kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Heisann! Har du noen gode oppskrifter hvor du bruker linser og bønner i?
abella Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Tja, egentlig ikke. Jeg er ikke noe oppskriftsmenneske, men slumper litt her og der etter hva jeg har... Linsene (røde) pleier jeg å lage med hvitløk og litt kokekraft og fryse i isterningsbrett. Så bruker jeg dem når det måtte passe. Han liker linser veldig godt så han spiser dem gjerne som de er, ved siden av en brødskive til lunsj. Av og til blander jeg dem med grønnsakene han får til middag siden han ikke er så glad i grønnsaker alene og jeg ikke alltid gir kjøtt/fisk. Bønnene (har brukt hvite bønner hittil) blander jeg med kjøtt, litt mild løk og persille og bruker i middagen hans. Grønnsakene jeg blander med varierer etter hva jeg har... :-) Det var vel ikke så mye å bli klokere på egentlig. Mulig jeg skal bli litt flinkere med oppskrifter når vi kommer hjem til Norge (er ute og reiser for tiden). Ellers får han bare venne seg til en slumpemamma :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2010 Takk for tips! Tenkte å bruke linser til lunsjen istedet for kjøtt innimellom, siden hun får to varme måltid per dag. Og bønner er jo godt! Kanskje lage en deilig bønnegryte tl hele familien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå