Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Nei. Jeg rydda bort ullklærne sammen med strømpebuksene.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Ull er ypperlige sommerklær, spesielt på små knøtt. I tillegg til å være varmt og godt, så er også ull svalende. Barnet blir heller ikke vått av event. svette. Legg en baby i en liten ullbody på et lammeskinn = happy baby !!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Jeg prøvde dette i fjor sommer på min da nyfødte baby (juni-baby), men det funket IKKE. Babyen ble varm, lå i tynn ullbody på lammeskinn, men var svett og lite tilfrestillende. Byttet over til å ligge i tynn bomullsbody og helseteppe = fornøyd baby. - hvem orker å sitte i ull i 25-30 varmegrader?????
blond Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2010 Tror det hjelper med tynn body i ubehandlet ull- og silkeblanding.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Det der med ull på om sommeren må være veldig individuellt. Har ikke vært behagelig for noen av mine 3 barn hverken som baby eller litt større. De ble varme av å ha på denne ulla. Fikk liksom så varmt anbefalt å bruke det på 1 åringen min som var veldig aktiv. Da han brukte ull ble han desto varmere og dette ble da kjempe ubehagelig for han. Også som baby. Nei, vi sverger til tynne bomulls plagg om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Etter å ha lest diverse om at ull regulerer temperatur prøvde jeg i fjor sommer når han var baby. Tok på en lett ullbody og la han på lammeskinn i vogna. Dette var en middels varm dag, han hadde et helseteppe over seg og stod i skyggen. Det endte med baby som var våt av svette. Så det ble droppa fort. Det funka bedre med kortermet bomullsbody da ja. Selv på tjukkeste vinteren kan ull bli for varmt for min gutt, så det blir hvertfall ikke brukt sommerstid
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Hehe, vi har visst akkurat samme erfaring. :-) Hilsen anonym litt lenger nede
Trollemor75 Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Hos oss bruker vi ull kun når det er er rått regnvær (vinter såvel som sommer). Gutten er ekstrem varm av seg, og uansett type ull blir han lett svett. I tillegg får han tørr hud av det, så vi begrenser bruke til virkelig sure dager. Det verste er ullsokker, da stinker føttene hans big time! Vi bor på Vestlandet, så det er plenty an anledninger til å bruke ull hele året.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Min gutt har alltid svettet ekstremt mye (så mye at han var til spesialist allerede som baby, de hadde aldri sett lignende, men det er iallefall ikke noe i veien med han) Han MÅ bruke ull, uansett. Både sokker, nattdress og underskjorte. Bruker han ikke ull blir han våt og kald, eventuelt kun våt. Bomull blir som kjent kald og klam når den har blitt våt, samt at den tørker sakte. Ull holder på temperaturen uansett fukt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Bor i Trøndelag, bruker ikke ull om sommeren. Pakker alt vekk, finner det frem til høsten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå