Rampongi Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Piraten har plagdes lenge med at det er lite som smaker. Hun liker ikke så veldig mye og vi har prøvd å venne henne på en god del ting (etter boka altså), men det hjalp lite. Når vi var på ferie nå, fant vi et glass hun virkelig likte og nå har jeg omtrent kopiert innholdsfortegnelsen og laga maten selv. og jammen ser det ikke ut til at det sklir ned. Flinke ungen! Hun er visst vegeterianer enn så lenge, men det er ok det Jeg kokte opp gulrot og blomkål, tok en del av kokevannet og helte i en blender. Hadde oppi litt erter og mais og smør. Håper det blir en stor stor hit..
Lemonia Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Så gøy da. Jeg har også laget alt selv, har kun gitt glass når vi har vært bortreist e.l., og gutten min er veldig glad i hjemmelaget mat. I glassene er det så mye tomt fyllstoff (kokt ris, risstivelse eller bare generelt overvekt av de mest smakløse ingrediensene, som kokt potet), så det er ikke rart det ikke smaker noe særlig. Bare hjemmelagede moste grønnsaker er jo rene smaksbomben i sammenligning.
Rampongi Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2010 ja, det jo kjekt å vite hva ungene får i seg Jeg har prøvd før også, men da ville hun ikke ha, men denne gangen ser det ut til at jeg lykkes. Hurra!
elma82 Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Så bra! Tenkte å begynne å lage selv til småen her også. Han spiser heldigvis alt han får, men blir jo billigere og forhåpentligvis bedre. Men, hva slags mais brukte du? Skal jo ikke være med salt/sukker til babyer. Er mais i alle de glassene han spiser nå, så hadde vært fint å kopiere.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Så flott at maten ble en suksess! Snuppa mi elsker blomkål også. Jeg pleier å lage med potet, blomkål, kylling og litt mais og vårløk. Angående mais, ha bare bittelittegrane oppi. Maks 20gram. En gang hadde jeg formye oppi og maten ble kjempesøt. Jeg ble skikkelig kvalm når jeg smakte på det så den maten gikk i bosset. Det er fordi at når en moser maisen kommer all smaken ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå