Gå til innhold

Når du kjøper et par sko til ungene hvor lenge forventer du at de skal holde?

Anbefalte innlegg

Kjøpte nye geox sko til 3 åringen 26 mars, ser nå at det nesten er slitt hull foran på tuppen. De kostet entet 550 eller 650 kr, og jeg syns det er ganske mange penger når de bare varer i 2,5 mnd.

Kan jeg klage på de? Har selvfølgelig mistet kvitteringen, men har jo registrert kjøpet i nettbanken siden jeg betalte med kort. Problemet er bare at jeg kjøpte to par sko så utskriften viser jo prisen av begge, pluss at jeg kjøpte de i flekkefjord og vi bor i stavanger, så får ikke klaget i samme butikk, men samme kjede.

Fortsetter under...

Jeg skjønner at det er kjedelig når så dyre sko blir slitte så fort, men dette kommer antageligvis av at han skrubber med foten når han sykler på 3 hjulsykkel eller sparkesykkel og det er vel strengt tatt ikke produsentens feil at skoene ikke tåler at barna gnir dem mot asfalten et par timer om dagen. Det kan være greit å kjøpe et par billige joggesko og bruke til den slags aktiviteter.

Han har ikke syklet med de hjemme, og i barnehagen har han byttet på å bruke disse skoene, støvler og noen gamle joggesko. Så har ikke brukt de hver dag i to og en halv mnd heller

Annonse

Har også en 3 åring som jeg kjøpte geox sko til rundt 600 kr. Hadde tenkt de skulle vare hele sesongen, evt til de var for små, men så feil kan en ta... De holdt vel i 1 1/2 mnd før det var hull igjennom. Surt ja, men var jo fordi han brukte foten til å bremse med når han syklet på trehjulssykke. Noe han gjør hele tiden.

Gikk og kjøpte nye Viking gortex sko på XXL til 300 kr. Nå har han hatt dem i ca 1 mnd. Ser de begynner å bli litt slitt, men de virker mer solide enn geox skoene han først hadde. Har prøvd å fortelle han at han ikke må bremse med skoene når han sykler, men om det synker inn er ikke godt å si. Regner igrunn med at vi må ut med et par til før sesongen er over....

Så kjøp billige sko, de sliter veldig i den alderen. Ser vennen til sønn min også har måttet skiftet ut skoene av samme grunn.

Regner vel med at de holder en sesong, men har da flere par.

Snuppa er 4,5 år og har i sommersesongen alltid hatt 2 par joggesko og 2 par sandaler (alle Geox). De har holdt fra vår til høst - men da ser du selvfølgelig at de er brukt.

Er storfornøyd med Geox.

Jeg kjøpte geox sko til minsten i den prisklassen i fjor vår. Etter få uker var de utslitt foran. Jeg klagde og fikk igjen pengene og damen sa de hadde fått flere klager på samme type sko. Klag, jeg hadde heller ikke kvittering. Kjøpte nye av merke viking og de holdt fra mai til han vokste ut av de på høsten. Selv med samme type slitasje.

ved vanlig bruk bør de kunne holde en hel sessong. Men det skal jo litt jobb til for å slite hull i skoen forran. Vil si at han da har brukt de til noe annet enn å gå/løpe i:)

overlæret er jo beregnet for noe slitasje, men f.eks konstant skraping mot asfalt eller stien (som f.eks ved sykkel-bremsing) er de nok ikke beregnet for.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...