får bare vente i spenning til da!:)

Skrevet

Var hor jordmor i går, og når ho skulle finne hjertelyden, så beveget han på seg hele tiden. Ført fant ho den på den ene siden, så forsvant den, og så fant ho den helt på andre siden. Dem begever seg mye, og fort, hehe, så er nok bare en for det se:)

Skrevet

Sjekka sannsynligheten for om han bevegde seg fort fra side til side, men han fortsatte å ligge på høyresia på samme plass hele veien, og vi drev å hoppa fra side til side med doppler'n, hehe.

Time will show!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...