Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd? Har nå flere søvnløse netter bak meg pga disse plagene. Er 26+5.

Virker som det er verst etter slitsomme dager med mye gåing. Bedre etter de dagene jeg har tatt det med ro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

Jeg er som deg veldig plaget med dette - og det går som du sier veldig utover nattesøvnen..

Jeg har hørt at magnesium og kalsium tilskudd skal funke, og spurte legen min om dette forrige uke. Han mente at det godt kunne stemme, for i hvert fall magnesium hadde betydning for nervebaner osv..

Men han ville være helt sikker (han er veldig nøye legen min) så vi tok en blodprøve for å sjekke nivåer av kalsium og magnesium før jeg begynner å eventuelt ta tilskudd.

Så du kan jo prøve dette.. men kanskje spørre legen først.

En annen ting jeg synes hjelper er å få samboeren min eller noen til å massere/gni beina litt når de er som verst..

Skrevet

Jeg hadde mye leggkramper frem til uke 8(er i 15 nå), prøv 2 puter under bena om natten, når du sitter etc...Funket veldig godt for meg, hjelper på trykk/bankesmerter. Fikk og tips av legen min om å ta 1 paracet før jeg la meg på "ekstreme" smertefulle dager. Gjorde det 1 gang, sov som et lite barn:) Lykke til, håper du finner noe som lindrer, er VONDT når det står på som verst...

Skrevet

Jeg ble tipset av en venninne (som var veldig plaget med leggkramper) om å spise en banan før jeg legger meg.

Har ikke prøvd det selv, ettersom jeg ikke har hatt leggkramper.

Banan inneholder mye kalsium og magnesium, så da kan du eventuelt prøve det før du tar tilskudd.

Lykke til med nattesøvnen!!

Skrevet

Med førstemann så hadde jeg dilla på melk og bananer, kunne jo ikke spise det etterhvert pga intoleranse, men da startet leggkramper hos meg. Informerte lege på sykehuset om det og han ba meg dra å kjøpe kalsiumtabletter å teste. Krampene ble borte med en gang.

Skrevet

Magnesium/Kalsium funker helt klart! Jeg var veldig plaget forrige sv skap, og de gangene jeg hadde glemt pillene var det merkbart!

Grunnen til at du skal blande, er at Magnesium taes bedre opp i kroppen sammen med kalsium.

Jeg husker ikke hvor store doser jeg tar, men du kan evt prøve deg frem eller hør med en ernæringsfysiolog. Eller bare gå på apoteket og se hva de har der.

Men jeg garanterer at det funker!!

(Har hørt at banan funker også siden den inneholder magnesium)

Skrevet

Hei

Jeg har slitt litt med dette denne gangen, og veldig sist svangerskap. Det som hjalp meg var p ta en skikkelig varm dusj før jeg la meg. I perioder prøvde jeg å la være, men endet opp med å stå opp igjen for å dusje.

En annen ting som hjalp var å drikke en kopp varm melk med honning. Vet ikke om det er mest psykisk (forbinder det veldig med å slappe av) men det har i hvertfall funket.

En annen ting jeg merket var at det var værst i den perioden jeg hadde lavest Hb nivå. Kan være verdt å få legen til å sjekke jernlagrene dine.

Lykke til

Skrevet

Lifeline garvid inneholde bl.a. en tablett med magnesium og kalsium. Sikkert ikke tilfeldig...

Lykke til..sliter litt selv og...og pga kvalem har jeg ikke orket den digre tabletten....tror den skal prøves nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...