Gjest Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Det er ikke lov. De sjekker håndbagasjen før du flyr. Jeg fikk til nød ha med melk til gutten min sist jeg flydde.. ( trømso - oslo )
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 jeg mener at man kan pakke mat i kofferten, men du får ikke ta det med i håndbagasjen. Dvs at du kan pakke knekkebrød osv i kofferten:)
Babyønske �� Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Her finner du en oversikt over regler for håndbagasje: http://www.avinor.no/avinor/bagasjeoginnsjekking/20_Bagasje Ang mat i bagasjen, er det lov å ta med det meste ombord på flyet. Men det kan være restriksjoner for innføring til det landet du skal. Gjelder som oftest fersk frukt og grønnsaker. Tørrmat skal ikke være noe problem.
solstråle69 Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Du kan ha med "niste" i håndbagasjen inn på flyet, men ikke drikke. Det må du kjøpe etter sikkerhetskontrollen. Da kan du kjøpe "hva som helst" og ta med deg på flyet. Det du nevner av mat i kofferten, er bare å pakke med seg - ikke noe problem! :-)
Gjest Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Det burde ikke være noe problem, men det finnes ulike matrestriksjoner i ulike land. Jeg oppgav feks at jeg hadde med meg leverpostei(gul hermetikkboks) inn i USA. Da havnet fikk jeg lov til å gjennomlyse baggasjen en gang til og prøve og svare på hva som var i boksen. Det de reagerte på var at det var lammekjøtt/lever i. Men det var ikke noe problem, jeg tok ut de to boksene jeg hadde med og gikk videre uten noe mer tull.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 Kommer litt an paa hvor du skal.. Du boer uansett erklaere det paa tollkortet (om du faar det) slik at du ikke faar problemer. De fleste land aksepterer hermetikk og mat som er forseglet (toerrvarer). Men vaer forsiktig med ferskt kjoett, frukt og varer som har froe paa seg (feks knekkebroed)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå