Gå til innhold

Knapt noen symptomer, hvordan vite sikkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 5+3, og er så redd for å miste siden det er første gang og jeg er temmelig fersk i dette gamet. Har forstått at man kan ha MA uten å merke det, og også at man kan teste positivt uten å være gravid lenger.

Legen sier at den vanligste måten å vite om man har mistet, dersom man ikke begynner å blø eller får smerter, er at symptomene forsvinner; ingen kvalme, ingen ømme pupper, etc. Problemet mitt er at jeg ikke har hatt slike fysiske symptomer, kun ekstreme humørsvigninger + av og til litt svimmel og må tisse ofte (og har vært kjempetrøtt, men det kan likegodt skyldes at vi akkurat har flyttet). Har ikke vært kvalm, uvel eller hatt ømme pupper siden uke 3. Jeg ønsker liksom kvalmen kommer så jeg kan vite sikkert at jeg er gravid!!!

Flere i samme situasjon? Kan jeg ha krav på/ få tidlig UL, og hvor tidlig kan man se liv der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet positivt så er du gravid! :-) Gratulerer!!

Bare tenk som så at du er heldig som slipper symptomer! I mitt første svangerskap merket jeg pgså meget lite bortsett fra lekkende pupper andre halvdel av svangerskapet og kynnere fra ca uke 25. Magen kom heller ikke før rundt uke 16-17.

Prøv å ikke tenk så mye på det, i de fleste tilfeller merker du det dersom du skulle være så uheldig å miste. Du har over 20 ganger større sjanse for at det skal gå bra. Vent noen uker til, og dersom du er like usikker da, så ring legen og hør. Jeg tok tidlig UL i uke 8 i forrige svangerskap for å fastslå termin, og alt vi så da var en pulserende klump. Men da gikk jeg til privatlege, og måtte betale for det. Er ikke sikker på om du får det gjennom det offentlige.

Nei, bare pris deg lykkelig for at du har et greit svangerskap så langt! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg er også gravid med min første, og er 9 og en halv uke på vei nå! Hadde det akkurat som deg i begynnelsen, det eneste som gjorde at jeg visste at jeg var gravid var 3 positive graviditetstester... Jeg var kjempebekymret og lei meg, og trodde helt sikkert jeg kom til å miste, eller at noe var feil. Men så svarte noen meg her på forumet, at hun ikke hadde hatt noen symptomer med førstemann og han i tillegg beveget seg lite når han var inne i magen. Men det ble en frisk gutt :)

I uke 7 begynte kvalmen min å komme, men det er ikke hver dag jeg er dårlig. Jeg har få andre symptomer, litt ømme bryster til tider, magesmerter noen ganger, og blir fort trøtt. Men det viktigste er at jeg ikke har blødd, og selv om jeg fortsatt er redd for at det skal skje, er jeg roligere nå :) Kanskje du er en av de "heldige", som ikke får symptomer, men selv om det er skummelt og rart, er det normalt! Jeg ble glad når kvalmen kom, men det er ikke hver dag jeg er det nå ;)

Hvis det er noe galt med barnet, mister man uansett, symptomer eller ikke. Det er jo naturens måte å rydde opp, selv om det er trist... Men dette går helt sikkert bra for deg, symptomene kommer gradvis, lover! Her om dagen la jeg merke til den mørke streken fra kjønnsorganet og opp til navelen, STAS! :D Lykke til! Ikke vær bekymret! :)

Skrevet

Gratulerer;)

Jeg er i uke 7+3, jeg har hatt ømme pupper ganske lenge nå, men har egentli ikke hatt noen andre symptomer, sånn som di 2 andre svangerskapene...har vert litt bekymret...men tenker jeg testet positivt (sto gravid) så det er bare til å å glede seg over graviditeten så lenge jeg er i så god form som dette, er bare en drøm...di 2 forje gangene har jeg vert så kvalmen..7 år siden sist...2 jenter fra før .....såååå dette er nok gutten, siden allt er såååå anderledes denne gang.

Lykke til, gleder meg til å høre mer fra deg ;)

Skrevet

Hei! Gratulerer:)

Jeg kan og trøste deg med at det er som du beskriver min situasjon for 4 uker siden. Jeg hadde ingen symptomer, og du er ikke noe mindre gravid for det. For de som har hatt mange symptomer vil de kunne merke en ma ved at de avtar. Kvalmen kom først til meg i uke 7 og har vært utrolig intens i to uker, tro meg det er ingenting å håpe på:P Nå begynner jeg å bli bedre allerede:) Jeg var på tidlig UL for en uke siden, og alt er var bra, er nå 9+0 i morgen:) Hvis du er like "gal" som jeg var for å få det bekreftet så kan du kjøpe deg 10 billigteststrimler å test hver morgen, for er du gravid skal hcg hotmonet stige og streken bli sterkere hver 48 time:) Lykke til:)

Skrevet

Pjuuih, takk alle sammen for svar :-)

Jeg tror jo også helt sikkert at jeg er gravid, og har ikke bekymret meg egentlig. Det er jo 89% sikkert at det går bra etter uke 5, så den kneika er over. Jaja. Det er bare så skummelt første gang. Og med humørsvigninger blir man plutselig litt mer stressa enn ellers.. :o)

Det er bare det at mamma i sin tid seriøst var sengeliggende i omtrent 9 måneder og spydde og spydde med meg, og med lillesøstra mi til og med ble innlagt på sykehus og måtte få intravenøs næring bare et par måneder på vei. Så jeg har ca hele mitt liv bare ventet på at det skal skje med meg. Men det trenger visst ikke å være arvelig. La oss inderlig håpe jeg er en av de ekstremt heldige! (Var jo kjempeheldig og ble gravid i 1. pp så.. :-) )

Skrevet

Tenkte bare å oppdatere tråden, for i går var jeg så bekymra, og i dag har det ikke vært tvil i mitt sinn - for såå sinnsykt trøtt og utmatta som jeg har vært i dag, tror jeg ikke jeg har vært siden 17. mai det året jeg var russ. Og i dag kom kvalmen også. Ikke kastet opp, men det har vært skikkelig kvalmebølger i hele dag. Så nå tviler jeg ikke.

En god nyhet å dele med andre 1. trimester'e :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...