Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd el- tester for første gang denne pp, men den har aldri blitt like sterk eller sterkere enn den andre streken.. :/

I en dag var den nesten like sterk, og dagen etter ble den kjempe svak igjen.. Kan dette ha vært en positiv test da?

Noen dager senere fikk jeg el- slim.. Sorry detaljene. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lure egentli litt på det samme...har observert el-slim fra i formiddag. Fikk nå nettopp en svak test strek på el-test.....

Skrevet

ingen som vet? ;O :P

Skrevet

Hei Tochill :) Jeg er ingen ekspert men har litt erfaring med El-testing siden jeg begynte å prøve for 7 måneder siden. Første gangen jeg testet fant jeg ikke EL til tross for jeg testet over lang tid og hadde god margin på testingen. Eneste jeg fikk var en teststrek som var nesten like sterk som kontrollstreken og negativ dagen etterpå. I ettertid har jeg funnet ut at dersom jeg hadde tatt testen noen timer senere ville den kanskje vært klart positiv. Jeg tester stort sett om kvelden men de helt klare positive EL-testene jeg har fått i ettertid har jeg faktisk fått ved å teste etter midnatt av en eller annen grunn. Før testet jeg sånn rundt ettermiddagen/tidlig kveld og da har testene vært vanskelig å tyde da strekene var nesten eller så og si like sterke. En stund slo jeg meg til ro med at jeg ikke kom til å få noe sterkere tester, helt til jeg kom hjem sent en natt og tok en test. Da var det ikke tvil, teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken og den kom oppmed en gang i motsetning til tidligere tester. TR kom på slaget 15 dager etter.

Har lest og hørt litt rundt sånn generelt sett om EL-testing... Har forstått det slik at stigningen av LH hormonet varierer fra person til person. Noen har en kort topp av LH og vil bare få positiv test innenfor en mindre tidramme gjerne på f.eks på rundt 12 timer. Er derfor noen som tester to ganger for dagen. Mens andre kan få klare positive EL-tester i flere dager før egget slipper. Kanskje den testen din ble tatt noen timer for tidlig slik som i mitt tilfelle over? Siden den var negativ eller svakere dagen etterpå tenker jeg.

Det kan også tenkes LH hormonet har begynt å stige hos deg men at kroppen din ikke har fått til en eggløsning da egget kanskje ikke er modent nok. Du skriver også at du fikk El slim noen dager etterpå. Det sies at eggløsning som oftest skjer på siste dagen med EL-slim. Min mening er da at du trolig ikke har hatt EL rundt den dagen du testet, men den siste dagen med EL slim.

Håper du forstod det jeg skrev nå, har en tendens til å skrive litt mye, hehe :P Uansett, lykke til med prøvingen :))

Skrevet

Hei en og to... kanskje tre? :) Når man har EL-slim er man ekstra fruktbar og det er nå sædcellene trives best. Dette slimet kan man ha i flere dager før eggløsningen, men det varierer fra person til person. Selv har jeg EL-slim 2-3 dager før EL og testene mine slår ikke positivt ut før dagen (av og til bare en halv dag) før egget slippes. Så selv om testen din er svak så ville jeg tatt med meg mannen til køys nå og de nærmeste dagene da det mest sannsynlig er nå du er mest fruktbar ;)

Lykke til :)

Skrevet

tusen takk for svar Kanskje snart <3 86!

er veldig usikker på kroppen min.....er på 1pp....har hatt dobbel pergokur og leter spent etter el. Har ganske store forhåpninger også...etter at spira satt på 1pp me dobbel pergo sist også.

Har hatt veldig laaaaaannnngge sykluser, og mest sannsynlig ikke el i hele tatt før jeg ble utredet for pcos, og fikk metformin og pergo.

etter 1pp der spira satt som endte i SA, OG 2pp der det satt en dobbel spire, og med to år med kobberspiral har syklusene mine vært normale og ganske regelmessige. Fjernet spiralen 22mars oog fikk tilbake mensen 25mai....begynte da på pergo på dag 4.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...