Gå til innhold

Hva slags nesespray bruker dere til barn på 1-2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flisa er 20 mnd nå, og ofte forkjøla med tett nese.. Men må si at jeg ikke er videre imponert over effekten av saltvannssprayen lenger, hun er fortsatt veldig tett- og søvnen blir jo deretter.. Veldig fristende å sprute inn noe skikkelige greier som faktisk funker, men det er vel kanskje ikke så anbefalt til såpass små?

Fortsetter under...

Skrevet

det finnes rhinox spray og nesedråper til barn under 2 år. du kan trygt bruke de i noen dager. og i tillegg bruk saltvannsspray ofte

Skrevet

Vi bruker en fransk saltvannsspray som selges på apoteket, en skikkelig kanon som løsner det meste. Kjøpte faktisk en "ekte" nesespray med medisinsk stoffer i vinter når han fikk kraftig forkjølelse, men det fungerte dårligere enn vannkanonen.

Husker ikke hva den heter i forbifarten, tror det er Physiomer. Svær flaske, kommer med 2 tutter, en for babyer og en for voksne.

Skrevet

Poden min på 19 mnd får Rhinox nesespray for babyer/ barn opptil 2 år etter noen omganger med saltvann for å rense nesen. Når han en sjelden gang er forkjølet.

Otrivin for barn fra 2 år kan også brukes i små mender og for et par dager. På apoteket sa damen at den kan brukes når barnet er så nærme 2 år. Men jeg hadde vegret meg litt hvis hun er så ofte tett og den må brukes ofte.

Skrevet

oki, kanskje jeg skal prøve noen omganger med rhinox-sprayen imorgen da, selv om jeg mente bestemt å ha lest et sted at det ikke anbefales m ordentlig nesespray til så små barn..hmm, kanskje det ikke stemmer?

Skrevet

Hei.

Vi har akkurat vært igjennom 4 uker med snørr selv, og ei jente som måtte bli snørrfri til operasjonen! En engasjert dame på apoteket gav følgende råd:

Det beste er uttynning, dvs drikke masse vann og kjøre på med saltvannsspray så ofte man klarer (eller får lov...). Hun anbefalte Nazamér, den har en sånn pumpe som ikke er avhengig av vinkel eller mengde for å virke,og har en behagelig dusj som ikke gir druknefølelese... For å stoppe snørra midlertidig f.eks i forbindelse med soving kan man bruke skikkelig nesespray, men hun annbefalte ikke dette til vårt formål, for det ville ikke føre til at vesla ble bra, men kan altså være et hjelpemiddel ved problemer med søvn. Nå løy jeg på alderen og sa vesla var 2 år... og da hadde hun i allefall noen typer som kunne brukes.

Vesla ble bra, men hun hadde rennende nese da, var ikke tett... (og man vet jo aldri om hun hadde blitt bra uansett).

Annonse

Skrevet

blomstre... juger på apoteket! (FY!!).

;-)

Skrevet

hehe, viste du fake leg også eller? ;)

Nazamer-sprayen skal jeg prøve ut iløpet av dagen, og kanskje litt rhinox før legging; tusen takk for svar dere=)

Skrevet

Ja huffameg! Juge på alderen med fler uker da gitt... har satt meg selv i skammekroken i hele dag (dog på takterassen i solen, så det var slett ikke verst)..

Skrevet

Jenta mi er 16 mnd og sause forkjølet akkurat nå, potte tett.

Jeg bruker Nazaren(eller noe sånt) saltvannspray, det er detfinitivt den beste saltvannsvarianten. Fikk den anbefalt av barnelegen på helsestasjonen, den inneholder visst noe mykgjørende greier så den virker ekstra godt uten å være farlig. Kan brukes så mye du gidder.

I tillegg har jeg den nesesprayen som er beregnet på barn fra 9 uker til 2 år. Det er veldig lite virkestoff i den, tror det er bare en femtedel eller noe av det som er i sprayen som er fra 1 år og oppover. Hun får to spray av babysprayen hver gang hun skal sove nå som hun er så utrolig tett.

Men det er riktig som du har lest, de anbefaler ikke nesespray til barn under to år. Husker ikke hvorfor i farten, men det skal ihvertfall brukes med stor forsiktighet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...