Gå til innhold

øyedråper til 3 åring, umulig?

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Det er en tilvennings prosess...

Zyrtec behandler hele kroppen mens øyedråper behandler lokalt.

Min sønn brukte livostin øyedråper og nesespray i tillegg til teldanex flytende allergi medisin da han var liten.

Et forferdelig pes i starten , men etterhvert ville han selv dryppe øynene.

Han merket vel at det hjalp :-).

• 2 uker senere...

Jeg var eldre da jeg fikk påvist allergi, 5-6 år kanskje, men husker ennå for et styr det var å dryppe øynene.

Vi endte opp med at jeg la bakover hodet, lukket øynene, og så ble øyendråpene dryppet i øyekroken. Når jeg åpnet øynene så kom dråpen inn i øyet, og når jeg blinket så spredte det seg til resten av øynene.

Dette er 30 år siden og jeg gjør det fremdeles på denne måten når jeg tar øyedråper :-)

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Når de er tre år gamle har de en sterk vilje. Men må de så må de. Jeg hadde gjort avtaler på forhånd om en eller an belønning hvis jeg ikke hadde fått barnet mitt til å ta dråpene. Her har det heldigvis aldri vært noe problem..

• 6 måneder senere...

min jente på 3 år synes d svir på øynene... men når jeg har dryppet på d ene øyet sier hun " mamma d andre øyet og med en gang".. for da vet hun at d går fort over....

hun har og fått prøve zyrtec tabletter, og svelger de helt fint med vann:)

hva med å inngå avtale med han om klistremerke for hver gang han får dråper, og når han har fått så og så mange så skal dere finne på noe sammen, eller han får en annen belønning??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...