Heffalump mamma Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Når pleier dette å roe seg ? Hun er 3 måneder, drikker kun mme og gulper ganske mye. E ikke bare rett etter måltider, men også rett før neste måltid. Blir en del klesbytte om dagen..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Sønnen min er 6 måneder og gulper fortsatt en del. Vi bruker slike trekant smekker, de ta av for litt:-)
tingeling81 Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 kanskje du kan prøve eit anna merke med mme. Har høyrt at ungar kan reagere forskjellig på dei i fht gulping...
Cornelianelia Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Barn er forskjellige. Noen gulper mye, andre gulper lite. Vår eldste var klissvåt av gulp fra hun var nyfødt (begynte å gulpe allerede på sykehuset) og til hun klarte å sette seg opp selv ved 9 mnd alder. Hun fortsatte å gulpe litt til hun var et drøyt år. Hun hadde nok reflux (umoden lukkemuskel ned til magesekken). Det er ikke uvanlig. Vi var aldri til noen utredning eller noe sånt, men fikk høre at hun kom til å vokse det av seg. Det gjorde hun, men det var jammen slitsomt når det sto på. De første månedene gikk det fire-fem bodyer om dagen, og det var ikke fordi jeg var pirkete og ikke tålte en flekk. Jeg skiftet da hun var klissvåt! Etterhvert begynte vi med smekke hele tida, og vi brukte håndkler over lakenet i senga, i vogna, når jeg ammet etc etc. Lettere å skifte håndkler enn å bytte sengetøy, vaske sofatrekk etc. Noen tips er å forsøke å holde ungen i "oppreist" stillign opp mot brystet ganske lenge etter hvert måltid, slik at maten får synket litt ned. Ikke sett i gang med fullt bleieskift og klesskift kort tid etter måltider, for da blir det en del herjing og melka kommer lett opp igjen. Kanskje får hun rett og slett litt mye melk. Vi fikk hele tida høre at det ikke var noe å bekymre oss for så lenge hun la på seg normalt. Hos oss var det nok overskuddet som rant ut. Jenta vår var aldri blant de største babyene, men hun la på seg helt normalt. Vi fikk dessuten høre gang på gang at dette kom til å gå seg til når vi begynte med grøt, men det gjorde det ikke. Både grøt og etterhvert og så brød kom opp. Det var først da hun ikke lå så mye flatt, men klarte å sette seg opp selv at det hjalp hos oss. Hvis det er virkelig ille, finnes det visst noe tykningsmiddel man kan tilsette i melka som gjør at melka blir tykkere og ikke så lett renner ut. Jeg har aldri prøvd dette, så jeg vet ikke noe mer detaljert om det. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå