nurke84 *mamma til alma* Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 når kan man kjenen kul på magen om man har ekstra mage fra før?? jeg er 14+4 i dag og tror kansje jeg kjenner noe antydning dær inne om jeg trykker litt. men er jo langt fra hardt om man kjenner forsiktig. har jo fått større mage, men gleder meg til og kjenne gravid magen også, hehe. noen fler som har mge fra før?? når ca bynte dere og kjenne gravid magen?? når stratet ca spark/dytt fra magen?? forventer jo ikke og kjenne så mye før nermere uke 20, men vet det tar kansje lenger om man har ekstra fra før. bare fint og høre på erfaring skal på 3d ul 15 juli så blir spennende.
AnKv Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Jeg er 16 uker og 2 dager nå og har i noen dager kjent akkurat som jeg har "leamus" inni magen!!!Det er helt svakt,men tydelig bebi som rører på seg for jeg hadde ikke disse følelsene før jeg ble gravid!!!
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2010 ååå spennende gleder meg til jeg også kan kjenne noe
*NordNorge* Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Åhh, første gang jeg har hørt noen andre som også bruker betegnelsen leamus, for dultene i magen. Er slik jg også kjenner d :-))
..snøklokke.. Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Tror det er slik at man føler det raskere for hvert svangerskap, er det første gang for deg så har livmoren aldri vært med på dette før, og det tar litt lenger tid. Jeg husker at jeg kjente livmoren over symfysen i uke 14/15 første gang. Andre gang noen uker tidligere. Denne gangen allerede i uke 11. Nå er den en god bit opp faktisk, og jeg er i uke 13 eller 14. Så den kommer nok:)
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Heisann:-) jeg er 13 + 5 dg og har et par ganger i løpet av de to siste dagene kjent liv:-) Det kjentes ut som en liten reke, samme følelse som å ha en levende reke i handa:-) Artig følelse, og så morro!! Når det gjelder magen har den begynt å sprette ut:-) Litt dvask ennå, men kommer seg, he, he Det som er vokst mest er brystene mine. Jeg har gått opp to størrelser i bh allerede. Var str B når jeg ble gravid nå måtte jeg kjøpe str D!! Helt vilt:-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 hei! Jeg kjenner liv veldig tidlig. Denne gangen kjente jeg en dirring eller leamus som noen skriver i uke 12...spark fra 14...slik var det med nr en og. De tidlige sparkene kan minne om luft i magen eller at en boble brister...så etter uke 16 - 17 er det tydlige spark! MEN husk at de som har morkaken foran babyen kjenner liv senere...og babyer og magene våre er veldig ulike. Jeg blir rolig når jeg kjenner liv og redd de dagene det er litt stillere...da spiser jeg litt søtt...og heldigvis blir Nurket2 vill da!
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2010 ja jeg er jo 14+4 nå og føler at jeg skulle kjent mer kul nå. kjente sånn dirring en gang i uke 12, ikke noe etter det. var i allefall liv i uke 13, så regner med det er det enda, men har kjent i løpet av dagen i dag at når jeg bøyer meg og styrer litt med ting (vasker osv) så blir det litt press nede i magen! er vel kansje ungen det da?? og jeg hadde vokse smerter i går kvell. er nå bare 9 dager til ul, så viser de vel hvor jeg må kjenne på magen for og kjenne kul, er jo mulig at det er mer tydeli nå, bare jeg som ikke kjenner rikti.??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå